2017-07-17, 22:50
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tänk om någon med tillgång till detta intyg kunde skicka det till transportstyrelsen

JM skulle nog bli "ganska arg" och upprörd att man tar lappen från en 6 barnsmor med 4 åriga tvillingar... För hon funderar ju tydligen på bostadsfrågan i närtid "sen, när det här är över".
JM kanske inte riktigt är klar över hur lite bilkörning det kommer bli för hennes del de närmsta decennierna, med eller utan körkort.
Hon är helt enkelt inte smart " street wise " , frågan är v a r f ö r detta med Osmartheten är så viktigt för henne att exponera så öppet som i det senaste brevet till ab ? Eller så är JM mitt i en psykos eller dylikt fast ni med psykopat diagnoseriet menar förstås att hon helt enkelt ljuger och får ta på sej dumstruten 😐
Citera
2017-07-17, 22:52
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Hon är helt enkelt inte smart " street wise " , frågan är v a r f ö r detta med Osmartheten är så viktigt för henne att exponera så öppet som i det senaste brevet till ab ? Eller så är JM mitt i en psykos eller dylikt fast ni med psykopat diagnoseriet menar förstås att hon helt enkelt ljuger och får ta på sej dumstruten 😐
JM är jättesmart! Det kommer vi alla att få se när hon presenterar sitt nya bevis i HR. En Colaburk... Att ni inte fattat det är obegripligt!
"Här är colaburken som köptes. Ni ser den, alltså är det bevisat!"
Senast redigerad av EndastJag01 2017-07-17 kl. 22:52. Anledning: x
Citera
2017-07-17, 22:54
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
HA nej du. Sen kan man undra hur mörkt det var då i Augusti. När gick solen ner.

Nu är det i alla händelser september året runt för fru JM, eller 22 september--20 mars kanske vi kan bjuda på, om vårdagjämning och höstdagjämning sammanfaller. Då kan man behöva sitt mörkerseende eller en liten lampa att lysa med och som kan hålla en varm och kasta märkvärdiga små skuggor på väggarna.

Körkortet tar vi hand om liksom pennan och pillerburkarna och svamparna och blomman som ger evig ungdom. Hoppet och ljuset har rätt att slippa se fru JM mer.
Citera
2017-07-17, 23:15
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren

Jag är ännu inte helt övertygad om att hon inte är en "psykiskt sjuk fullblodspsykopat".
Man kan naturligtvis inte bara från vad vi här vet sätta en diagnos på JM som någon här så riktigt påpekade. Men hennes beteende som vi ser kan vi sätta beteckningar på: tankeflykt, verklighetsfrånvänd, megaloman, gränslös och "osmart". Vad som är äkta eller spelat kan man bara gissa.
I alla fall jag är enormt nyfiken på resultatet av RPU, egentligen naturligtvis på hela undersökningen också, men så fina fiskar får vi ju inte smaka....
Citera
2017-07-17, 23:20
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Den tredje augusti 2016 gick solen ned kl 21:16 i Arboga. Det innebär inte att det var mörkt då...
Tack för det, då föll vikten av ett intyg som en sten.
Var nog bara JM som trodde ett intyg skulle fria henne. Konstig människa.
Citera
2017-07-17, 23:39
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Nu är det i alla händelser september året runt för fru JM, eller 22 september--20 mars kanske vi kan bjuda på, om vårdagjämning och höstdagjämning sammanfaller. Då kan man behöva sitt mörkerseende eller en liten lampa att lysa med och som kan hålla en varm och kasta märkvärdiga små skuggor på väggarna.

Körkortet tar vi hand om liksom pennan och pillerburkarna och svamparna och blomman som ger evig ungdom. Hoppet och ljuset har rätt att slippa se fru JM mer.

Körkortet ja. Kommer bilarna ens se ut som bilar när JM kan komma ut igen?
De kanske är fjärrstyrda, går på sopor eller svävar
Citera
2017-07-17, 23:42
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girlang
Hon har helt enkelt skickat intyget till fel instans. Detta skulle ha skickats till transportstyrelsen. Men nu blir ju intyget offenlig handling så vi får hoppas att det kommer till transportstyrelsens kännedom på något sätt. Det är ju förenat med livsfara att möta en person med dåligt mörkerseende i en trafiktunnel t.ex.

Ja det är endast intressant för hennes körkorts vara eller icke vara.
För hennes medverkan i brottet är det däremot ointressant eftersom hon TROTS sitt intyg har kört bil till Granliden och inte kommit hem förrän vid 23-tiden.
Det har käre @lex@nder gått i god för jajamensan!
Citera
2017-07-18, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja det är endast intressant för hennes körkorts vara eller icke vara.
För hennes medverkan i brottet är det däremot ointressant eftersom hon TROTS sitt intyg har kört bil till Granliden och inte kommit hem förrän vid 23-tiden.
Det har käre @lex@nder gått i god för jajamensan!
Människor har varierande mörkerseende, kvinnor tycks genomgående ha sämre. Men ofta består svårigheten i att möta andra bilister. Det kan vara tecken på begynnande gråstarr. Problemet hanteras av normala människor genom att avstå ifrån/minska sådant körande eller utrusta bilen bättre samt vara extra försiktig. Är man bekymrad, så går man till ögonläkare, inte till optiker.Förutom gråstarr kan man knappast diagnosticera besvären, de tas väl som subjektivt för givna. Vad skulle ett intyg syfta till ? Det finns glasögonglas som påstås minska besvären - "vill hon pröva sådana ?"

Jag tror inte att det finns något intyg i hennes fall. Till slut, det viktigaste, så gör man väl besvärliga saker om man är angelägen. Hon lär ju inte kunna bevisa att det hade varit stört omöjligt att köra den där kvällen. Hon tog möjligen en liten risk, men det var den minsta i sammanhanget.

Hon kör mycket med den här typen av argument: "inte skulle väl jag...", "inte kunde väl jag....", "om det varit jag skulle...". Hon upplever säkert dessa som urskuldande, men juridiskt har de ju ingen som helst kraft eftersom de inte går att styrka. Till råga på allt har hon ju bevisligen ljugit minst lika ofta som hon talat sanning.

I det här fallet tror jag att hon lika gärna kunde ha sagt "det förstår ni väl att jag arma kvinna, som är så mörkrädd, inte skulle ha kommit på tanken att köra ner där i mörkret", " f ö hade jag ju inget ärende där..."
Citera
2017-07-18, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Människor har varierande mörkerseende, kvinnor tycks genomgående ha sämre. Men ofta består svårigheten i att möta andra bilister. Det kan vara tecken på begynnande gråstarr. Problemet hanteras av normala människor genom att avstå ifrån/minska sådant körande eller utrusta bilen bättre samt vara extra försiktig. Är man bekymrad, så går man till ögonläkare, inte till optiker.Förutom gråstarr kan man knappast diagnosticera besvären, de tas väl som subjektivt för givna. Vad skulle ett intyg syfta till ? Det finns glasögonglas som påstås minska besvären - "vill hon pröva sådana ?"

Jag tror inte att det finns något intyg i hennes fall. Till slut, det viktigaste, så gör man väl besvärliga saker om man är angelägen. Hon lär ju inte kunna bevisa att det hade varit stört omöjligt att köra den där kvällen. Hon tog möjligen en liten risk, men det var den minsta i sammanhanget.

Hon kör mycket med den här typen av argument: "inte skulle väl jag...", "inte kunde väl jag....", "om det varit jag skulle...". Hon upplever säkert dessa som urskuldande, men juridiskt har de ju ingen som helst kraft eftersom de inte går att styrka. Till råga på allt har hon ju bevisligen ljugit minst lika ofta som hon talat sanning.

I det här fallet tror jag att hon lika gärna kunde ha sagt "det förstår ni väl att jag arma kvinna, som är så mörkrädd, inte skulle ha kommit på tanken att köra ner där i mörkret", " f ö hade jag ju inget ärende där..."

Jo ja tackar jag för nedsatt mörkerseende!

Maj facking Gaaad! Hur i helvete tänkte hon (inte) när hon skriver till AB att hon borde frias pga "bevis" från optiker på nedsatt syn? Stackars optiker som nu ofrivilligt blev inblandad

Nu är jag tvärsäker på att människan e ta mig 17 tappad!

Har hon glömt att hon var avlyssnad i sin bil när HON körde kl 01:57

https://minfil.org/h8o3X9bdb4/IMG_0922.PNG
Citera
2017-07-18, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramafikation

Maj facking Gaaad! Hur i helvete tänkte hon (inte) när hon skriver till AB att hon borde frias pga "bevis" från optiker på nedsatt syn? Stackars optiker som nu ofrivilligt blev inblandad

Är du säker ? Jag uppfattar det som att 01:57 syftar på tidpunkten från start av inspelningen, som börjat mitt på dagen. Men det kanske finns andra exempal ? Man måste ju veta, att det är hon som kör också.
Citera
2017-07-18, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ramafikation

Den inspelningen är gjord mitt på dagen och jag liksom LOE2 redan påpekat verkar det klart att det snarast handlar om tiden in i uppspelningen.
Senast redigerad av Remark 2017-07-18 kl. 01:34.
Citera
2017-07-18, 01:34
Medlem
afKnollentotts avatar
Måste man ha körkort för att köra bil ? MR körde ju i både mörker o ljus....

Varför skrivs Venlafaxin ut vid PMS ? Är JM redan i övergångsåldern ?

Konstigt.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in