Citat:
Ursprungligen postat av
KSP
Just detta med kransorter tror jag vi får ta med i beräkningen. Jag är övertygad om att Gm finns någonstans i hennes bekantskapskrets. Problemet är att vi inte har insyn i utredningen och inte vet vilka som blivit förhörda och vad de sagt i förhör. Vi vet inte alls mycket om utredningen egentligen. Jag tror att ett tips från någon som verkligen känner GM (utan vetskap att han är GM) och kan minnas tillbaka till händelser strax efter att Helena försvann.
Jag är säker på att denna GM (efter att han fortfarande efter 20+ år följer b. la. tråden maniskt och även säkert allt annat som har med HA och hennes försvinnande att göra) mådde psykiskt dåligt och utmärkte sig just på grund av sitt mående på ett eller annat sätt. De närmaste bör ha reagerat på personens plötsligt uppkomna beteende men kanske trott att detta hade med annat att göra än HA.
Någon därute har bildat familj med en mördare, någons pappa är mördare, någons bästa vän är mördare, någons arbetskamrat är mördare mm. Jag kan nästan garantera att INGEN, absolut ingen kan tro detta om denna person för han har levt ett dubbelliv ända sedan tjugoårs åldern och kommit undan med detta. Han kommer aldrig att erkänna förrän han blir direkt anklagad med bevisning mot honom.
Jag är övertygad om att ett tips från någon närstående till GM måste komma in för att polisen ska komma vidare i detta. Denna GM är nog inte lätt att hitta och om ingen direkt närstående vill/kan tipsa så måste någon ungdomsvän/vän som misstänker GM att kontakta polisen för det verkar inte finnas någon i tråden som kan komma med något konkret just för tillfället
Ett mycket bra och vettigt resonemang som det nog ligger en hel del i.
Som t. ex. detta att
ingen skulle tänka något sådant om denne GM. Detta dubbelliv under 25 års tid tycker man borde ha satt sina spår på ett eller annat men det är inte säkert. Tyvärr har jag mycket svårt att se att den här personen någonsin kommer att kunna bli anklagad
med bevisning mot honom. Jag är ganska säker på att det aldrig kommer att finnas någon bevisning mot honom. Enbart misstankar. Detta vet han mycket väl och därför kommer han att vara minst sagt mycket "tystlåten". Han har hela tiden, åtminstone hittills, lyckats hålla sig under radarn. Vad kan han ha varit, och är, för en person som har lyckats med detta? Är det för att det låter så helt otroligt att han skulle ha kunnat begått något sådant fruktansvärt?
Han kommer
aldrig att erkänna någon som helst inblandning. Han kommer ej heller
aldrig att kunna straffas - återigen ett stort
TYVÄRR !
Frågan är om ens den familj som fanns runt honom 1992 vet något? Minnen förbleknar och människor glömmer. Hur många i hans familjekrets skulle idag komma ihåg exakt när detta inträffade att han ev. visade upp ett annat beteende? Nervös och orolig. Kanske GM inte heller bodde hemma hos sina föräldrar utan hade ett eget boende.
Denne man kan mycket väl idag vara gift, ha barn och vara, utåt sett, en stadgad man med ett gott anseende. Han kan vara aktiv i någon förening, organisation m.m.
Även om ett mord aldrig blir preskriberat så är tiden hans "bäste vän". Ju längre tiden går desto bättre är det för honom - ur hans egen synvinkel.