2014-11-09, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Majestic
Japp

Kommer du ihåg när han smyger in i huset, och gubben går och letar efter hunden? Han tar ju ut en pilelrburk gubbens jackficka, och switchar mot Adderall.

Du blir inte besviken, håller samma klass genom dom sista avsnitten också. Längtar till S2!

Ja de minns ja! Härligt säsong 2 lär bli grym den med. Måste kolla upp lite mer grejer cohen bröderna gjort.
Citera
2014-11-10, 11:12
Medlem
Prollus avatar
Är Nygaard svenskt namn? / skandinaviskt?, ska Lester spela skandinavisk?
dum fråga kanske, men framgick inte i serien vad jag minns.
Citera
2014-11-10, 12:05
Medlem
Mr.Majestics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prollu
Är Nygaard svenskt namn? / skandinaviskt?, ska Lester spela skandinavisk?
dum fråga kanske, men framgick inte i serien vad jag minns.

Nygaard ær væl Norskt ursprungligen. (Nygaard = Nygård)

Minnesota har en vældigt stor "Skandinavisk" population, i.e. många har Skandinaviskt ursprung.

Lester spelar ju "the common man", från Minnesota, och "the common man", ær av Skandinaviskt ursprung
Senast redigerad av Mr.Majestic 2014-11-10 kl. 12:22.
Citera
2014-11-10, 12:08
Medlem
Treutans avatar
Edit: Mr.Majestic hann före.
Citera
2014-11-10, 13:07
Medlem
Prollus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Majestic
Nygaard ær væl Norskt ursprungligen. (Nygaard = Nygård)

Minnesota har en vældigt stor "Skandinavisk" population, i.e. många har Skandinaviskt ursprung.

Lester spelar ju "the common man", från Minnesota, och "the common man", ær av Skandinaviskt ursprung

Tack för svaret , var som jag misstänkte då.

Förövrigt bra serie! såg igenom hela serien (tyvärr) i lördags. Skulle snålat med avsnitten o inte bara kört igenom det, svårt dock haha .

En av dom skönare skurkarna på länge . Freeman gör det bra också, alltid kul o se när när någon får nog o agerar därefter. efter alla kommentarer, nedtryckningar osv
Citera
2014-11-12, 23:07
Medlem
Grym serie! Svårt å säga till vilken målgrupp serien riktar in sig på. Men känns som den träffar alla. Perfekt serie att se med frugan eller resten av familjen.

lÄste att några klagade på slutet, men tycker faktiskt slutet va bra. Kunde inte tänka mig ett annat slut för Lester. De hade bara blivit to much om han levde lycklig i alla sin dar på nån paradis ö. Även om ja gärna hade hoppats på de, för Lesters skull

De ja hade velat se mer av är Lesters bror. Kunde gott slängt in några fler scener när han va inlåst Han gav upp alldeles för snabbt..

9/10 på imdb
Citera
2014-11-25, 13:07
Medlem
Vad var grejen med damen i underkäderna mitt emot Gus Grimly place? Hade gärna sett en uppföljning på det ämnet.

Antar att han ej bet på den inbjudan?
Citera
2014-11-26, 22:43
Medlem
adolfbubblas avatar
Nyss sett genom hela. Antar jag är lite efter ty denna avslutades i sommar.
Men jag har en fundering. Någon som vet vad som var grejen i den hissen där Malvo och Lester möttes igen efter ett år.
Vad menade Malvo med "is this what you want?".
Och varför svarade Lester "yes". Fattade han vad Malvo menade? Jag gjorde det inte.
Om han nu ville döda Lester - varför dödade han utan problem sina 3 "vänner" men lät Lester leva? Men sedan försökte Malvo döda honom? Fattar inte alls grejen med det där. Vad ville Lester uppnå med att insistera på att han kände Malvo, och avslöja hans bluff?
Anyone?

Och en annan sak. Tycker det var jävligt tungt att se Malvo dö på det sättet. Obevämpnad, svårt skadad i sin egen soffa. Med vad - 10 skott? Everything wrong with that scene:
1. Obeväpnad.
2. Svårt skadad (jmf. sparka på den som ligger)
3. Inga bevis, bara misstankar: "some kind of monster". Uuuuh. De hade faktiskt inte bevisat nåt.
4. Massivt övervåld. 10 skott på en obeväpnad man, oavsett hur ond han är, är aldrig rätt. Lägg därtill att de inte ens hade bevis på honom. Inte självförsvar eller nåt. Kallblodig avrättning var det. Plain and simple.
5. Misstänkt man, skjuter honom innan förhör/rättsak = obstruction of justice. De fick alltså aldrig bevisat att han var skyldig till något.
6. Skjuten av en civilperson. Hade det varit en polis, som får bära vapen, hade det varit en annan sak. Men detta var en brevbärare som inte hade något där att göra, inte med vapen, och absolut inte med rätt att kallblodigt avrätta en misstänkt person.
7. Han skulle få "medal of bravery" för detta. What the fuck!?!
Senast redigerad av adolfbubbla 2014-11-26 kl. 22:52.
Citera
2014-11-30, 20:51
Medlem
Pastor Greens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfbubbla
Nyss sett genom hela. Antar jag är lite efter ty denna avslutades i sommar.
Men jag har en fundering. Någon som vet vad som var grejen i den hissen där Malvo och Lester möttes igen efter ett år.
Vad menade Malvo med "is this what you want?".
Och varför svarade Lester "yes". Fattade han vad Malvo menade? Jag gjorde det inte.
Om han nu ville döda Lester - varför dödade han utan problem sina 3 "vänner" men lät Lester leva? Men sedan försökte Malvo döda honom? Fattar inte alls grejen med det där. Vad ville Lester uppnå med att insistera på att han kände Malvo, och avslöja hans bluff?
Anyone?

