2017-07-17, 23:46
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
PW kan inte under några omständigheter avslöja sin källa, vem som är den intervjuade 'mannen med pilotglasögon', varken som privatperson eller journalist. Det är också en pågående polisutredning. Att förneka namn som mailas till henne är något hon måste göra som jag ser det. Det är inget hon först kan göra och sedan sluta att göra när rätt namn kommer.
Men att gå så långt att tom säga att mannen med pilotglasögon inte är nämnd i tråden på FB förvånade mig, varför uttala sig så? För att pilotmannen uttryckte det i intervjun?
Jag tror inte de räknade med hur detta skulle komma att eskalera. Och FB får allt fler användare och blir hela tiden en större arena för medborgarna.

Precis det jag menar.Hon kommer förneka vartenda namn som frågas om. Redan där ljuger hon. Att pilotmannen INTE är nämnd i tråden har hon sagt med egna ord. Eller skrivit. Där anser jag att hon skred över gränsen, och i värsta fall ljög ordentligt. Journalister får ljuga. Men i,o,m att hon är personligt knuten till fallet så (om hon nu skulle bli påkommen att ljuga), så kan hon hänvisa till att hon skrev som privatperson, kanske. Bara nåt som slog mej. I efterhand kan man nog som journalist nästla sej ur sånt på ett smidigt sätt.
Citera
2017-07-17, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Vad tillför det tråden att du inte kommer ihåg och inte kan skriva något??????
Men snälla nån!!!! Han frågade ju mig? Och jag svarade!! Varför skulle jag lägga ut ett namn på en kille här i staden bara för att han liknade TS vid denna tid!?
Citera
2017-07-18, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utebajsarn
Är de han som tog över Peter Swedens brud?
Han som var bästis med Ullberg?
PK, Ja
Citera
2017-07-18, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utebajsarn
Intressant!
Kan du utveckla 3A-4C?
3A och 4C eller 3A till 4C ?
Citera
2017-07-18, 00:10
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nej det är verkligen ingen förhoppning eller en förmaning. Jag är enbart realistisk.

Vad tror du själv efter 25 år?

Tja, tro och/lr hopp..........Människor förändras med tiden, i normalfallet blir man oftast bl.a klokare, förståndigare o mer ödmjuk. Man kan t.om få förståelse för misstag man gjort som ung, galen, hormonstinn och påverkad 20-25 åring. Om man dessutom inte riskerar något fängelsestraff (mord mkt svårbevisat minst sagt) så bör det inte vara en omöjlig tanke att en GM kan tänkas lätta lite på förlåten dels för att själv få själsro och kanske för empati med de anhöriga.
Citera
2017-07-18, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EPA80
3A och 4C eller 3A till 4C ?

Kan ju säga till nästan 100% att Helenas mördare inte var/ är någon missbrukare! Den som gjorde detta och lyckats gömma henne så väl + att tiga .... det perfekta brottet omöjligt kunnat gjorts av en missbrukare m såsig hjärna! Denne mördare är smart och har inte lämnat något åt slumpen ... Det klarar bara en skärpt person av .Är man full och eller påtänd så skulle man inte lyckats sopa igen alla spår efter sig ....
Citera
2017-07-18, 00:25
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Kan ju säga till nästan 100% att Helenas mördare inte var/ är någon missbrukare! Den som gjorde detta och lyckats gömma henne så väl + att tiga .... det perfekta brottet omöjligt kunnat gjorts av en missbrukare m såsig hjärna! Denne mördare är smart och har inte lämnat något åt slumpen ... Det klarar bara en skärpt person av .Är man full och eller påtänd så skulle man inte lyckats sopa igen alla spår efter sig ....

Helt rätt. Finns inte en missbrukare i Mariestad som ens skulle komma på tanken att överfalla en tjej. Möjligtvis Jocke L då. Men han överfaller bara genom att tjata hål i skallen på folk. De så kallade missbrukarna slåss endast med varann, om ens det. Fanns en som kunde bli våldsam men han är borta nu. Risto. Men han skulle ALDRIG ro iland nåt sånt här. De vill bara vara ifred och dricka sina öl och kanske röka ibland. Huvudlöst att dra in de här människorna.
Citera
2017-07-18, 04:59
Medlem
Donnabella6s avatar
Håller med Twiggy girl om att ev stänga tråden.
Vad ÄR poängen,då folk vill att folk berättar vad dom HÖRT,och när dom väl säger det får dom enormt med skit för det!
Vilket leder till att ingen kommer vilja/våga säga vad kompisar,syskon ect hört.
Fd Mariestadsbo,det mottagande hon fick är fördjävligt!
Och sen PW.
Hon kommer ju alltid säga Nej,ang vilket namn som än läggs fram.
Hon har ju lovat tystnads plikt.
Så om dessa 2 premisser TYVÄRR ska råda :så ja,då är det ingen ide med tråden.
Citera
2017-07-18, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen

Det fanns väldigt många personer 1992 i grupp 3A och 4 och där flertalet i dåtidens grupp 3A senare ingick i grupp 4. Jag skulle inte vilja kalla detta för det perfekta brottet. Mer tur och bristande polisarbete. och sist men inte minst den själva poängen - Tystnaden. Det är i denna gruppering som man lyckas få omgivningen att vara tyst.
Citera
2017-07-18, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Helt rätt. Finns inte en missbrukare i Mariestad som ens skulle komma på tanken att överfalla en tjej. Möjligtvis Jocke L då. Men han överfaller bara genom att tjata hål i skallen på folk. De så kallade missbrukarna slåss endast med varann, om ens det. Fanns en som kunde bli våldsam men han är borta nu. Risto. Men han skulle ALDRIG ro iland nåt sånt här. De vill bara vara ifred och dricka sina öl och kanske röka ibland. Huvudlöst att dra in de här människorna.

Det fanns väldigt många våldsverkare i grupp 3A och 4 1992. Så hur du kan hävda att enbart R kunde bli våldsam förvånar. Det finns många namn som är intressanta i dåtidens grupp 3A och 4 och där flertalet från grupp 3A senare finns med i grupp 4.
Citera
2017-07-18, 09:49
Medlem
Citat:
Det fanns väldigt många våldsverkare i grupp 3A och 4 1992. Så hur du kan hävda att enbart R kunde bli våldsam förvånar. Det finns många namn som är intressanta i dåtidens grupp 3A och 4 och där flertalet från grupp 3A senare finns med i grupp 4.

Vet inte om du svarat på detta men åter igen. Vad menar du med tystnad? Umgås du med det gänget och menar att de inte pratar om HA? Eller vet du något mer som underbygger att många namn är "intressanta"?
Citera
2017-07-18, 09:51
Medlem
Citat:
Det fanns väldigt många personer 1992 i grupp 3A och 4 och där flertalet i dåtidens grupp 3A senare ingick i grupp 4. Jag skulle inte vilja kalla detta för det perfekta brottet. Mer tur och bristande polisarbete. och sist men inte minst den själva poängen - Tystnaden. Det är i denna gruppering som man lyckas få omgivningen att vara tyst.

Ok sorry såg inlägget precis ovan nu. Du menar att de får just omgivningen att hålla tyst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in