2017-07-16, 19:13
Medlem
Mr Cellofan en ingen lagt märke till eller brytt sig om att misstänka, en ytlig bekant ????
som inte kan kopplas ihop med Helena som de andra som kände henne, en som inte var där med kompisar kanske inte ens inne utan hängde utanför, någon med samma intresse ,eller helt obetydlig som vissa alltid är, de kan kanske få vara chaufför när det kniper men ingen man umgås med.
Citera
2017-07-16, 19:16
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Enligt postare tidigare i tråden åkte en engelsman med som medverkat på samma fest. Finns inga vittnesuppgifter att Eng.man var med vid statt. Inte heller vilken bil osv..

Vilken är din uppfattning kring att BW inte togs med i serien?
Som du säger kan han ha något att tillföra.
Han talade med H i anslutning till ingången. Den siste som känt var i kontakt med henne.
Hans berättelse och observationer faller för mej naturligt som högt intressanta.
Han var nära vän och även kände PW osv..varför inte ta med det...?

Ok.

Ja jag tycker faktiskt att det är en smula märkligt att BW, en av de personer som sist såg H i livet inte var med i serien. Men å andra sidan, om han inte gjorde några intressanta observationer utan det enda han gjorde var att växla några snabba ord och ge H en kram så kanske man ansåg att BW's medverkan inte skulle tillföra något av vikt. Han kan ju även personligen ha bett PW att slippa bli omnämnd i serien.
Citera
2017-07-16, 19:19
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Nu blir det klurigt för er. OM Pernilla talar sanning så är INGEN som ens nämnts i tråden "pilot". Blir inte många i den åldern kvar att dra upp, för halva Mariestad är åtminstone NÄMND.
P.U, P.R, B.W, B.B, R.T, M.R, Karl L, H. Jylh*, bröderna M och J Larsson, Peter K, Hyr-Ben*t, Lilliestjärna, Rodvik, T Stenber* P. Åhl*by, ni har glömt Collber* tror jag. o.s.v. Finns säkert dubbelt så många till. Kanske dags att stänga denna tråd nu?

Eller så söker man efter "pilot" utanför Mariestad, inte svårare än så.
Citera
2017-07-16, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja så är det ju, han kan ha fått hjälp av någon.
Att "pilot" själv, frivilligt har uppgett att han ringde sin flickvän från torget mitt i natten kan vara en lögn (för att gradera sig om någon såg honom). I själva verket kan han ha ringt efter någon som kunde komma med bil och hjälpa honom med kroppen.
Håller med om att ringa flickvännen inte är det bästa förslaget. Tyckte bara det kunde stämma bra eftersom hans förklaring till samtalet till flickvännen var så konstigt. Tror inte att en vän dyker upp inom en timmes tid och hjälper till och blir inblandad i ett dråp hur som helst. En flickvän kan ju känna att familjen helt går sönder om hon inte ställer upp, barnen får växa upp med pappa i fängelset, ekonomin blir skit osv... Kanske har han en bror som hjälpt honom? Eller så var han inte fullare än att han kunde köra själv.
Citera
2017-07-16, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Till saken: Efter att ha vidarebefordrat ett gammalt tips från en bekant på en plats där någon skulle sett en man gräva aktuell natt (troligen även det tredje/fjärdehandsuppgifter) till PW idag så fick jag ett långt och i mina ögon mycket ärligt och gediget svar på några reflektioner jag gav på var denna tråd är på väg. Hon bedyrar i det svaret följande:
1. MR är INTE pilot
2. Pilot är INTE omnämnd i denna tråd

Det säger kanske inte något om vem som är gm men det bör faktiskt tas ganska allvarligt angående vem som är pilot. Det är i alla fall min övertygelse ikväll när jag tänkt efter ordentligt. Hon sätter all trovärdighet på spel annars. Så saken kanske är lite svårare än vi trott här inne. Umgänget kring HA den kvällen på Stadt bör fortfarande ha varit liten som jag ser det. Vad har vi missat i så fall?

Hur vet man att detta är sant då?
Som ny här inne inser man ju ganska snabbt att man inte kan lita någon eller något som inte är länkat till källa.
Här, precis som med tidigare inlägg så påstås det att det har "pratats" (mailats) med PW och att hon säger si och så men vart är detta styrkt.
Citera
2017-07-16, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Eller så söker man efter "pilot" utanför Mariestad, inte svårare än så.