Och en annan sak. Tycker det var jävligt tungt att se Malvo dö på det sättet. Obevämpnad, svårt skadad i sin egen soffa. Med vad - 10 skott? Everything wrong with that scene:
1. Obeväpnad.
2. Svårt skadad (jmf. sparka på den som ligger)
3. Inga bevis, bara misstankar: "some kind of monster". Uuuuh. De hade faktiskt inte bevisat nåt.
4. Massivt övervåld. 10 skott på en obeväpnad man, oavsett hur ond han är, är aldrig rätt. Lägg därtill att de inte ens hade bevis på honom. Inte självförsvar eller nåt. Kallblodig avrättning var det. Plain and simple.
5. Misstänkt man, skjuter honom innan förhör/rättsak = obstruction of justice. De fick alltså aldrig bevisat att han var skyldig till något.
6. Skjuten av en civilperson. Hade det varit en polis, som får bära vapen, hade det varit en annan sak. Men detta var en brevbärare som inte hade något där att göra, inte med vapen, och absolut inte med rätt att kallblodigt avrätta en misstänkt person.
7. Han skulle få "medal of bravery" för detta. What the fuck!?!

Kollade på serien i ett svep, i stort sett väldigt nöjd måste jag säga.

Angående den första frågan: Is this want you want, är det väl en anspelning på det som hände på sjukhusets akutmottagning, efter att Lester slagit näsan i skyltfönstret: Yes or no.
Ja eller nej till att träda över till den mörka sidan, som lockar honom efter att ha levt 40 år i en håla, blivit trampad på och mobbad av alla i sin närhet.
Lesters liv hade börjat bli lite för tryggt igen.
Trots framgången som årets säljare och en snygg, ny och ung fru. Eller just därför. Han hade smakat både på adrenalin och blod och ville ha mera.
Det var en utmaning han antog i hissen av Malvo, som nog inte såg något nöje i att skjuta Lester i pannan där i hissen. De hade ju en historia tillsammans dessutom.

Angående de andra frågeställningarna. Vi pratar trots allt om USA där staten lägger människor på britsar och sprutar in gift i deras kroppar. Jag tycker att slutet följer de sedvanliga morallagarna som återfinns i de flesta amerikanska filmernas slutscener: dödsstraff utan rättegång. Vi som tittare har ju alla bevisen som krävs för att det ska vara moraliskt godtagbart.
Därmed inte sagt att jag tycker om det, eller håller med. Dessutom kanske man förväntade sig lite mera av en serie som nog gör anspråk på att inte vara fullt strömlinjeformad.
Själva avrättningen i slutet är väl en upprättelse för Gus. Det var ju han som släppte den psykopatiske mördaren vid en trafikkontroll och tillät honom att fortsätta mördandet.
Men visst, med allt detta sagt var det en svag och förutsägbar avslutning på en annars skön och speciell serie.
Citera
2014-12-06, 17:56
Medlem
Casting:

"Burn Notice star Jeffrey Donovan joined the cast of Fargo season 2, and Nick Offerman (Parks and Recreation) is considering doing the same."

http://screenrant.com/house-cards-se...son-2-casting/
Citera
2014-12-10, 21:06
Medlem
Casting

"Fargo has filled two big roles for season 2. Kirsten Dunst (Spider-Man franchise, Anchorman 2: The Legend Continues) and Jesse Plemons (Breaking Bad, Friday Night Lights) have landed series regular roles in FX’s Emmy-winning crime thriller."

http://insidetv.ew.com/2014/12/10/kirsten-dunst-fargo/
Citera
2014-12-10, 21:40
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Casting

"Fargo has filled two big roles for season 2. Kirsten Dunst (Spider-Man franchise, Anchorman 2: The Legend Continues) and Jesse Plemons (Breaking Bad, Friday Night Lights) have landed series regular roles in FX’s Emmy-winning crime thriller."

http://insidetv.ew.com/2014/12/10/kirsten-dunst-fargo/

Grymt, Jesse Plemons gillar vi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in