2017-07-16, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charliebrown1
Ledsen PW, kan du utveckla?

Menade att hon verkade märkbart tagen över att t.ex. den här tråden kommit att peka ut alla och ingen. Det var knappast meningen som hon sa, hon var också besviken över beskyllningar att vara i konspiration med polisen. Hon menade att allt de gjorde var för familjens skull och kanske för att putta lite fart i utredningen. Ledsen kanske var fel ordval men något däråt.
Citera
2017-07-16, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Men lubbe? Detta var något som vi diskuterade / spekulerade om i tråden nick ugglan var det som pratade om detta.
Du har väl läst tråden sedan du registrerade dig det vet jag.

Jo jag vet, men varifrån kom det från start. Kommer inte ihåg. Vet att jag borde gå bakåt istället för att upprepa frågor. Jag gör om och rätt då.
Citera
2017-07-16, 21:55
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Har ni tänkt på hur pilot agerar just nu i tråden hur skulle ni ha agerat?
Jag tänker, han har ju varit medveten i några år om att hans namn skulle dyka upp förr eller senare här i tråden vad gör man då? Man registrerar sig kanske eller hur?!
Man kanske registrerar sig första gången 2001 el 2003 ..rentav när man senare åker in på förhör och blir frihetsberövad över natt 2017 då registrerar man sig nog i juni ett par namn.
Man börjar bli involverad i tråden .. när pilots namn sen nämns i tråden då kanske han själv spekulerar om sig själv och andra för att inte dra till sig för mycket uppmärksamhet, bygger upp en tillit ....osv osv
Vad tror ni?

Helt givet, jag är fullkomligt övertygad om att så är fallet. Han säger ju själv att han följer tråden slaviskt, varför skulle han bara sitta och läsa andras inlägg när han själv kan vara med och påverka den?
Citera
2017-07-16, 22:21
Medlem
Pudelfrillans avatar
I en artikel i GP från 2008 om 4 olösta mord i Västsverige bl.a. HA i Mariestad står följande att läsa:

"Men det är inte bara de ouppklarade morden som bekymrar oss. Det finns också en mängd outredda våldtäkter som vore angelägna att ta upp på nytt, påminner kommissarie Thomas Lager på polisens cold case-grupp, som arbetar med ouppklarade brott".

Är det någon som minns om det skedde någon uppmärksammad överfalls/utomhus våldtäkt i Mariestad runt åren 1989-92 innan HA försvann?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-16 kl. 22:30.
Citera
2017-07-16, 22:25
Medlem
Prinzezzans avatar
Pernilla W har bekräftat att varken TS, RT eller MR är mannen som anhölls för en tid sedan. Hon påpekar också att mannen inte har omnämnts i denna tråd.

Det är upp till var och en att tro på, eller inte tro på, hennes uppgifter. Men har ni tänkt på den dagen när mannens namn ev. kommer ut. Om det då visar sig att PW har ljugit, då förlorar hon sitt förtroendekapital som journalist. Tror ni att hon vågar riskera det?

Man ska inte behöva visa upp sina personliga mail-konversationer här i tråden. Den som tvivlar på vad hon påstår, kan ju själv prova att maila eller ringa henne och kolla. Hon bits inte. Min uppfattning är att hon är tillmötesgående och besvarar de frågor man har - naturligtvis i den mån hon kan.
Citera
2017-07-16, 22:28
Medlem
Jag tror inte alls att han skriver i tråden. Det vågar han inte. Skulle han vara säker på sin oskuld kanske han borde det. Han var ju ändå en av de sista som pratade med henne.

Om inte polisen löst detta på 25 år gör inte vi det heller men kanske att någon information eller hypotes kan komma fram som hjälper polisen över tröskeln.

Rätt som det är så dyker det upp någon i tråden som tänker på ett helt annat sätt än polisen och vips så stämmer det.

Förstår att det finns saker polisen vet som man vill använda emot misstänkta och som man inte vill att allmänheten får reda på. Så att man kan ertappa en misstänkt med en lögn.

