2017-07-16, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Ja, det gjorde jag. För mig så är definitivt inte RT, HJM, TS och PÅ avskrivna.
PÅ Tycker jag är intressant inte bara för att hans namn har cirkulerat runt i Mariestad om att vara pilot.
Var det Jenven som sa att fokusera på häst hund och segling i efterlyst. Det var när användaren Ugglan sa att åklagaren Marianne Jenven hade någon anledning till att inte anhålla pilot 98 för att det kunde vara någon känd idrottskille från Mariestad som jag tänkte på PÅ för han har tävlat i segling både nationellt och internationellt.
Skulle också stämma in på användaren på KRP s beskrivning av att det skulle vara någon som Helena inte känner direkt utan genom att han är vän till vän.
Men det viktigaste är hans historia i brotts registret när det gäller kvinnor!
Nu vet inte jag om folk i Mariestad har känt till hans domar när det gäller kvinnor och därför nämnt honom som pilot .. Han har också ett företag som precis har gått i konkurs enligt ett PM som jag fick.

Vet du om några andra tjejer råkat ut för honom, tex dina tjejkompisar? Om han uppträtt burdust?
Citera
2017-07-16, 20:30
Medlem
En annan sak jag undrar över som kanske inte är så viktig är hur Polisen fick tag på alla som var på Stadt den kvällen. Någon borde ha slunkit igenom, även om "Pilot" tydligen blev hörd redan då.
Citera
2017-07-16, 20:39
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Och du borde förstå att det krävs mer precision att framföra ett fordon i trafik än att både springa knulla och slåss...

Krävs inte så mycket precision att framföra ett fordon inomskärs en ljus sommarnatt, betydligt svårare att springa efter en nykter person om man själv är dyngrak. Tror du inte vittnet vid bron skulle reagerat om personen med Helena varit kraftigt berusad?
Citera
2017-07-16, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serephina
Vet du om några andra tjejer råkat ut för honom, tex dina tjejkompisar? Om han uppträtt burdust?
Nej inga tjejkompisar vad jag vet. När man är ute så är han mer tyst och creepy. Han ser ju väldigt bra ut och får säkert många tjejer kanske inte i den här staden längre. Första gången jag fick reda på att han hade än de emot sig var för tre år sedan Ungefair det var en killkompis bästa väninna som hade råkat illa ut så hon hade ett besöksförbud emot honom.
Sedan har jag ju fått PM från flera här i tråden.
Jag ska sluta att tjata om honom men jag tycker ändå att någon som har flera sex domar emot sig tyder ju på ett sjukligt beteende.
Citera
2017-07-16, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Det var en väl anv stig, mkt folk i rörelse.
En främling känner inte till stigen samt att man kan gena med bil via cykelvägen.
Onödig stor risk för upptäckt med överfall så nära hemmet. Om något sker av en slump så skulle en främling gömma kroppen i all hast ex dra den åt sidan och snabbt täcka över. Försvinna i panik snabbt därifrån innan någon dök upp. Det är en stor risk att ta med sej en kropp, större risk för upptäckt osv..är man okänd bäst att dra illa kvickt.
Finns det nära anknytning blir det svårt att lämna, tvungen ta risken att få bort kroppen som bär ev spår. Av en slump gick det fel nära hemmet, inte planerat. Ren spekulation....bra med motargument ...

Tror på någon utomstående .. skulle verkligen någon som bor där i staden känner henne mörda Helena alldeles i närheten av hennes egna hem ? Låter ärligt talat verkligen helt idiotiskt !!! 🤔🤔🤔🤔
Citera
2017-07-16, 20:55
Medlem
Citat:
Nej inga tjejkompisar vad jag vet. När man är ute så är han mer tyst och creepy. Han ser ju väldigt bra ut och får säkert många tjejer kanske inte i den här staden längre. Första gången jag fick reda på att han hade än de emot sig var för tre år sedan Ungefair det var en killkompis bästa väninna som hade råkat illa ut så hon hade ett besöksförbud emot honom.
Jag ska sluta att tjata om honom men jag tycker ändå att någon som har flera sex domar emot sig tyder ju på ett sjukligt beteende.

