2017-07-16, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Sunt att ifrågasätta men varför skulle jag ljuga om det?? Jag själv var ju inne på specifika personer här. Ger jag dig mailkonversationen så avslöjar jag mitt nick vilket kanske är orimligt eller? Du och ni andra får tro vad ni vill, jag fick ett långt och gediget svar från en till synes mycket ärlig och ledsen PW.

Jag kräver ingen mailkonversation eller liknande men i ditt inlägg står det ändå att
1. MR är INTE pilot
2. GM har INTE nämts i tråden tidigare.

Dvs att detta ska bli fakta att PW sagt (skrivit) detta så måste det ju på nått vis styrkas som allt annat för att kunna ses som fakta och inte en trådsanning!?

Ne varför du skulle ljuga om det vet inte jag. Varför skulle nån annan än GM ljuga egentligen.
Vill bara få alla att tänka på hur "lätt" det kan skapas trådsanningar.

/jocke
Citera
2017-07-16, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jokko23
Jag kräver ingen mailkonversation eller liknande men i ditt inlägg står det ändå att
1. MR är INTE pilot
2. GM har INTE nämts i tråden tidigare.

Dvs att detta ska bli fakta att PW sagt (skrivit) detta så måste det ju på nått vis styrkas som allt annat för att kunna ses som fakta och inte en trådsanning!?

Ne varför du skulle ljuga om det vet inte jag. Varför skulle nån annan än GM ljuga egentligen.
Vill bara få alla att tänka på hur "lätt" det kan skapas trådsanningar.

/jocke

Absolut. Det är svårt att verifiera uppgifter här till fakta. Jag citerade henne i tidigare inlägg som du kanske sett. Mycket mer än så vet jag inte om jag kan göra.
Citera
2017-07-16, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja men "pilot" har ju följt fallet i alla tidningar och tv under 25 års tid, sett Efterlyst, Veckans Brott och följer dessutom tråden slaviskt...det är klart han nämner henne vid namn.
Det vore ytterst märkligt om han under intervjun med P4 Skaraborg skulle säga: "Jag skulle aldrig göra den där tjejen illa", det är väl klart han säger Helena, vare sig han känner henne personligen eller inte.

Kanske det. Har bara fått för mig att det är mer connection än utomstående främling. Men vad vet vi.
Citera
2017-07-16, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serephina
Du la även till HJM sen, eller hur?
Ja, det gjorde jag. För mig så är definitivt inte RT, HJM, TS och PÅ avskrivna.
PÅ Tycker jag är intressant inte bara för att hans namn har cirkulerat runt i Mariestad om att vara pilot.
Var det Jenven som sa att fokusera på häst hund och segling i efterlyst. Det var när användaren Ugglan sa att åklagaren Marianne Jenven hade någon anledning till att inte anhålla pilot 98 för att det kunde vara någon känd idrottskille från Mariestad som jag tänkte på PÅ för han har tävlat i segling både nationellt och internationellt.
Skulle också stämma in på användaren på KRP s beskrivning av att det skulle vara någon som Helena inte känner direkt utan genom att han är vän till vän.
Men det viktigaste är hans historia i brotts registret när det gäller kvinnor!
Nu vet inte jag om folk i Mariestad har känt till hans domar när det gäller kvinnor och därför nämnt honom som pilot .. Han har också ett företag som precis har gått i konkurs enligt ett PM som jag fick.
Citera
2017-07-16, 19:53
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Din dödumme fan! Givetvis syftade jag inte på lagbrott utan på att han kanske var så full att han inte klarade av att framföra ett fordon, det förstår vem som med ett iq över 10!

Är man så dyngrak att man inte kan framföra ett fordon, då klara man heller inte av att springa efter, våldta och mörda Helena, det borde även du förstå!
Citera
2017-07-16, 19:56
Medlem
Vilka arbetskamrater hade Helena när hon jobbade extra inom vården? Manligt klientel i passande ålder.
Behöver inte vara inom samma yrkeskategori.
Är det någon som kommer ihåg. En kille med tillgång till hund. Trevlig, följsam, kanske någon som funnits i bakgrunden som ingen nära Helena reflekterat över, och som helt otänkbar i sammanhanget.
Kanske till och med en kille med näst intill mesigt intryck. En person som bara fanns där ibland.
Kan någon samman koppla den trevligt (intresserade) hjälpsamme att befinna sej på statt kring Helena?
Han ansågs inte vara en potentiell pojkvän.
Citera
2017-07-16, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Är man så dyngrak att man inte kan framföra ett fordon, då klara man heller inte av att springa efter, våldta och mörda Helena, det borde även du förstå!
Och du borde förstå att det krävs mer precision att framföra ett fordon i trafik än att både springa knulla och slåss...
Citera
2017-07-16, 19:57
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Nu blir det klurigt för er. OM Pernilla talar sanning så är INGEN som ens nämnts i tråden "pilot". Blir inte många i den åldern kvar att dra upp, för halva Mariestad är åtminstone NÄMND.
P.U, P.R, B.W, B.B, R.T, M.R, Karl L, H. Jylh*, bröderna M och J Larsson, Peter K, Hyr-Ben*t, Lilliestjärna, Rodvik, T Stenber* P. Åhl*by, ni har glömt Collber* tror jag. o.s.v. Finns säkert dubbelt så många till. Kanske dags att stänga denna tråd nu?

Det kan ju vara så att PW berättar hur det ligger till, men alltför många har egna skäl att hålla fast vid alla de namn som droppats här under åren....och inte minst den sista tiden.
Ponera att alla de som du räknat upp samt övriga som varit "misstänkta" inte längre bör vara aktuella, då blir tråden både ännu mer intressant och inte minst viktig. De som är seriösa är nog mest intresserade av att hitta rätt person och inte nån man eventuellt har ett horn i sidan till.

Att du tycker att en trådstängning är aktuell, tyder väl mest på att den du kampanjat mot inte längre funkar att hålla fast vid.
Ett alternativ till stängning kan ju vara att du håller fingrarna i styr vid tangentbordet i fortsättningen och tänker en extra gång innan du serverar "sanningar".
Citera
2017-07-16, 20:12
Medlem
Användaren Jumanji vet ju vem det är antar jag, men är inte ute i tråden o skriver.
Citera
2017-07-16, 20:25
Medlem
Tänkte just på anhöriga som fått förfrågningar av polisen om den av dem nu misstänkte. Har de frågat honom nu om hans eventuella inblandning? Måste vara svårt att undvika att göra det. Ett eller annat ljus har kanske gått upp. Måste vara väldigt ledsamt och oroande. Det vore förstås väldigt intressant att veta vad de tänker nu och vad de sa till utredaren/utredarna.
Citera
2017-07-16, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugnås
Bara en fundering, om nu alla dessa nämnda INTE är pilot så kanske man skulle flytta över fokus på personal som jobbade då.
Jag tänker garderoben, entrè, baren osv.
Vet vi vilka som jobbade på stadt denna kväll/natt?

//lugnås
Hej! Läs början på tråden där står det mycket om detta
Citera
2017-07-16, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Fast hon har kanske inte alls valt att slå följe med honom. Han kanske springer ifatt henne och slår följe med henne. Vad gör man i en sådan situation? Springer ifrån? Vänder om och går tillbaka? Troligtvis fortsätter man hemåt om inte man är uppriktigt rädd för det oumbädda sällskapet...

Exakt så har jag också tänkt att det kunnat gå till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in