2017-07-08, 20:10
Medlem
Nu tänker jag kanske i lite stor utsträckning här men de flesta här vet ju att om man slutar med ett långt eller intensiv bruk av benzo och alkohol ct hemma så har man risk att få skrampanfall.
Jag har inte ätit jättelänge, ett drygt år så egentligen borde det inte vara någon fara men man är ju nojjig för allt när man går av.

Iallfall så är grejen den att det enda jag inte slutat med är trammadol, (och lite blå med vad är de jämfört med ikto):( tram kan man ju krampa på, också allmänt känt, så nu tänker jag om den jävla kramprisken är ännu större nu, eftersom bens/alkohol kan utlösa kramp med vid ett avslut.
Ikto är ju dessutom ett antiepileptikum, om de nu gör saken ännu mer "riskfylld". I vilket fall, Förstår ni hur jag menar/vart jag vill komma?

Krampjäveln kanske bara händer för personer som ätit/druckit mängder benzo och/eller alkohol i flera flera år dock? Inte så insatt.
Kanske skulle satt detta i tramadol tråden, jag viste inte riktigt. Jag vill inte sluta med tram jag får leva med nojjeriet isåfall. Men Tacksam för svar iallfall. :)
Citera
2017-07-08, 20:40
Medlem
nomis.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Ja det borde inte vara några problem

Citat:
Ursprungligen postat av Harbard
Ja, troligen. Har du ångest kommer du hamna i paradiset och då Ikto's effekter varar ett bra tag så kommer du troligen infinna dig med glädje på jobbet.

Själv får jag en rush av energi dagen efter jag tagit ikto, då verkar man lite "speedad" på morgonen i jämnförelse med gemeneman men runt lunch ser man mer ut som Sylvester Stallone med tunga ögonlock :=))

Tack som fan för era svar!

Jag intog aldrig pillan då jag var orolig att jag skulle se "efter skev" ut av något slag, har tyckt att annat har lagt sig glansigt vid ögonen / och eller pupiller så jag intar nog den lilla godingen när jag har en ledig dag därpå istället men så vitt jag tolkat inlägget så hade jag varit fri från dessa konsekvenser alltså.
Senast redigerad av nomis.1 2017-07-08 kl. 20:42.
Citera
2017-07-09, 10:37
Medlem
Harbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomis.1
Tack som fan för era svar!

Jag intog aldrig pillan då jag var orolig att jag skulle se "efter skev" ut av något slag, har tyckt att annat har lagt sig glansigt vid ögonen / och eller pupiller så jag intar nog den lilla godingen när jag har en ledig dag därpå istället men så vitt jag tolkat inlägget så hade jag varit fri från dessa konsekvenser alltså.

Det märks ingenting på pupiller m.m. Det VÄRSTA som kan hända är att du verkar lite småtrög bara och får tunga ögonlock "Rambo looken". De som inte har erfarenhet med droger kommer bara tro du är trött. Ett tips är att inte ta det sent på kvällen bara för då kommer du fortfarande vara lite benzad på morgonen, kan vara svårt att köra till jobbet
Citera
2017-07-12, 11:45
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoCosta
0,5 mg klonazepam(iktorivil, rivotril osv, motsvar c:a 10mg diazepam, dock skillnad ang uppbyggnaden, men ekvalent dos,yes.
Jag kan inte hålla med om det. Tar fyra mg Ikto per dygn från läkare och det skall alltså motsvara 80 mg Stesolid. 8 st tior. Den dosen skulle klubba mig. Blir bra påverkad av bara 10-20 mg Stes. För år och dar sedan fick jag en ikto 2 mg av en kompis. Var bensonaiv. Tog en och jag blev väldigt lugn, mysig men inte trött eller flöddrad. Hade det mysigt bara med bekanta vid matbordet. Om jag istället tagit 8 stestior så skulle dom frågat om jag sänkt en 75:a
Citera
2017-07-16, 02:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Jag kan inte hålla med om det. Tar fyra mg Ikto per dygn från läkare och det skall alltså motsvara 80 mg Stesolid. 8 st tior. Den dosen skulle klubba mig. Blir bra påverkad av bara 10-20 mg Stes. För år och dar sedan fick jag en ikto 2 mg av en kompis. Var bensonaiv. Tog en och jag blev väldigt lugn, mysig men inte trött eller flöddrad. Hade det mysigt bara med bekanta vid matbordet. Om jag istället tagit 8 stestior så skulle dom frågat om jag sänkt en 75:a

Ok, det påverkar alla olika och som sagt så har de olika uppsättningar, men enligt konsensus så är 0,50klonazepam> 10 mg diazepam, rent potentmässigt, men det skiljer sig en del ang uppsättningar.
Annars så har jag missat alla ekvationstabeller.
Klonazepam kanske fungerade extra bra på just ditt CNS
Det var nog en bra bensodiazepin för dig kanske?
Citera
2017-07-16, 02:14
Bannlyst
Citat:
Ok, det påverkar alla olika och som sagt så har de olika uppsättningar, men enligt konsensus så är 0,50klonazepam> 10 mg diazepam, rent potentmässigt, men det skiljer sig en del ang uppsättningar.
Eller kan det vara så att diazepam är mer för lite panik , medans klonazepam behandlar man med en viss annan tanke bakom?
Tex bl.a. Som epilepsimedicin.
Senast redigerad av DiegoCosta 2017-07-16 kl. 02:18.
Citera
2017-07-16, 09:10
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Eller kan det vara så att diazepam är mer för lite panik , medans klonazepam behandlar man med en viss annan tanke bakom?

Enligt min uppfattning och erfarenhet, så är Klonazepam (Iktorivil) - när det används inom psykiatrin - mer av en underhållsbehandling mot ångest, liknande Xanor Depot. Till exempel så kan man ordineras 1-2 mg morgon och kväll och tanken är att det här skall ge en heltäckande ångestdämpning, som fungerar dygnet runt. Klonazepam är ju även avsett för underhållsbehandling vid epilepsi, d v s att epileptiker kan ordineras det regelbundet för att minska risken för anfall.
Citera
2017-07-16, 14:27
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Är känslig för alla bensodiazepiner. Kan inte hålla med om att jag känner det som om att jag drar i mig 8 st Stesolid 10 mg (80 mg) per dygn, när jag tar 4 mg Ikto per dygn. Går inte jämföra sådär. Jo, jag har också kollat ekvivilentabellerna. 2 st zopiklon på 7,5 mg skulle motsvara 10 mg stes. Dom känns ju inte ens likadana.
Senast redigerad av storpungen 2017-07-16 kl. 14:29.
Citera
2017-07-16, 14:35
Bannlyst
Citat:
Är känslig för alla bensodiazepiner. Kan inte hålla med om att jag känner det som att jag drar i mig 8 st Stesolid 10 mg (80 mg) när jag tar 4 mg Ikto per dygn. Går inte jämföra sådär. Jo, jag har också kollat ekvivilentabellerna. 2 st zopiklon på 7,5 mg skulle motsvara 10 mg stes. Dom känns ju inte ens likadana.

Det går hur bra som helst att se dospotens kontra en annan bensodiazepin.
4mg klonazepam> 80mg dia
Men bensodiazepiner har ju olika användningsområden och där håller jag med dig.
Det är bara att se på uppsättningarna så förstår man att det finns en del behandlingsområden.
Men jag förstår vad du menar och det är normalt.
Må väl
Citera
2017-07-16, 14:38
Bannlyst
Citat:
Det går hur bra som helst att se dospotens kontra en annan bensodiazepin.
4mg klonazepam> 80mg dia
Men bensodiazepiner har ju olika användningsområden och där håller jag med dig.
Det är bara att se på uppsättningarna så förstår man att det finns en del behandlingsområden.
Men jag förstår vad du menar och det är normalt.
Må väl

Edit, de ekvationstabeller som finns tillgängliga på nätet är inte så korrekta.
15mg zopiklon är runt en 17-18mg dia.
Samt grymt mer sederande, vilket gör den annorlunda.
Citera
2017-07-16, 14:42
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Enligt min uppfattning och erfarenhet, så är Klonazepam (Iktorivil) - när det används inom psykiatrin - mer av en underhållsbehandling mot ångest, liknande Xanor Depot. Till exempel så kan man ordineras 1-2 mg morgon och kväll och tanken är att det här skall ge en heltäckande ångestdämpning, som fungerar dygnet runt. Klonazepam är ju även avsett för underhållsbehandling vid epilepsi, d v s att epileptiker kan ordineras det regelbundet för att minska risken för anfall.

Citat:
Hade Temesta 4 mg per dygn innan men jag bytte till Ikto. Temesta är så jävla luriga.
Citera
2017-07-16, 14:49
Bannlyst
Citat:
Hade Temesta 4 mg per dygn innan men jag bytte till Ikto. Temesta är så jävla luriga.
Hur upplevde du temesta som luriga?
Tror nog att det var bra gjort att byta till klonazepam,även om den används mest i USA som medicin mot gad, så är borde den göra det här mer också.
Lång halveringstid samt muskelavslappnande framför allt.
I Sverige förskrivs klonazepam till 80%...c:a till pat med olika former av epilepsi, IMO borde det bli 50/50 då det tydligen är en riktigt bra medicin till de som lider av gad enligt nya rön.
Må bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in