2015-01-09, 10:58
Medlem
SmokeYalls avatar
Självklart finns inte sanningen till varför lagar är satta för att kontrollera samhällen ute. Dessa lagar sätts så att en vanlig individ inte ska förstå sig på ekorrhjulet.
Citera
2015-01-09, 15:34
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fb257us
Jag köper att man blir avogt inställd till kapitalismen när man äter svamp. Men att det skulle vara anledningen till att svamp är förbjudet finns det inga belägg för.
Har också svårt att se den kopplingen.
Väldigt fundersam på varför man från början gjorde droger illegala, som inte är farliga.
De var ju inte nått problem då, i de flesta fall.
Citera
2015-01-09, 16:05
Medlem
SmokeYalls avatar
Droger har bara varit olagligt i drygt 85 år nu. Tidigare fanns Cannabis öppet och tillgängligt över hela Sverige. Detta samhälle är byggt på klasser och att man ska tjäna pengar och droger som Cannabis och svamp hotar det samhället då du kan odla din egen medicin på cannabis och även mat på hampan.

Två dokumentärer som sakligt förklarar vad Cannabis är och vad det skulle kunna göra för samhället.

The Union
https://www.youtube.com/watch?v=7qbtYY4HFOw

Uppföljaren till den är The Culture High 2014
https://www.youtube.com/watch?v=2h3M1lNqVXo
Citera
2015-02-13, 04:15
Medlem
Min teori är: Det är som med alla droger. De öppnar upp ditt medvetande och du kommer till slut börja ifrågasätta övermakten, staten m.m (vilket du fostrats att INTE göra i ditt liv). Just svamp har ju en tendens att få igång dina tankar
Citera
2015-02-13, 23:31
Medlem
Okunskap. Blir så när man växer upp med alkohol och tobak som tillåtna droger, får de flesta utgångspunkten att allt annat antingen är minst lika farligt, eller värre. Västerländska samhället i ett nötskal.
Citera
2015-02-23, 12:26
Medlem
Det skämtas ofta om tanke polis och att göra vissa tankar kriminella. Eller när det talas om är det oftast porträtterat som så långt lagstiftning skulle kunna nå, en absurd gräns som skulle vara utom räckhåll.

Saken är den att lagarna är skriva så att relativt få människor ens tänker utanför ramarna.
Sen är straffen där inte för droganvändarens bästa utan för att göra ett exempel, att hjälpa missbrukare är en fasad.

Som att stoppa eld genom att förbjuda allt som kan skapa den. Om någon lyckas tända en så kastas han in i den.
Citera
2015-02-28, 13:13
Medlem
Minst farliga?

Cannabis är och kommer alltid att vara den ofarligaste enligt mig iallafall man kan ju dö av svampar
Citera
2015-02-28, 19:31
Medlem
Därför att de ger en "euforisk känsla", hette det inte så i knarkotikalagstiftningen? Eufori är farligt för makten.
Citera
2015-03-01, 20:45
Medlem
Overklighetss avatar
Ganska märkligt ja. Speciellt med tanke på att det faktiskt växer roliga svampar i vår svenska fauna. I teorin så skulle ju en stackars svampplockare kunna bli dömd för narkotikabrott bara för att ha råkat plocka fel sorts svamp. Skulle inte förvåna mig om det redan har hänt.
Citera
2015-03-02, 00:28
Medlem
DinKamrats avatar
Att folk ofta tryckte i sig ofantliga mängder och flippade ur på 60-talet har väl en del med det att göra. Det smarta hade varit att undervisa folk om hur man tar drogerna i en kontrollerad miljö med bra set & setting. Istället körde man bara på "knark är bajs"-linjen och förbjöd allt.
Citera
2015-03-03, 14:23
Medlem
Stolthet och staten tjänar en hel del på deras "drogkrig", kolla stonerdays.com, de har en bra lista med anledningar till att droger som faktiskt är bevisade oskadliga fortfarande är olagliga.

Kan inte gå in på sidan själv då jag sitter i skolan, de har blockat allt som har med porr/droger osv att göra.
Citera
2017-07-17, 19:01
Medlem
Vad är grejen med svamp? Varför är det olagligt?

Ja, vad är grejen med svamp? Varför är den olaglig och klassad på samma nivå som HEROIN? Kom förbi denna artikel: http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9804/24/knark.html
Enligt polisen behöver den stoppas innan det blir ett dödsfall. DÖDSFALL?? Den har ju inga allvarliga eller över huvud taget stora nackdelar med att ätas... Är jag dum i huvudet eller är drogpolitiken om just denna svamp helt knäpp?

Snackar om hallucinerande svamp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in