Intressant uttalande av HH vad vi nu vet!
1. HH var troligen på plats
2. Wall och andra menar att minst 3 vittnet uppfattade det som att de gick och talade med varandra
3.OP blev påskjuten utan att reagera försökte fly eller liknande-hur kunde mördaren komma så nära?
Lyssna på HH
https://www.youtube.com/watch?v=3TdaGtaltUE Ljuger han redan här medvetet??
HH citat; Det finns inget som tyder på någon som helst kontakt mellan attentatsmannen och offret före skottlossningen" Yeah sure!!!
Varför väljer HH att säga detta att OP inte talade med någon? Ber någon han om det? Eller är han orolig och måste leda bort det faktum att någon grupp/person HH känner/vet om talade med OP/Lisbet. För att vissa inom delar av OP´s säkerhetsfolk som palme betrodde då skulle genomskåda vilken grupp det var som låg bakom mordet. För i fraktionstriderna inom säpo stay behind säkringen ssi mfl så höll man koll man visste vilka som brukade ha korta informella möten med OP vid tunnelgatan. Därför var det viktigt att de inte hade "någon som helst kontakt"
Kan det rent ut sagt va så att han skyddar sig själv o sin egen grupp säkringen som ev brukade tala med OP såhär-Genom att säga att inget samtal föregick??
Här talar han om en 38 något som senare bara handlade om en Magnum var det innan de fått instruktioner om att man inte kan ladda en 38 med dessa patroner?
Många hävdade att HH var maktgalen och egoistisk jag säger det jag sagt förut-HH är så lugn/sansad
för att helt plötsligt oförberedd stå i världens tv/kameraljus.
Jag tolkar det som att HH måste ha känt till planerna sen länge
Se skillnaderna på Feldt Carlsson o kvinnorna i regeringen de ser trötta förvirrade snurrar i deras huvud men HH ser nästa sömnig ut.
Jag blir mer o mer övertygad om att HH mfl var inblandade och de vetat sen länge vad som var i görningen
En hel del lögner fabricerade redan i Aktuellt så här 2 dagar efter mordet? Vem ljög för Aktuellt om att arbetet var intensivt o började ge resultat??? "Polisens intensiva arbete börjar ge resultat"
Mycket tid läggs på kulan o att Lisbet med var skjuten-Något som båda påstående är tveksamma
4.11 är Sony Björk haha var det han som la ut kulorna? Är det inte konstigt att han blir intervjuad och att han är ute o letar tillhörde han Säkringen?
Min värsta konspiration är att Björk HH mfl även på sätt o vis kontrollerar tv/ vad utsändningarna ska handla om. De skickar fram tv till Björck-Tv är i symbios med säkerhetstjänsterna o medierna. Kanske är det så att i planen om Sverige attacker från främmande makt osv så skall all tv o media rätta in sig till Nato/cia de i sin tur har HH och hans undergrupper som styr allt tex sony björck. De trodde eller påskinde att OP var spion o förädare o då fick HH fullmakt över tv radio medier så här skulle sanningen läggas fram. Därav den ifrågasättande minen från HH till journalsiten 9.24 som ställer frågor som inte HH ville ha generalen HH
HH ljuger gör bort sig än mer när reportern frågar 9.24 in om man inte kan tänka sig ha säpomän som förföljer Palme på avstånd? Nä säger HH Har man bestämt att OP inte behöver så är det så. Yeah sure!! Alla vet ju att OP hade folk efter sig hela tiden detta vet HH -HH själv samt en massa wt männ från hans grupp var ju på plats. Lägg märke till hans ansiktsuttryck han blir irriterad här får han en fråga som han inte ville ha se hur han biter sig i läppen också
Jag tror att man trodde OP var en landsförädare o Ingvar Carlsson o Feldt o resten var vana att lita på säkerhetsgrupperna o kunde inte motbevisa dem. Sen om Lisbet fått papper fabreicerade eller riktiga att Op var landsförädare vet vi inte.
Själv kan jag tänka mig att OP tog sig friheten att diskutera med Sovjet (i fredens namn) om Nato/usas tillverkning av kärnvapen kanoner o liknande. För OP var det inte landsföräderi utan han trodde att det var ett måste för att komma fram till avspänning. Man skulle lägga korten på bordet. Man förstår att säkerhetstjänsterna inte förstod OP idder o tankar - utan tog Cias tolkning om att han var landsförädare.
Tysnaden från sossarna måste betyda att de vet att OP bollade med hemligheter för att få fram avspännning mella n öst o väst o var själva delaktiga i det. Precis som man gjort när man ville ha bort apartheiden-Man sponsrade folk som ville ha bort apartheid. Säkerligen sponsrade man folk som ville ha bort kärnvapen o liknande.
HH var länken mellan Sveriges säkerhet utåt och inåt-HH hade råa iskalla handplockade män som hade fullmakt att göra vad de ville när o hur somhelst om något hotade Sverige. Man hade säkert möte med psykförsvaret innan o la upp strategier hur mordet skulle tillhanahållas i media o tv eferåt. Möjligen har tidningar o tv hemliga överenskommelser hur o vad de får skriva i dessa händelser.