Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-16, 23:55
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Det är sant, det förklarar inte de olika enheterna som har loggats. Som du skrev tidigare med så är det riktigt jobbigt att även mailen ser ut att vara i risk.

TS har du någon verifikation via din mail? Om inte så kan det kanske vara värt att ordna med ett sådant. Nu har väl inte alla mail den säkerheten visserligen, men om TS har så kan det vara ett sätt att öka säkerheten.

Nej har ingen verifikation, vad spelar det för roll om de ändå har tagit sig så långt? De lär väl knäcka allt annat också.
Citera
2017-07-16, 23:59
  #38
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusSchlauch
Nej har ingen verifikation, vad spelar det för roll om de ändå har tagit sig så långt? De lär väl knäcka allt annat också.

Det är inte säkert att det kan knäckas så lätt, outlook har en form av verifikation där du måste skriva in en kod som skickas till din mobil.
Citera
2017-07-17, 00:00
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Det är inte säkert att det kan knäckas så lätt, outlook har en form av verifikation där du måste skriva in en kod som skickas till din mobil.

Har g-mail numera. Om de har kontroll över telefonen så lär det väl inte spela någon roll eller?
Citera
2017-07-17, 00:11
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusSchlauch
Okej men om det står enheter som jag själv saknar då? Är inte det konstigt?
Dessutom har inloggningarna skett på tider då jag själv inte har varit aktiv på nätet.

1. Du byter lösen
2. Nya lösenordet loggas av spionprogram på dator / mobil
3. Lösenordet används på okända enheter runt om i landet.
Citera
2017-07-17, 00:16
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av im3w1l
1. Du byter lösen
2. Nya lösenordet loggas av spionprogram på dator / mobil
3. Lösenordet används på okända enheter runt om i landet.

Okej vad ska jag göra? Formatera om mina enheter? Har du någon teori om varför detta händer mig?
Citera
2017-07-17, 00:17
  #42
Medlem
Det är din mobil (om du nu har en) vars IP ändras varje gång du sätter på och stänger av den.
Citera
2017-07-17, 00:21
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jargong
Det är din mobil (om du nu har en) vars IP ändras varje gång du sätter på och stänger av den.

Jaså, det var något nytt, men det förklarar inte varför någon loggar in på min Facebook med enheter som jag själv saknar och under tider när jag själv inte är aktiv på nätet som jag tidigare skrev i tråden, och att någon förut skickade vänförfrågningar FRÅN mitt facebookkonto till människor jag inte känner, att mina e-postmeddelanden hade blivit lästa innan jag själv hade hunnit klicka på dem, och att min mobil har betett sig skumt några gånger.
__________________
Senast redigerad av AusSchlauch 2017-07-17 kl. 00:26.
Citera
2017-07-17, 00:26
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusSchlauch
Har g-mail numera. Om de har kontroll över telefonen så lär det väl inte spela någon roll eller?
Har du g-mail så kan du också se aktivtet där, längst ner på sidan, länken "Details". Du kan se information om enheten, IP och klockslag
Citera
2017-07-17, 00:27
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-Z.a-z.0-9
Har du g-mail så kan du också se aktivtet där, längst ner på sidan, länken "Details". Du kan se information om enheten, IP och klockslag

Har hittills inte sett något konstigt där, ip:n stämmer men ett par av mina meddelanden hade redan blivit lästa innan jag själv hade logga in.

Nej jag tycker att man borde införa system som inte går att hacka, eller som ska vara jävligt svåra att komma åt. Jag kan ju inte avsluta mina sociala medier bara för att någon kan ta sig in, jag gillar Facebook och har haft det länge.
__________________
Senast redigerad av AusSchlauch 2017-07-17 kl. 00:30.
Citera
2017-07-17, 00:30
  #46
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusSchlauch
Har polisanmält men de säger att de saknar resurser för att kunna ta reda på vem det är.

Ja alltså jag har inte hur mycket tid som helst till att hela tiden sitta och ändra i system och byta lösenord, jag har gjort det förut och jag orkar inte mer.
Kollat på länken TS. skickade, även jag hade "inloggning" från perstorp, laholm och något annat konstigt ställe som jag inte besökt de närmaste 20 åren.
Men "inloggningen på fb. har skett från "min mobil" hur jag vet det? jo det står vilken enhet som loggat in och min telefon är en lite ovanligare kinatelefon.

Skulle tro att det är ip loggarna som fått fnatt och trott min telefon är i laholm, kan det vara samma för Ts?
Edit: såg just att Ts hade inloggningar från olika enheter....
Citera
2017-07-17, 00:31
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Kollat på länken TS. skickade, även jag hade "inloggning" från perstorp, laholm och något annat konstigt ställe som jag inte besökt de närmaste 20 åren.
Men "inloggningen på fb. har skett från "min mobil" hur jag vet det? jo det står vilken enhet som loggat in och min telefon är en lite ovanligare kinatelefon.

Skulle tro att det är ip loggarna som fått fnatt och trott min telefon är i laholm, kan det vara samma för Ts?

Fast nu har det stått enheter som jag inte har, som jag skrev förut i tråden. Är det också fel på Facebook menar ni?

Ett annat märkligt fenomen som jag har upptäckt på senare tid är att när jag ibland stänger av min WIFI via datorn så sätts den igång automatiskt efter ett tag, har en bärbar Air. Men det kanske ska vara så?

Men ni IT-människor, hur blir jag riktigt bra på IT så att jag kan hålla borta dessa typer, om det nu är någon som tar sig in? Vad behöver jag läsa om jag som är en newbie?
__________________
Senast redigerad av AusSchlauch 2017-07-17 kl. 00:36.
Citera
2017-07-17, 00:46
  #48
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusSchlauch
Fast nu har det stått enheter som jag inte har, som jag skrev förut i tråden. Är det också fel på Facebook menar ni?

Ett annat märkligt fenomen som jag har upptäckt på senare tid är att när jag ibland stänger av min WIFI via datorn så sätts den igång automatiskt efter ett tag, har en bärbar Air. Men det kanske ska vara så?

Men ni IT-människor, hur blir jag riktigt bra på IT så att jag kan hålla borta dessa typer? Vad behöver jag läsa om jag som är en newbie?
Börja med att skapa en ny helt ren mail, gör detta från en dator som inte står hemma hos dig och absolut inte från din telefon, platta eller lapp.

Nya mailen har du en vertifieringsfråga på serbiska, eller fråga _ svar .wgsdgfwas343.
Inga telefon sms hint elelr nåt sånt tjafs, samma med fb. nu tar du bort din/a mail från fb som du haft och kopplar fb. ENDAST till denna mail, inget telefon tjafs vert här heller.
Du har ALDRIG autoinloggning på vare sig telefon, dator platta till varesig mail eller fb.
Du surfar aldrig på donkens, BK eller något annat fri wifi. ALDRIG nånsin!
Mailen du nyss skapat använder du INTE. ha en eller flera slaskmail som du använder, men dom skall inte vara kopplade till din nya rena mail och inte heller till fb.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback