2017-07-17, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Med anledning till din anknytning till staden och personerna kring Helena på den tiden ställer jag den här frågan.
Om du tänker tillbaka på den aktuella tiden, fanns det någon som var mkt lik en lite yngre (90-talet) TS i den större kretsen runt H?
Detta har inget med TS att göra, enbart hans utseende och om någon som liknade honom. Kanske personen kände H indirekt via Us tidigare pojkvän PR. Tänkte om du fick upp någon bild framför dej?

Ställd fråga till Freija, inväntar svar.
Ni andra i samma sits, uppskattas att ni delger om det spontant dyker upp en tanke på en person i sammanhanget ovan.

Frågan kanske verkar betydelselös men eventuellt kan svaret vara av större betydelse.
Citera
2017-07-17, 22:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ett mycket bra och vettigt inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Just detta med kransorter tror jag vi får ta med i beräkningen. Jag är övertygad om att Gm finns någonstans i hennes bekantskapskrets. Problemet är att vi inte har insyn i utredningen och inte vet vilka som blivit förhörda och vad de sagt i förhör. Vi vet inte alls mycket om utredningen egentligen. Jag tror att ett tips från någon som verkligen känner GM (utan vetskap att han är GM) och kan minnas tillbaka till händelser strax efter att Helena försvann.
Jag är säker på att denna GM (efter att han fortfarande efter 20+ år följer b. la. tråden maniskt och även säkert allt annat som har med HA och hennes försvinnande att göra) mådde psykiskt dåligt och utmärkte sig just på grund av sitt mående på ett eller annat sätt. De närmaste bör ha reagerat på personens plötsligt uppkomna beteende men kanske trott att detta hade med annat att göra än HA.
Någon därute har bildat familj med en mördare, någons pappa är mördare, någons bästa vän är mördare, någons arbetskamrat är mördare mm. Jag kan nästan garantera att INGEN, absolut ingen kan tro detta om denna person för han har levt ett dubbelliv ända sedan tjugoårs åldern och kommit undan med detta. Han kommer aldrig att erkänna förrän han blir direkt anklagad med bevisning mot honom.

Jag är övertygad om att ett tips från någon närstående till GM måste komma in för att polisen ska komma vidare i detta. Denna GM är nog inte lätt att hitta och om ingen direkt närstående vill/kan tipsa så måste någon ungdomsvän/vän som misstänker GM att kontakta polisen för det verkar inte finnas någon i tråden som kan komma med något konkret just för tillfället

Ett mycket bra och vettigt resonemang som det nog ligger en hel del i.

Som t. ex. detta att ingen skulle tänka något sådant om denne GM. Detta dubbelliv under 25 års tid tycker man borde ha satt sina spår på ett eller annat men det är inte säkert. Tyvärr har jag mycket svårt att se att den här personen någonsin kommer att kunna bli anklagad med bevisning mot honom. Jag är ganska säker på att det aldrig kommer att finnas någon bevisning mot honom. Enbart misstankar. Detta vet han mycket väl och därför kommer han att vara minst sagt mycket "tystlåten". Han har hela tiden, åtminstone hittills, lyckats hålla sig under radarn. Vad kan han ha varit, och är, för en person som har lyckats med detta? Är det för att det låter så helt otroligt att han skulle ha kunnat begått något sådant fruktansvärt?

Han kommer aldrig att erkänna någon som helst inblandning. Han kommer ej heller aldrig att kunna straffas - återigen ett stort TYVÄRR !

Frågan är om ens den familj som fanns runt honom 1992 vet något? Minnen förbleknar och människor glömmer. Hur många i hans familjekrets skulle idag komma ihåg exakt när detta inträffade att han ev. visade upp ett annat beteende? Nervös och orolig. Kanske GM inte heller bodde hemma hos sina föräldrar utan hade ett eget boende.

Denne man kan mycket väl idag vara gift, ha barn och vara, utåt sett, en stadgad man med ett gott anseende. Han kan vara aktiv i någon förening, organisation m.m.

Även om ett mord aldrig blir preskriberat så är tiden hans "bäste vän". Ju längre tiden går desto bättre är det för honom - ur hans egen synvinkel.
Senast redigerad av Skaraborg2 2017-07-17 kl. 22:40.
Citera
2017-07-17, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EPA80
Det var tydligt inlägg av dig tycker jag. och jag är lite åt det samma hållet. Dock måste det inte vara vänner till HA. Men kan vara det. De olika grupperingarna och kanske man kan hitta vänner/bekanta till GM ?! Vart gör man det är frågan och jag har en teori. I förlängningen kan man titta på om det eventuellt finns vissa i min grupp 3A och 4 som på något sätt är bekanta till HA ...

... På Mickes gym där Helena tränade fanns det några ur grupp 3A/4. Killen på stadshotellet som av HA var intressant ska enligt mina källor ingå i grupp 4.

