Citat:
Ursprungligen postat av
FedupFlorence
PW kan inte under några omständigheter avslöja sin källa, vem som är den intervjuade 'mannen med pilotglasögon', varken som privatperson eller journalist. Det är också en pågående polisutredning. Att förneka namn som mailas till henne är något hon måste göra som jag ser det. Det är inget hon först kan göra och sedan sluta att göra när rätt namn kommer.
Men att gå så långt att tom säga att mannen med pilotglasögon inte är nämnd i tråden på FB förvånade mig, varför uttala sig så? För att pilotmannen uttryckte det i intervjun?
Jag tror inte de räknade med hur detta skulle komma att eskalera. Och FB får allt fler användare och blir hela tiden en större arena för medborgarna.
Precis det jag menar.Hon kommer förneka vartenda namn som frågas om. Redan där ljuger hon. Att pilotmannen INTE är nämnd i tråden har hon sagt med egna ord. Eller skrivit. Där anser jag att hon skred över gränsen, och i värsta fall ljög ordentligt. Journalister får ljuga. Men i,o,m att hon är personligt knuten till fallet så (om hon nu skulle bli påkommen att ljuga), så kan hon hänvisa till att hon skrev som privatperson, kanske. Bara nåt som slog mej. I efterhand kan man nog som journalist nästla sej ur sånt på ett smidigt sätt.