2017-07-17, 21:41
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Tajmingen.

Japp, jösses!

Elfteplatsen med lite flyt! Visst, första halvlek är skev resultatmässigt, men jävlar vilka halvfigurer vi har i laget!

Ögat måste bort på en gång. JM-hyllningarna måste dämpas, även från eget håll. Det hyllade försvarsspelet är jävligt ihåligt, även fast mycket har varit ögats fel såklart.
Citera
2017-07-17, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Det är lugnt, jag håller inte på Bajen så jag kan erkänna att ett matchutfall även påverkas utav en underpresterande motståndare snarare än att enbart ens egna lag och tränare är fantastiska.

Obs! Notera den blinkande gubben nu grönvita, ni behöver inte rasa.

Just att jag lyfte fram att Valgardsson hade stort övertag på Salomonsson är väl bevis nog att allt inte stod/står rätt till i blåvitt.

hehe

Ja, jag har noterat att du inte direkt brukar ösa beröm över den gode Logi.

Det skall bli intressant med returmötet, det kan ju inte bli sämre från vårt perspektiv iaf.

Edit: Nu jinxade jag det säkerligen.... så som counterjinx tippar jag 0-5 till er.

Edit #2: For the record, bettar aldrig på Blåvitts, eller för den delen Spurs matcher, då jag är en ohejdad optimist när det kommer till mina lag, all heart, no brain.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-07-17 kl. 22:48.
Citera
2017-07-17, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Fyfan för andra halvleks två baljor igår, nu kommer det vara till idiotens på bänkens fördel att vi "reste oss i andra", "Inte dog totalt efter den sämsta halvleken på år och dag" etc.

Det är fanimej dags för Lennartsson att ha lite jävla heder i kroppen och avgå fortare än kvickt. Det är inte bara denna säsong det varit uselt... Försvinn Jögge!
Gren eller och Jörgen? Vilka alternativ ser du helst? Alm?
http://www.expressen.se/gt/sport/efter-fiaskot-styrelsemote-om-lennartssons-framtid/
Citera
2017-07-17, 23:09
Medlem
junkbords avatar
Jögge på väg bort.

http://www.gp.se/sport/fotboll/lennartssons-dagar-r%C3%A4knade-n%C3%A5got-kommer-h%C3%A4nda-1.4454140
Citera
2017-07-18, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
http://www.expressen.se/gt/sport/efter-fiaskot-styrelsemote-om-lennartssons-framtid/
Alm i götet? Skulle väl funka spelmässigt men känns ju helt fel. Tror sillstryparna håller med.
Citera
2017-07-18, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kEybase
Alm i götet? Skulle väl funka spelmässigt men känns ju helt fel. Tror sillstryparna håller med.

Stahre... det borde räcka, nu är ju dock Stahre en jävligt mycket skönare personlighet än Alm.

Thomas Olsson är en given kandidat om vi pratar om en interimslösning där JL får andra arbetsuppgifter medans han sitter av kontraktet.

Och för att förtydliga, det finns ingen tränare som skulle kunna vara lika kontroversiell som Stahre var när han kom, den historien han har är det ingen annan fd råttjävel som slår.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-07-18 kl. 00:47.
Citera
2017-07-18, 01:12
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Frågan är väl egentligen vem som kan göra ett bättre resultat med det laget. Ett lag där många underpresterat. På det skylls det på att en del spelare inte vill förlänga , vilket i din tur betyder att spelare får mindre betalt för att dom inte längre är tillräckligt bra. Vill man iväg så måste det ju vara bättre att bita ihop och göra sitt yttersta än att gå och sura.

Gren började bra med bra spelare, bl.a. pigga danskar,nån norrman och nån svensk.
Danskar lämnade, norrmannen som var riktigt bra stack och kvar stod Lennartsson med ett sämre spelarmaterial. Grens tidigare bra värvningar byttes mot sämre och Lennartsson fick spelare som han inte ens ville ha.

Här är några av Grens värvningar, dom senare saknas här :
http://www.expressen.se/gt/sport/lista-mats-grens-basta-varvningar-i-blavitt/
Vad var det som gick fel ?

Någon Alm vill jag absolut inte se i blåvitt !
En liten fråga bara. Någon som har koll på Grens karriär som tränare, mer än att han varit i Danmark och tränat samma lag som Alm , innan han kom till Jönköping . Var han någotsånär lyckad ?