Frågan är hur strikt man ska tolka ej omnämd men visst. Det kan vara någon helt utomstående. Kom bara ihåg att pilot själv säger "Jag skulle aldrig göra Helena illa". Tyder på connection. Visst kan vi lägga ned tråden. Men ett alternativ är att ta en omstart baserat på annat än tokgissningar. De som tidigare har sagt att de var på stadt och personer de i sin tur var där med borde vara intressanta att prata med, inlägg 419 kan vara ett exempel.
Citera
2017-07-16, 19:29
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Håller med om att ringa flickvännen inte är det bästa förslaget. Tyckte bara det kunde stämma bra eftersom hans förklaring till samtalet till flickvännen var så konstigt. Tror inte att en vän dyker upp inom en timmes tid och hjälper till och blir inblandad i ett dråp hur som helst. En flickvän kan ju känna att familjen helt går sönder om hon inte ställer upp, barnen får växa upp med pappa i fängelset, ekonomin blir skit osv... Kanske har han en bror som hjälpt honom? Eller så var han inte fullare än att han kunde köra själv.

Exakt, berusningsgraden kanske man ska ta med en nypa salt? Vem vet hur full "pilot" var denna kväll? Han kunde säkert framföra ett fordon. En dyngrak person hinner inte ifatt en ung tjej som flyr för livet... Själv påstår han att han var så packad att han inte minns någonting (förutom dom viktiga sakerna som att han ringde sin flickvän mitt i natten).
Citera
2017-07-16, 19:30
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Ja så kan det också ha varit. Men om han var full så kunde han inte framföra bilen och vem ringer man då? Mycket nära släkting eller familjemedlem skulle jag gissa på. Har de barn ihop så stärker det deras band.

Pilot har just våldtagit och mördat Helena, men att köra bil full är ju ett lagbrott så det går ju inte.
Citera
2017-07-16, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jokko23
Hur vet man att detta är sant då?
Som ny här inne inser man ju ganska snabbt att man inte kan lita någon eller något som inte är länkat till källa.
Här, precis som med tidigare inlägg så påstås det att det har "pratats" (mailats) med PW och att hon säger si och så men vart är detta styrkt.

Sunt att ifrågasätta men varför skulle jag ljuga om det?? Jag själv var ju inne på specifika personer här. Ger jag dig mailkonversationen så avslöjar jag mitt nick vilket kanske är orimligt eller? Du och ni andra får tro vad ni vill, jag fick ett långt och gediget svar från en till synes mycket ärlig och ledsen PW.
Citera
2017-07-16, 19:34
Medlem
lugnåss avatar
Bara en fundering, om nu alla dessa nämnda INTE är pilot så kanske man skulle flytta över fokus på personal som jobbade då.
Jag tänker garderoben, entrè, baren osv.
Vet vi vilka som jobbade på stadt denna kväll/natt?

//lugnås
Citera
2017-07-16, 19:36
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Frågan är hur strikt man ska tolka ej omnämd men visst. Det kan vara någon helt utomstående. Kom bara ihåg att pilot själv säger "Jag skulle aldrig göra Helena illa". Tyder på connection. Visst kan vi lägga ned tråden. Men ett alternativ är att ta en omstart baserat på annat än tokgissningar. De som tidigare har sagt att de var på stadt och personer de i sin tur var där med borde vara intressanta att prata med, inlägg 419 kan vara ett exempel.

Ja men "pilot" har ju följt fallet i alla tidningar och tv under 25 års tid, sett Efterlyst, Veckans Brott och följer dessutom tråden slaviskt...det är klart han nämner henne vid namn.
Det vore ytterst märkligt om han under intervjun med P4 Skaraborg skulle säga: "Jag skulle aldrig göra den där tjejen illa", det är väl klart han säger Helena, vare sig han känner henne personligen eller inte.
Citera
2017-07-16, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Pilot har just våldtagit och mördat Helena, men att köra bil full är ju ett lagbrott så det går ju inte.
Din dödumme fan! Givetvis syftade jag inte på lagbrott utan på att han kanske var så full att han inte klarade av att framföra ett fordon, det förstår vem som med ett iq över 10!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in