Han skulle egentligen bara vara med lika länge som sin partner Numbers i första säsongen men Noah Hawley gillade Russel Harvard så mycket att han fick några extra avsnitt redan i fösta säsongen.
“I think Russell is such a fascinating actor to watch,” Hawley says. “We don’t get to see a lot of deaf characters on TV, and he really proved himself to me in that first season as just a really compelling and empathetic figure.”
En annan tråkig grej som man aldrig fick reda på var
vad hände med ryssen? Vargas ena livvakt som blev av med örat ute i skogen. Sjukt trist att han bara försvann utan att ge sig till känna
I scenen i bowlinghallen där skådespelaren Ray Wise (spelar en jude) visar upp kattungen för Nikki så dyker den ryske kosacken upp strax efter att hon gått. Han får en lapp av mannen vid baren och sen hotar han väl alla i byn som kosacken kommer ifrån med hämnd för historiska dåd. Då försvinner kosacken snabbt. Förmodligen hem till Ryssland.
I scenen i bowlinghallen där skådespelaren Ray Wise (spelar en jude) visar upp kattungen för Nikki så dyker den ryske kosacken upp strax efter att hon gått. Han får en lapp av mannen vid baren och sen hotar han väl alla i byn som kosacken kommer ifrån med hämnd för historiska dåd. Då försvinner kosacken snabbt. Förmodligen hem till Ryssland.
Hela bowlinghallscenen är ju väldigt skum. Ray Wise påstås av flera spela den mytologiske 'vandrande juden'. Nicky och Wrench får en bil, ryssen för några servetter till sitt ymniga blödande, och en vision från offren från pogromer under tidigt 1990-tal(?). Ryssen kan ha förblött eller gått upp i rök. Eller nåt annat.
Ahaa, ja jag vill minnas han kom dit också helt blodig. FÅr nästan ta å se om den scenen
Så här i semestertider måste man fördriva tiden, så jag kollade på säsong ett igen. Fy fan, den är tung.
Scenen där Lester slår ihjäl frugan med en hammare är ju guld. Den måste jag ha förträngt. https://www.youtube.com/watch?v=FaOdjJK2ro0