2017-07-17, 19:48
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Klädseln som lämnades ut i början, skulle den vara typ som Patriks bild här?:

https://lh3.googleusercontent.com/ZTxphijZCS0PVVpyFfSTK6766BF8EPOCbBCi28urSsI5hUm7Ry Bbz02OnHSqiGU8qPvm2bo5xP7KkoJR6ULQwjxCtZ4F4WjAGjJ5 cUU
Citera
2017-07-17, 19:58
Medlem
CallePhilles avatar
Något som jag inte har fått klarhet i är Patriks boende i Falun och om resan som var tänkt att gå till Malmö innebar att han definitivt flyttade därifrån?

Jag kan ha fel, men jag har för mig att jag läst att Patrik bott i ett kollektiv eller liknande i Falun.
Hade han hela bohaget med sig i resväskan och ryggsäcken eller var det tänkt att han skulle komma tillbaka till Falun?
Han hade bara några få veckor kvar till examen. Att promenera i skogen med morsan för att må bättre är inget som gör skillnad på så kort tid. Jag undrar bara hur det var planerat från att han lämnade Falun till han skulle ta sin examen.

Citera
2017-07-17, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
Något som jag inte har fått klarhet i är Patriks boende i Falun och om resan som var tänkt att gå till Malmö innebar att han definitivt flyttade därifrån?

Jag kan ha fel, men jag har för mig att jag läst att Patrik bott i ett kollektiv eller liknande i Falun.
Hade han hela bohaget med sig i resväskan och ryggsäcken eller var det tänkt att han skulle komma tillbaka till Falun?
Han hade bara några få veckor kvar till examen. Att promenera i skogen med morsan för att må bättre är inget som gör skillnad på så kort tid. Jag undrar bara hur det var planerat från att han lämnade Falun till han skulle ta sin examen.

Ja, visst är det nåt märkligt med den där akuta flykten från Falun bara nån vecka innan avslutningen.
Citera
2017-07-17, 20:30
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife

https://lh3.googleusercontent.com/ZTxphijZCS0PVVpyFfSTK6766BF8EPOCbBCi28urSsI5hUm7Ry Bbz02OnHSqiGU8qPvm2bo5xP7KkoJR6ULQwjxCtZ4F4WjAGjJ5 cUU

Wow, var hittade du den?! Har du honom hemma i hallen?!

Där stämmer väl allt, även jeansen och skorna (enligt ett tågvittne).
Nej, det var inte den klädseln som första efterlysningen innefattade. Då hade han ljusa byxor och blommiga skor, sades det.
Citera
2017-07-17, 20:34
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Wow, var hittade du den?! Har du honom hemma i hallen?!

Där stämmer väl allt, även jeansen och skorna (enligt ett tågvittne).
Nej, det var inte den klädseln som första efterlysningen innefattade. Då hade han ljusa byxor och blommiga skor, sades det.

Hahah jaa i hallen
Nä den låg på hans Google+.
Känns som man kanske kan få en lite bättre uppfattning om honom i helhet oavsett om han kanske är lite yngre.

Men om han bytte om som tågvittnet sa, om det nu inte stämde med kläderna han hade när han lämnade studentbostaden, vart sjutton tog hans blommiga skor och ljusa byxorna vägen?
Citera
2017-07-17, 20:46
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Hahah jaa i hallen
Nä den låg på hans Google+.
Känns som man kanske kan få en lite bättre uppfattning om honom i helhet oavsett om han kanske är lite yngre.

Men om han bytte om som tågvittnet sa, om det nu inte stämde med kläderna han hade när han lämnade studentbostaden, vart sjutton tog hans blommiga skor och ljusa byxorna vägen?

Ja. Om han nu hade de kläderna på sig? Och hur visste föräldrarna vad han bar? Måste ju då ha varit någon i Falun som beskrev honom för tågresenärerna var det ju inte.
Citera
2017-07-17, 21:14
Medlem
Citat:
Jag tycker hela historien med kvinnan på tåget är väldigt skum. Att mamman pratat med henne har jag läst, men har polisen pratat med henne? (Med andra ord, finns hon??) Att inte en 22-åring vet att man kan ringa även om telefonen inte har pengar på kontot låter enormt konstigt. Tror inte alls på det.

Var "telefontjejen" helt enkelt ett lämpligt vittne?

Samtalet med mamman. Eller någon annan (vet vi att det var mamman han pratade med?)

"Glöm nu inte att gå av i Hallsberg, Patrik!"
"Mmm...."
"Du måste fixa någon som kan vittna om att du varit på tåget. Be att få låna en mobil så att någon ser dig ordentligt."
"Ja..."
"Gå ut på bakvägen, vi plockar upp dig där. Sitt och vänta på tåget en kvart, så att ingen ser vart du går."
"Mmmm...."

