2017-07-16, 01:27
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Till saken: Efter att ha vidarebefordrat ett gammalt tips från en bekant på en plats där någon skulle sett en man gräva aktuell natt (troligen även det tredje/fjärdehandsuppgifter) till PW idag så fick jag ett långt och i mina ögon mycket ärligt och gediget svar på några reflektioner jag gav på var denna tråd är på väg. Hon bedyrar i det svaret följande:
1. MR är INTE pilot
2. Pilot är INTE omnämnd i denna tråd

Bra jobbat!
Skrev tidigare idag att vi är tillbaka på ruta 1 igen angående "pilot" vilket du nu bekräftar.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-16 kl. 02:26.
Citera
2017-07-16, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Samma här. Delger man nåt här så misstänkliggörs man direkt. Min bror " finns kanske inte" t.ex. Och hur fan ska man bevisa det. Aktörerna som skriver nu, tror inte på nåt....Cirkulerar så mycket osanningar och sanningar som smulas sönder. Finns ingen som helst anledning att tala sanning här. Så jag skiter i detta nu. Det suger. Ni kan fortsätta skuggboxas. Lycka till.

Håller med dig!
Känner att jag gjort mitt i tråden men inte till nån nytta tydligen.
Citera
2017-07-16, 01:35
Medlem
Citat:
Sen jag kom in i denna tråd måste jag erkänna att jag låtit mig ryckas med i olika spår där olika trådar, fakta, hörsägen mm. tycks sammanfalla och sammantaget verka jäkligt skumma. Flera av de personer som nagelfars här är också i mina ögon rätt skumma men därmed inte automatiskt potentiella mördare. Jag har ikväll kommit till insikt att det är lätt att ryckas med för snabbt. I min vardag arbetar jag med vetenskapliga belägg och källkritik, flashback som diskussionsforum är dock ganska naturligt en plats där allt inte kan vara bekräftat eller fakta. Det måste bli spekulationer.

Till saken: Efter att ha vidarebefordrat ett gammalt tips från en bekant på en plats där någon skulle sett en man gräva aktuell natt (troligen även det tredje/fjärdehandsuppgifter) till PW idag så fick jag ett långt och i mina ögon mycket ärligt och gediget svar på några reflektioner jag gav på var denna tråd är på väg. Hon bedyrar i det svaret följande:
1. MR är INTE pilot

Det säger kanske inte något om vem som är gm men det bör faktiskt tas ganska allvarligt angående vem som är pilot. Det är i alla fall min övertygelse ikväll när jag tänkt efter ordentligt. Hon sätter all trovärdighet på spel annars. Så saken kanske är lite svårare än vi trott här inne. Umgänget kring HA den kvällen på Stadt bör fortfarande ha varit liten som jag ser det. Vad har vi missat i så fall?

Då får jag be MR om ursäkt för vad jag skrivit om honom!
Citera
2017-07-16, 02:06
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

1. MR är INTE pilot

Det säger kanske inte något om vem som är gm men det bör faktiskt tas ganska allvarligt angående vem som är pilot. Det är i alla fall min övertygelse ikväll när jag tänkt efter ordentligt. Hon sätter all trovärdighet på spel annars. Så saken kanske är lite svårare än vi trott här inne. Umgänget kring HA den kvällen på Stadt bör fortfarande ha varit liten som jag ser det. Vad har vi missat i så fall?

Jag kan tänka mig att "pilot" kom utifrån och att han därför inte var ett välkänt ansikte för Mariestads-borna. Det skulle kunna vara en förklaring till varför det finns så lite vittnesuppgifter om honom inne på stadt. Om "pilot" kom utifrån kan det även tänkas att han bodde på Ekuddens camping denna natt, vilket betyder att han i sådant fall hade samma promenadväg "hem" som HA...
För att slippa gå hela vägen från campingen så kan "pilot" ha kört bil, men jag tror att han parkerade den någonstans i närheten av bron, på betryggande avstånd från dom centralare delarna för att sedan ta sig till fots in till Stadt.

