Citat:
Ursprungligen postat av
lubbe75
Till saken: Efter att ha vidarebefordrat ett gammalt tips från en bekant på en plats där någon skulle sett en man gräva aktuell natt (troligen även det tredje/fjärdehandsuppgifter) till PW idag så fick jag ett långt och i mina ögon mycket ärligt och gediget svar på några reflektioner jag gav på var denna tråd är på väg. Hon bedyrar i det svaret följande:
1. MR är INTE pilot
2. Pilot är INTE omnämnd i denna tråd
Det säger kanske inte något om vem som är gm men det bör faktiskt tas ganska allvarligt angående vem som är pilot. Det är i alla fall min övertygelse ikväll när jag tänkt efter ordentligt. Hon sätter all trovärdighet på spel annars. Så saken kanske är lite svårare än vi trott här inne. Umgänget kring HA den kvällen på Stadt bör fortfarande ha varit liten som jag ser det. Vad har vi missat i så fall?
Jag kan tänka mig att "pilot" kom utifrån och att han därför inte var ett välkänt ansikte för Mariestads-borna. Det skulle kunna vara en förklaring till varför det finns så lite vittnesuppgifter om honom inne på stadt. Om "pilot" kom utifrån kan det även tänkas att han bodde på Ekuddens camping denna natt, vilket betyder att han i sådant fall hade samma promenadväg "hem" som HA...
För att slippa gå hela vägen från campingen så kan "pilot" ha kört bil, men jag tror att han parkerade den någonstans i närheten av bron, på betryggande avstånd från dom centralare delarna för att sedan ta sig till fots in till Stadt.
Helena's vän BW är en person som vid något tillfälle denna kväll bör ha sett "pilot" tillsammans med H kan tyckas, det vore intressant att höra honom berätta om vad han minns från den kvällen. Han var ju dessutom en av de sista som såg Helena i livet.