Men vad sjutton har polisen för bevis för att dom skulle vara minst två? Jag har själv svårt att tro det.
Citera
2017-07-16, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charliebrown1
Polisen måste ha läckt den uppgiften till PW.
Tanken kanske är att sätta pilot under sånt tryck att han bryter ihop.
X antal poliser vet, X antal journalister vet, X antal närstående vet och kanske flera arbetskamrater börjar undra.

Jag är förvånad att det inte är ute redan men det är bara en tidsfråga

Får inte anhöriga reda på sånna uppgifter?
Dvs vilka som är misstänkta etc.

Isf är det ju inte så konstigt att PW har koll på vem pilot är då hon är gammal vän med HA och bör således känna familjen och vänner och får då många uppgifter därifrån tänker jag...
Senast redigerad av jokko23 2017-07-16 kl. 22:29. Anledning: Stavfel
Citera
2017-07-16, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Pernilla W har bekräftat att varken TS, RT eller MR är mannen som anhölls för en tid sedan. Hon påpekar också att mannen inte har omnämnts i denna tråd.

Det är upp till var och en att tro på, eller inte tro på, hennes uppgifter. Men har ni tänkt på den dagen när mannens namn ev. kommer ut. Om det då visar sig att PW har ljugit, då förlorar hon sitt förtroendekapital som journalist. Tror ni att hon vågar riskera det?

Man ska inte behöva visa upp sina personliga mail-konversationer här i tråden. Den som tvivlar på vad hon påstår, kan ju själv prova att maila eller ringa henne och kolla. Hon bits inte. Min uppfattning är att hon är tillmötesgående och besvarar de frågor man har - naturligtvis i den mån hon kan.

Det är ingen som tvingar någon till något men bara för att "x-nick" skriver att h*n pratat med PW så betyder det inte att det är sant så länge det inte är styrkt.

I en skärmdump tex kan man ju faktiskt snabbt och enkelt dölja (blurra) partier man inte vill visa som exempel.

Visst går det ju att Maila PW men det blir nog lite drygt om alla skulle göra detta.

Jag säger varken bu eller bä men som sagt. Inget är ju sant innan det är styrkt som jag skrev till lubbe75 förut.

Allt handlar om att man måste ifrågasätta uppgifter, även dem minsta och enklaste.
Inte konstigt denna tråden har skenat iväg så

/Jocke
Senast redigerad av jokko23 2017-07-16 kl. 22:47.
Citera
2017-07-16, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jokko23
Får inte anhöriga reda på sånna uppgifter?
Dvs vilka som är misstänkta etc.

Isf är det ju inte så konstigt att PW har koll på vem pilot är då hon är gammal vän med HA och bör således känna familjen och vänner och får då många uppgifter därifrån tänker jag...

Kan vara så att polisen har läckt pilots namn till HA närstående som har gett det till PW
Citera
2017-07-16, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
I en artikel i GP från 2008 om 4 olösta mord i Västsverige bl.a. HA i Mariestad står följande att läsa:

"Men det är inte bara de ouppklarade morden som bekymrar oss. Det finns också en mängd outredda våldtäkter som vore angelägna att ta upp på nytt, påminner kommissarie Thomas Lager på polisens cold case-grupp, som arbetar med ouppklarade brott".

Är det någon som minns om det skedde någon uppmärksammad överfalls/utomhus våldtäkt i Mariestad runt åren 1989-92 innan HA försvann?
Intressant! Jag kommer inte ihåg något tyvärr. Men vilken bra info du fick jobb där!
Citera
2017-07-16, 22:46
Medlem
Citat:
Intressant! Jag kommer inte ihåg något tyvärr. Men vilken bra info du fick jobb där!
Jösses !! Börjar bli trött! upp ska det ju förstås stå! Förlåt
Citera
2017-07-16, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan

Då raderar jag mina misstankar mot alla t.o.m. mot PÅ det är ju ingen idé att ödsla tid på sådant som Pernilla har bedyrat inte är pilot.
Och även Patriks bror för han är ju nämnd här förut också annars tyckte jag att det kunde ha varit något. Jaja det är bara att börja om från början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in