2017-07-15, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serephina
Jag tror jag missuppfattade dig. Jag trodde du bara skrev ut namnen här efter att dom pressade dig på vad din vän avslöjade.
Men du köpte alltså det han sa rakt av trots att det bara var rykten?

Ja jag erkänner att jag skrev ut det för att jag kände mig pressad av vissa här i tråden.
Jag tror på det min vän säger. Han har inget att vinna på att hitta på en sån sak så har ingen anledning att tro att han hittat på allt.
Men om jag får veta nåt mer så lär jag säkerligen inte skriva ut det i tråden....
Citera
2017-07-15, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FdMariestadsbo
Klart jag står för mina inlägg!
Varför skulle det vara genant att jag syftar på hörsägen i flera led?? Det är ju så det är!

Bra då är det klargjort, du syftar till hörsägen i flera led.
Det är inte fakta relaterad info.
Då anser jag dej vågad som påstår att MR var anhållen och är "pilotmannen", grundat på hörsägen.
Citera
2017-07-15, 21:42
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FdMariestadsbo
Klart jag står för mina inlägg!
Varför skulle det vara genant att jag syftar på hörsägen i flera led?? Det är ju så det är!

Ok, inget annat än vanliga rykten med andra ord.
Det känns som att vara tillbaka på ruta 1 trots 'Twiggygirl's' tvärsäkra utpekande och 'FdMariestadsbo's' utpekande av MR då inget av dessa har någon riktig substans.
Citera
2017-07-15, 21:45
Medlem
Jag är mkt intresserad av vilka rykten som florerar men de skall presenteras som rykten eller hörsägen.
Det är skillnad när man direkt pekar ut någon. Då anklagar man direkt en person som skyldig och lögnare. Det kan bli en riktig huggsexa om man inte gör skillnad. Någon kan börja anklaga dej för saker och få med drevet på det oavsett vad du själv säger.
Citera
2017-07-15, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Jag är mkt intresserad av vilka rykten som florerar men de skall presenteras som rykten eller hörsägen.
Det är skillnad när man direkt pekar ut någon. Då anklagar man direkt en person som skyldig och lögnare. Det kan bli en riktig huggsexa om man inte gör skillnad. Någon kan börja anklaga dej för saker och få med drevet på det oavsett vad du själv säger.
Ja, jag håller med! Det är klart att vi alla ( speciellt folk här i Mariestad ) är intresserade av de rykten som florerar runt vem pilot är! Jag tycker att det är EXTREMT konstigt att namnet inte har kommit ut ännu om det inte redan har gjort det. För vi har ju faktiskt fått höra olika namn här i tråden och jag i min bekantskapskrets.

Jag tror för övrigt att denne pilot definitivt har något med Helenas försvinnande att göra GM eller MGM. Det är vad jag tror.
Citera
2017-07-15, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Ja, jag håller med! Det är klart att vi alla ( speciellt folk här i Mariestad ) är intresserade av de rykten som florerar runt vem pilot är! Jag tycker att det är EXTREMT konstigt att namnet inte har kommit ut ännu om det inte redan har gjort det. För vi har ju faktiskt fått höra olika namn här i tråden och jag i min bekantskapskrets.

Jag tror för övrigt att denne pilot definitivt har något med Helenas försvinnande att göra GM eller MGM. Det är vad jag tror.

Ny på flashback men jag är väl påläst i H.A försvinnande.
Undrar Hur PW tänker när läget har blivit så här på tråden. Personer hängs ut på väldigt lösa antaganden.

Ska den här tråden gå igenom och anklaga alla manliga Mariestadsbor och PW, via ombud, friskriva?

Kanske lättare att PW läcker vem pilot är
Citera
2017-07-15, 22:28
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Vem man tror är pilot i din bekantskapskrets?
Citera
2017-07-15, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charliebrown1
Ny på flashback men jag är väl påläst i H.A försvinnande.
Undrar Hur PW tänker när läget har blivit så här på tråden. Personer hängs ut på väldigt lösa antaganden.

Ska den här tråden gå igenom och anklaga alla manliga Mariestadsbor och PW, via ombud, friskriva?

Kanske lättare att PW läcker vem pilot är
Tänkte samma tanke!
Hur fick de reda på vem pilot var? Och precis som du undrar jag hur Pernilla tänker ..
Citera
2017-07-15, 22:45
Medlem
Citat:
Tänkte samma tanke!
Hur fick de reda på vem pilot var? Och precis som du undrar jag hur Pernilla tänker ..

Vem är då Pilot?
I artikeln säger de att personen inte tidigare har varit nämnd i olika forum och i media. Det tycker jag man kan ta med en liten nypa salt det kan vara så enkelt att personen inte har varit om diskuterat mycket alls.
I en artikel i Mariestads tidningen det är systrarna vädjar Mariestads befolkning om hjälp att komma ihåg så säger en av Helena systrar att det är ledsna för de som har blivit oskyldigt uthängda eller något liknande.
Systrarna vet vem pilot är.
Vem har ett sånt stort ego/ eller är såpass dum att han går med på en intervjuv?
Pilot satt frihetsberövad under ett dygn och detta var i månadsskiftet maj juni.
Citera
2017-07-15, 22:47
Medlem
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6726495#

Länkar igen. Tärd man, var på statt, visade intresse för Helena, betalade telefonsamtalet, minns inget, ringde hem till flickvännen på natten, har inget alibi, var på förhör -98, -01, -17. Hans anhöriga vet ingenting. Var sjukskriven 1 vecka efter HA försvinnande!!!
Följer fb-tråden slaviskt och bara väntar på att hans namn ska nämnas.

Det fetade känns som en typisk vilseledande manöver. Varför skulle man som misstänkt gm berätta att man inte nämnts i tråden och hinta om att alla namn är fel som det spekulerats om? Däremot att som misstänkt gm säga som han säger och få folk att spekulera i andra namn vore ju rimligt för att leda bort och förvilla...
Senast redigerad av divadnil 2017-07-15 kl. 22:50.
Citera
2017-07-15, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Vem man tror är pilot i din bekantskapskrets?
Nej, så skrev jag inte jag skrev inte vem pilot är i min bekantskapskrets utan alla i min bekantskapskrets har hört olika namn nämnas och har egna teorier. Men inget mer än vad jag tidigare har skrivit om.
Citera
2017-07-15, 23:02
Medlem
Någon som kan kolla om någon av de nämnda initialerna finns med på Lexbase?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in