Helena's vän BW är en person som vid något tillfälle denna kväll bör ha sett "pilot" tillsammans med H kan tyckas, det vore intressant att höra honom berätta om vad han minns från den kvällen. Han var ju dessutom en av de sista som såg Helena i livet.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-07-16 kl. 02:45.
Citera
2017-07-16, 02:15
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FdMariestadsbo
Håller med dig!
Känner att jag gjort mitt i tråden men inte till nån nytta tydligen.
Inte konstigt att du känner så!
Först ber folk att dom ska säga vad dom obs:HÖRT.
När nån väl.VÅGAR skriva vad denna hört så.får denna skit för det!
Men bra jobbat hörni!
Det är ju det bettendet som gjort /gör att INGEN vill och kommer vilja skriva vad dom hört av vänner syskon ect!
Känner även jag jag ev gjort mitt.
Citera
2017-07-16, 03:54
Medlem
Det är så stökigt i tråden, gamla efterlystavsnitt och radiodokumentärer att jag inte vet vad jag ska tro.

Men en sak som är viktig är att inte snöa in på något speciellt spår. Senaste veckorna har allt kretsat runt mannen med pilotglasögon, men det är ju bara ett av många spår. Hur många såg denna pilotglasögonbestyckade man inne på stat den kvällen? För vad jag förstår är det endast ett vittne som pekat ut denne pilotman och Helena på bron och i något reportage med polismannen (Jenven?) så var den vittnesiaktagelsen mycket osäker?

Nä, min känsla är att gärningsmannen/männen är omnämnda många gånger i denna tråd redan, problemet är tiden som gått sedan försvinnandet och att människor fortfarande idag inte vågar/vill berätta vad man sett eller hört på stan den aktuella natten.

jag tror att det är en person med någon form av diagnos (psykopat eller liknande) som gjort detta och denna person kommer fortsätta manipulera och ljuga till dagen han dör. Personen har säkert varit med både i skallgångar, varit på förhör och hotat/manipulerat sig till alibi.

Det hänger säkert bara på en enda person tar tillbaka ett alibi eller lämnar en kritisk vittnesuppgift för att detta fall ska få en rejäl skjuts framåt. Men eftersom det med ganska stor sannolikhet är en maka/partner/kompis så lär det sitta långt inne. Särskilt efter 25 år...
Citera
2017-07-16, 08:21
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
.........
1. MR är INTE pilot
------
Det har väl inte framkommit hur PW kan vara så övertygad om detta.
Är det för att Pilot sa det i intervjun?
Citera
2017-07-16, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa

PW vet ju uppenbarligen vad ''pilot'' heter. Hon har nog nyttjat sökfunktionen på Flashback och gått igenom tråden noga. Har ju svårt att tro att hon började följa den här tråden nu bara för att de gjorde en reportageserie, det har nog lästs bra många inlägg här av henne.
Citera
2017-07-16, 09:34
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Någon som kan kolla om någon av de nämnda initialerna finns med på Lexbase?

Vad det innefattar har jag ingen aning om men namnen finns med för:
MaRu
PeKr
PaVe
DaLi
NiBj

Att jag kör med dubbla initialer är för att sammanblandning ska undvikas.
(Ex. den översta)
Att få reda på vad ärendet handlar om är en betaltjänst.
Citat:
Med Lexbase sökverktyg har du möjlighet att ta reda på om en person eller ett företag har varit inblandad i brott- eller tvistemål. Genom några enstaka knapptryck får du fram användbart beslutsunderlag.
Citera
2017-07-16, 11:00
Medlem
Citat:

Hur menar du? Det är ju lätt att söka i tråden?
Citera
2017-07-16, 11:02
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Sen jag kom in i denna tråd måste jag erkänna att jag låtit mig ryckas med i olika spår där olika trådar, fakta, hörsägen mm. tycks sammanfalla och sammantaget verka jäkligt skumma. Flera av de personer som nagelfars här är också i mina ögon rätt skumma men därmed inte automatiskt potentiella mördare. Jag har ikväll kommit till insikt att det är lätt att ryckas med för snabbt. I min vardag arbetar jag med vetenskapliga belägg och källkritik, flashback som diskussionsforum är dock ganska naturligt en plats där allt inte kan vara bekräftat eller fakta. Det måste bli spekulationer.

1. MR är INTE pilot

Ett strålande bra inlägg i tråden och ett seriöst jobb du gjort med att ta kontakten med PW. Detta är sånt som på sikt kommer att lyfta trådens innehåll till bättre nivå.
Det är precis sånt här som behövs. Med sånt här minskar också riskerna med att trådsanningar får fäste och att somliga skitiga agendor får fäste.
Citera
2017-07-16, 11:09
Medlem
Grandpas avatar
Citat:

Citat:
Hur menar du? Det är ju lätt att söka i tråden?

Det finns många nämnda utan initialer eller namn.
Det är därför det kan vara svårt att skriva övertygad.
Som någon skrev: Man måste vara övertydlig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in