Citat:
Ursprungligen postat av
Lasse2017
Lawn, du borde väl inte motsäga dig själv med dina statistiska säkerställanden.
En sak är då säker och det är att statistik är inte din starka sida, jag har aldrig uteslutit flera gärningsmän men har samtidigt påpekat att rent statistiskt sett så är denna typ av brott ofta ett verk av en person men avvikelser saknas ju verkligen inte. Det finns flera fall av likstyckning i Sverige där det helt uppenbart var flera inblandade gärningsmän, det senaste var väl i Bollnäs 2010 om jag inte missminner mig?
Citat:
Ursprungligen postat av
Lasse2017
Om det här brottet har begåtts av en ensam GM
Hur vet du det? En ensam GM är trolig ja, men det är inte på nåt sätt säkerställt att det bara var en gärningsman i det här fallet. Statistiskt sett ok, men fallet Catrine da Costa är väldigt speciellt på flera sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lasse2017
Varför fortsätter du att tjata om saker som är rena påhitt?
Det är ju konstaterat att både barnets sagor, fotohandlarnas hallucinationer och dina våta drömmar om dessa grannskapsmördare i Täby kyrkby är ett riktigt skämt från början till slut. Finns inget styrkt i det!
Exakt, men eftersom man aldrig utredde detta intressanta spår trots att det var känt redan 1984 så får du och tråden i övrigt faktiskt finna sig i att det spekuleras hit och dit och sen när är det konstaterat att fotohandlarna led av hallucinationer? Man kan faktiskt fråga sig varför du helt utesluter bildinlämningens hela existens? Det här är utrett sen länge och det råder inget tvivel om att det lämnades in märkliga bilder för framkallning sommaren 1984 men givetvis så går det att diskutera om det verkligen var rätt person som blev utpekad som fotokunden? Är det här ett problem för din teori om arkitekten som ensam mördare och likstyckare eller vart vill du komma?
Citat:
Ursprungligen postat av
Lasse2017
Du skrev det själv, 90% av denna brottstypen begås av ensam gm när det gällde att motsäga möjligheten att Vinoff och c/o skulle ha utfört detta och då undrar jag varför den hypotesen inte gäller läkarna m.fl.?
Misstänker du Vinof-ligan för inblandning helt plötsligt? Du tjatar ideligen om denna trio som om dom på nåt sätt skulle vara extra intressanta i diskussionerna när det i själva verket är tvärtom. Hypotesen gäller självklart läkarduon som misstänktes för inblandning på 80-talet men du väljer medvetet att bortse från att det finns inget mot Vinof, Robert och Monika som indikerar att dom kan ha varit inblandade. Dvs, det finns inga vittnesmål eller liknande, när det gäller läkarduon så är det tvärtom som vi alla vet.
Man kan fråga sig om du försöker försvara Vinof-ligan och/eller läkarduon i samma veva som du försöker kasta skulden på arkitekten genom att peka ut honom som helt ensam gärningsman? Han är intressant ja, men det utesluter inte andra möjliga gärningsmän.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lasse2017
Varför skulle inte Anckers kunnat ha gjort det själv?
Du har verkligen snöat in på arkitekten, han kan ha vållat offrets död i teorin men jag tror inte att han var kapabel att stycka offrets kropp och inte minst, avlägsna offrets könsdelar och bröst och varför skulle han utföra denna djupt olustiga extremt avvikande manöver helt plötsligt på en person som han trots allt verkade gilla och bry sig om? Jag tror att arkitekten fick hjälp med efterhanteringen av kroppen om han nu var inblandad i offrets död. Det är min teori och den är lika god som din teori om honom som ensam GM och likstyckare.