Kan du posta initialer eller ett maskat namn på den person som HA påstås ha varit intresserad av och som vid samma tillfälle som Helena skall ha befunnit sig på Stadt?
Citera
2017-07-17, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Ställd fråga till Freija, inväntar svar.
Ni andra i samma sits, uppskattas att ni delger om det spontant dyker upp en tanke på en person i sammanhanget ovan.

Frågan kanske verkar betydelselös men eventuellt kan svaret vara av större betydelse.

Hej nu är jag här! ..jag har tänkt på din fråga kommer inte ihåg så mycket från den tiden tyvärr men ja jag kan tänka mig en person. Men jag kan inte skriva ut namnet här.
Citera
2017-07-17, 22:57
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ett mycket bra och vettigt resonemang som det nog ligger en hel del i.

Som t. ex. detta att ingen skulle tänka något sådant om denne GM. Detta dubbelliv under 25 års tid tycker man borde ha satt sina spår på ett eller annat men det är inte säkert. Tyvärr har jag mycket svårt att se att den här personen någonsin kommer att kunna bli anklagad med bevisning mot honom. Jag är ganska säker på att det aldrig kommer att finnas någon bevisning mot honom. Enbart misstankar. Detta vet han mycket väl och därför kommer han att vara minst sagt mycket "tystlåten". Han har hela tiden, åtminstone hittills, lyckats hålla sig under radarn. Vad kan han ha varit, och är, för en person som har lyckats med detta? Är det för att det låter så helt otroligt att han skulle ha kunnat begått något sådant fruktansvärt?

Han kommer aldrig att erkänna någon som helst inblandning. Han kommer ej heller aldrig att kunna straffas - återigen ett stort TYVÄRR !

Frågan är om ens den familj som fanns runt honom 1992 vet något? Minnen förbleknar och människor glömmer. Hur många i hans familjekrets skulle idag komma ihåg exakt när detta inträffade att han ev. visade upp ett annat beteende? Nervös och orolig. Kanske GM inte heller bodde hemma hos sina föräldrar utan hade ett eget boende.

Denne man kan mycket väl idag vara gift, ha barn och vara, utåt sett, en stadgad man med ett gott anseende. Han kan vara aktiv i någon förening, organisation m.m.

Även om ett mord aldrig blir preskriberat så är tiden hans "bäste vän". Ju längre tiden går desto bättre är det för honom - ur hans egen synvinkel.

Det där låter nästan som en förhoppning lr en förmaning till GM från din sida (inte första gången). En sak är säker och det är att såvida GM inte är en vedervärdig psykopat så har han säkert haft ett helvete. Det är ju också rätt åt honom det fega ynkliga kräket, vilket han faktiskt är så länge han inte väljer att lätta sitt hjärta. Keep up the preassure, make the bastard sweat.
Citera
2017-07-17, 23:01
Medlem
Citat:

Kan du posta initialer eller ett maskat namn på den person som HA påstås ha varit intresserad av och som vid samma tillfälle som Helena skall ha befunnit sig på Stadt?

RE
Citera
2017-07-17, 23:03
Medlem
Citat:

Ja det vore bra!
Citera
2017-07-17, 23:04
Medlem
Skaraborg2s avatar
Efter 25 år.

Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Det där låter nästan som en förhoppning lr en förmaning till GM från din sida (inte första gången). En sak är säker och det är att såvida GM inte är en vedervärdig psykopat så har han säkert haft ett helvete. Det är ju också rätt åt honom det fega ynkliga kräket, vilket han faktiskt är så länge han inte väljer att lätta sitt hjärta. Keep up the preassure, make the bastard sweat.

Nej det är verkligen ingen förhoppning eller en förmaning. Jag är enbart realistisk.

Vad tror du själv efter 25 år?
Senast redigerad av Skaraborg2 2017-07-17 kl. 23:08.
Citera
2017-07-17, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EPA80
RE

som i Ro*brt EkHo*lm el Ekl*und?
Citera
2017-07-17, 23:06
Medlem
Xeitums avatar
Skulle den här Rob*rt Ekh*lm tillhöra missbrukarna/kriminella grupperingen? Det var lite av en nyhet faktiskt, men känner ju inte karln personligen.
Senast redigerad av Xeitum 2017-07-17 kl. 23:32.
Citera
2017-07-17, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Skulle den här Rob*rt Ekh*lm tillhöra missbrukarna/kriminella grupperingen? Det var lite av en nyhet faktiskt, men känner ju inte karl personligen.

Ja jag vet inte! Men jag vet att dessa två tränade där
Citera
2017-07-17, 23:32
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Hej nu är jag här! ..jag har tänkt på din fråga kommer inte ihåg så mycket från den tiden tyvärr men ja jag kan tänka mig en person. Men jag kan inte skriva ut namnet här.
Vad tillför det tråden att du inte kommer ihåg och inte kan skriva något??????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in