Jag håller med dig.
Citera
2017-07-16, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
HA sågs gå själv och då stämmer det med att pilot springer ifatt henne i höjd med bron. Bilen med railsen som vittnet Carina såg parkerad inne på cykelvägen* nära ekuddenvägen vid ca 03.30 skulle kunna passa utmärkt in i händelsen. OM pilot är gm och det INTE är två gm inblandade så skulle ett troligt scenario kunnat gå till ungefär såhär:
Pilot VILL ha henne, han har visat intresse hela kvällen och ger sig inte. Han springer ifatt HA på bron och slår följe med henne fast hon inte vill. I skydd av skogen så våldtar han henne. Hon gallskriker och då stryper han henne eller dunkar hennes huvud i marken för att hon ska vara tyst. Han drar sedan in henne i grönskan och gömmer henne tillfälligt. Då faller skorna av en på varje sida om stigen. Han inser att han måste forsla bort kroppen eftersom han lämnat spår på henne och han inser också att hon måste flyttas den natten. Risken finns att han blir sedd men alternativet är att han hamnar bakom lås och bom.

Han går tillbaka till telefonkiosken* och ringer flickvännen och hon kommer för att hjälpa honom. (Han var full och hade ingen bil, det förklarar varför han ringde flickvännen på natten, han ringde inte för att kolla vad han hade där hemma som han sagt utan för att hon skulle komma med bilen.) På 1 1/2 timme så våldtar han och dödar HA. Går tillbaka till telefonkiosken,* ringer sin sambo. Hon kommer, hon kör och han lastar in HA och sen stannar de innan de lämnar cykelvägen. De flyttar in henne någonstans i skogen för att de inte vet vart de ska dumpa henne, nu är hon iallafall inte kvar på brottsplatsen. Han hämtar HA senare när han nyktrat till och tänkt ut den slutgiltiga platsen och gömmer henne där...

Om du menar att "skogen " är lekplatsen där hennes ringar och skor hittades så bar det rätt så långt till närmaste telefonkiosk.
Den närmaste måste varit nere på Ekuddens camping. Rätta mig nån om jag har fel.
Det skulle ju tagit onödigt lång tid för GM att ta sig dit och ringa.
Citera
2017-07-16, 21:03
Medlem
Har ni tänkt på hur pilot agerar just nu i tråden hur skulle ni ha agerat?
Jag tänker, han har ju varit medveten i några år om att hans namn skulle dyka upp förr eller senare här i tråden vad gör man då? Man registrerar sig kanske eller hur?!
Man kanske registrerar sig första gången 2001 el 2003 ..rentav när man senare åker in på förhör och blir frihetsberövad över natt 2017 då registrerar man sig nog i juni ett par namn.
Man börjar bli involverad i tråden .. när pilots namn sen nämns i tråden då kanske han själv spekulerar om sig själv och andra för att inte dra till sig för mycket uppmärksamhet, bygger upp en tillit ....osv osv
Vad tror ni?
Citera
2017-07-16, 21:07
Medlem
Citat:
Tänkte samma tanke!
Hur fick de reda på vem pilot var? Och precis som du undrar jag hur Pernilla tänker ..

Polisen måste ha läckt den uppgiften till PW.
Tanken kanske är att sätta pilot under sånt tryck att han bryter ihop.
X antal poliser vet, X antal journalister vet, X antal närstående vet och kanske flera arbetskamrater börjar undra.

Jag är förvånad att det inte är ute redan men det är bara en tidsfråga
Citera
2017-07-16, 21:33
Medlem
Citat:

Vad kommer det där med Aldén och känd idrottskille ifrån? Hörsägen? Gissning?
Citera
2017-07-16, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Sunt att ifrågasätta men varför skulle jag ljuga om det?? Jag själv var ju inne på specifika personer här. Ger jag dig mailkonversationen så avslöjar jag mitt nick vilket kanske är orimligt eller? Du och ni andra får tro vad ni vill, jag fick ett långt och gediget svar från en till synes mycket ärlig och ledsen PW.

Ledsen PW, kan du utveckla?
Citera
2017-07-16, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Vad kommer det där med Aldén och känd idrottskille ifrån? Hörsägen? Gissning?
Men lubbe? Detta var något som vi diskuterade / spekulerade om i tråden nick ugglan var det som pratade om detta.
Du har väl läst tråden sedan du registrerade dig det vet jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in