Citat:
Ursprungligen postat av
LaurentiusLucidor
Fin bild på ISS du hittat! Nu blir säkerligen din kompis Patrixx glad eftersom han står överbevisad och med byxorna nere när det gäller frågan om ISS existens!
Låt mig se....jag TROR att Apollouppdragen var kortare än den tid ISS varit aktiv.
Jag TROR även att antalet instrument, datorer och övrig teknisk utrustning drar lite mer effekt än motsvarande på månlandarna. Just det! Det har du ju även själv påstått, och du utger ju dig som bekant för att vara expert på de system som fanns ombord!!

Jag var väl mer eller mindre säker på svaret. De hade ingen teknik för att göra sig av med värmen. Ytterligare en av alla omöjligheter i hela apolloskojjeriet. Astronauterna hade snabbt varit stekt fläsk på månen.
Det var det stora temperaturskillnaderna som knäckte Kinas bil på månen, de skulle ha fungerat i tre månader om jag minns rätt men gick snabbt sönder och enligt deras analyser var det temperaturen som tog kål på bilen.
Det här är också en av orsakerna till att man skippat månen och istället satsar på mars. Temperaturen på mars är inte alls så extrem som den är på månen, det kan visserligen bli ordentligt kallt med det varierar inte flera hundra grader mellan dag och natt