Hur har det gått för dom lag som Jonas Olsson (akademin) varit tränare för ,efter att han tillsammans med Rehn hade hand om A-Laget ?

Hamrén var är du ?
Senast redigerad av locknloll 2017-07-18 kl. 02:04.
Citera
2017-07-18, 09:42
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Det är lugnt, jag håller inte på Bajen så jag kan erkänna att ett matchutfall även påverkas utav en underpresterande motståndare snarare än att enbart ens egna lag och tränare är fantastiska.

Obs! Notera den blinkande gubben nu grönvita, ni behöver inte rasa.

Just att jag lyfte fram att Valgardsson hade stort övertag på Salomonsson är väl bevis nog att allt inte stod/står rätt till i blåvitt.

Man får gratulera till en sanslöst rättvis seger. Det glömde jag i alla ilska.
Logi spelar bra, Gerzic spelar (höhö), och Sköld är på plan- det är galet att torska i det läget...

Citat:

Nu lär det inte ske då det skulle ställa till det mycket i akademin men Thomas Olsson vore given.
Ett annat alternativ säsongen ut är att flytta upp Edlund/Westerberg. Sven Andersson som är målvaktstränare kan få en tredjetränarroll i det hela med.

Beträffande kontroversiella namn kan som redan skrivits inget slå Stahre när han kom så det är inget att häpna över, huvudsaken är att tränaren är klar med att det inte ska spelas folk på åt helvete fel positioner och att vi nu måste satsa på ungtupparna. Jag menar, här tar vi tillbaka Billy och spelar likt förbannat Seb som VB...
Citera
2017-07-18, 10:22
Medlem
Jaxxxs avatar
Elfsborg har verkligen tagit sig i kragen. Minns att de hade lite krisstämpel inledningen av säsongen och där Haglund var rejält ifrågasatt . Känns avlägset nu.
Citera
2017-07-18, 10:40
Medlem
Snorkelbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Stahre... det borde räcka, nu är ju dock Stahre en jävligt mycket skönare personlighet än Alm.

Thomas Olsson är en given kandidat om vi pratar om en interimslösning där JL får andra arbetsuppgifter medans han sitter av kontraktet.

Och för att förtydliga, det finns ingen tränare som skulle kunna vara lika kontroversiell som Stahre var när han kom, den historien han har är det ingen annan fd råttjävel som slår.

Pelle Olsson finns väl tillgänglig sedan han fick kicken av ryssholm? Extremt tråkig fotboll men har tidigare fått till det med små resurser. Kan även vara en långsiktig lösning om man på riktigt tänkt rensa upp i ekonom och satsa ungt. Problemet är väl dock om man har tålamod att genomföra.
Citera
2017-07-18, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Frågan är väl egentligen vem som kan göra ett bättre resultat med det laget. Ett lag där många underpresterat. På det skylls det på att en del spelare inte vill förlänga , vilket i din tur betyder att spelare får mindre betalt för att dom inte längre är tillräckligt bra. Vill man iväg så måste det ju vara bättre att bita ihop och göra sitt yttersta än att gå och sura.

Gren började bra med bra spelare, bl.a. pigga danskar,nån norrman och nån svensk.
Danskar lämnade, norrmannen som var riktigt bra stack och kvar stod Lennartsson med ett sämre spelarmaterial. Grens tidigare bra värvningar byttes mot sämre och Lennartsson fick spelare som han inte ens ville ha.

Här är några av Grens värvningar, dom senare saknas här :
http://www.expressen.se/gt/sport/lista-mats-grens-basta-varvningar-i-blavitt/
Vad var det som gick fel ?
Hur har Gren lyckats sälja? Har ni gjort bra netto på försäljningarna så det finns lite att ta av?
Citera
2017-07-18, 12:27
Medlem
Citat:
Hur har Gren lyckats sälja? Har ni gjort bra netto på försäljningarna så det finns lite att ta av?

Vi har typ inte en spänn då driftresultatet är skit(även om det sakta men säkert blir bättre). Vi har haft ett transfernetto på ungefär 50 miljoner de senaste 2 åren, men pga att driften är så skev så käkas detta upp rätt snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in