Ja du e aningens underfundig du Liberty75

Det dumma i kråksången var ju att även om det går/gick att ringa till hans mobil utan påladdade pengar,så gick det ju inte att prata i mobilen pga batteriet var urladdat.Det fjantiga var ju att mamman laddade på pengar och verkade tro att allt var fixat då,Men !fortfarande gick det ju inte att prata i telefon,så länge inte Patrik hittar ett "gristryne"(vanligt eluttag)att stoppa mobilsladden i.
Antagligen blev han så påhejjad av sin mamma att nu!!!funkar mobilen P. ! Så han typ trodde på henne i stessade situationen, Han testade den ute på perrongen med hopp om att lite lite batteriladdning skulle finnas kvar, med insikten att Nope,inte ett enda,the battery is low, och så. fort han sätter igång den stänger den resolut av sig själv.!
I den enligt honom stressade situationen,att hitta sitt tåg (det som han tragikomiskt inte behövde leta efter ett jäkla dugg,eftersom han snällt skulle ha suttit kvar på sin stol,då hade han varit hemma för lange sen), det som inte fanns,men som han självklart Aldrig hittade ,hade han ju inte en tanke på att hitta ett eluttag.
Tror mamman blandade ihop att bara man sätter in pengar på mobilen så löser sig allt.
Hur många ungdomar har inte lallat bort sig pga att de inte haft med sig sin laddare.
Citera
2017-07-17, 21:21
Medlem
Citat:
Jag tycker hela historien med kvinnan på tåget är väldigt skum. Att mamman pratat med henne har jag läst, men har polisen pratat med henne? (Med andra ord, finns hon??) Att inte en 22-åring vet att man kan ringa även om telefonen inte har pengar på kontot låter enormt konstigt. Tror inte alls på det.

Var "telefontjejen" helt enkelt ett lämpligt vittne?

Samtalet med mamman. Eller någon annan (vet vi att det var mamman han pratade med?)

"Glöm nu inte att gå av i Hallsberg, Patrik!"
"Mmm...."
"Du måste fixa någon som kan vittna om att du varit på tåget. Be att få låna en mobil så att någon ser dig ordentligt."
"Ja..."
"Gå ut på bakvägen, vi plockar upp dig där. Sitt och vänta på tåget en kvart, så att ingen ser vart du går."
"Mmmm...."

Ja du e aningens underfundig du Liberty75

Det dumma i kråksången var ju att även om det går/gick att ringa till hans mobil utan påladdade pengar,så gick det ju inte att prata i mobilen pga batteriet var urladdat.Det fjantiga var ju att mamman laddade på pengar och verkade tro att allt var fixat då.

Men !fortfarande gick det ju inte att prata i telefon,så länge inte Patrik hittar ett "gristryne"(vanligt eluttag)att stoppa mobilsladden i.

Antagligen blev han så påhejjad av sin mamma att nu!!!funkar mobilen P. ! Så han typ trodde på henne i stessade situationen.

Han testade den ute på perrongen med hopp om att lite lite batteriladdning skulle finnas kvar, med insikten att Nope,inte ett enda dugg laddning kvar= the battery is low, och så. fort han sätter igång den stänger den resolut av sig själv.!

I den enligt honom stressade situationen,att hitta sitt tåg (det som han tragikomiskt inte behövde leta efter ett jäkla dugg,eftersom han snällt skulle ha suttit kvar på sin stol,då hade han varit hemma för lange sen), det som inte fanns,men som han självklart Aldrig hittade ,hade han ju inte en tanke på att hitta ett eluttag.

Tror mamman blandade ihop att bara man sätter in pengar på mobilen så funkar den exemplariskt.

Men som sagt för att en mobil skall fungera,behövs ju två saker,pengar insatta (eller bra abbonemang som man betalt räkningen för)+ god batteriladdning, som man själv måste ta i beaktande och lösa praktiskt på egen hand.

Hur många ungdomar har inte lallat bort sig pga att de inte haft med sig sin laddare.
Senast redigerad av evaveva 2017-07-17 kl. 21:29.
Citera
2017-07-17, 21:25
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva

Fast nu tror jag inte telefonen var urladdad. Det var något han sa innan han stängde av den för att köpa sig tid innan föräldrarna började förstå att han var borta. På samma sätt som han sa att han var i Mjölby fast han visste att så inte var fallet.

Då är frågan varför han ville köpa sig tid? Så att han skulle hinna begå självmord eller hinna "rymma sin väg"? Han förstod nog att de skulle dra igång världens sök.
Citera
2017-07-17, 21:31
Medlem
Patrik gick av i Hallsberg och trodde han var i Mjölby, går en sväng och inser att han är i Hallsberg, springer tillbaka till tåget som nu ska gå och kan kanske befinna sig i Mjölby ? Sedan har andra rört hans grejer och spridit dem lite här och där ? Det kan vara så också men ja det var en teori.
Citera
2017-07-17, 21:32
Medlem
Citat:
Fast nu tror jag inte telefonen var urladdad. Det var något han sa innan han stängde av den för att köpa sig tid innan föräldrarna började förstå att han var borta. På samma sätt som han sa att han var i Mjölby fast han visste att så inte var fallet.

Då är frågan varför han ville köpa sig tid? Så att han skulle hinna begå självmord eller hinna "rymma sin väg"? Han förstod nog att de skulle dra igång världens sök.

Aha du tänker så ?
Ja därom tvista de lärda ,som det heter i ett gammalt ordsprák.
Har du själv någon superb idee' i den frågan?
Citera
2017-07-17, 21:33
Medlem
Citat:

Jag tror rocken är lite för lång. Den har beskrivits som en kavaj - jacka.
Och jag har inte läst att han skulle haft halsduk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in