Här har vi kärnan i problemet som USA nu befinner sig i!
Det republikanska partiet försöker ta livet av sina egna medborgare genom att förvägra dem tillgång till sjukvård, utbildning och arbetsrättsliga uppgörelser och är nu i full färd med sälja ut landet till fiendemakt, med såväl olagliga som hemliga uppgörelser helt utanför den demokratiska och diplomatiska bokföringen.
Angående sjukvården så tror jag nog du vet att siffrorna inte är vackra för "Obama-care", och något måste göras, för det blir ju värre med tiden..
Och om du ser tillbaka på min historik om "Obama-care" i tråden, så ser du att jag har varit mycket försiktigt i att "slakta" det upp och ner. Anledningen till det är att detta är att detta är nog en sak som berör många amerikaner (och hur man röstar i framtiden).
Men något måste göras. Oavsett vem som sitter i vita huset, det är bara en fråga om tid...
Angående utbildning (som jag kritiserat Trump för i hans orginala tråd som stängts nu), får du lite specifiera dig : Har han försämrat något där ?
Likaså med arbetsrätt : Några försämringar ?
(jag antar att du, likaså som jag inte : "andas" amerikansk politik 24/7, dvs man har även ett vanligt liv. Därför frågar jag)
Förövrigt, Trump tweet 5 timmar tillbaka :
Stock Market hit another all-time high yesterday - despite the Russian hoax story! Also, jobs numbers are starting to look very good!
Angående sjukvården så tror jag nog du vet att siffrorna inte är vackra för "Obama-care", och något måste göras, för det blir ju värre med tiden..
Och om du ser tillbaka på min historik om "Obama-care" i tråden, så ser du att jag har varit mycket försiktigt i att "slakta" det upp och ner. Anledningen till det är att detta är att detta är nog en sak som berör många amerikaner (och hur man röstar i framtiden).
Men något måste göras. Oavsett vem som sitter i vita huset, det är bara en fråga om tid...
Nu blev det väldigt mycket republikanska talking points här, för det är egentligen allt partiet har haft att komma med under de senaste sex-sju åren; ACA har representerat allt det medborgarfientliga GOP har avskytt och man har därför rullat ut drivor med propagandakampanjer, av varierande kvalitet, för att föröka bilda någon form av opinion mot programmet.
A GOP stunt backfires, and accidentally reveals a truth Republicans want hidden
As David Nather points out, this reveals that the energy in this battle right now is on the side of those who want to save the Affordable Care Act. But, while the rate of pro-ACA postings should obviously not be taken as a scientific indicator of public opinion, this episode also neatly captures another larger truth about why it is proving so hard for Republicans to repeal the law: It has helped untold numbers of people, and the GOP bill would largely reverse that.
How the G.O.P. Sabotaged Obamacare
Obamacare is not “collapsing under its own weight,” as Republicans are so fond of saying. It was sabotaged from the day it was enacted. And now the Republican Party should be held accountable not only for any potential replacement of the law, but also for having tried to starve it to death.
The Congressional Budget Office on Wednesday released its accounting of the House Republicans’ replacement bill for the Affordable Care Act, and the numbers are not pretty: It is projected to leave 23 million more Americans uninsured over 10 years, through deep cuts to insurance subsidies and Medicaid. The report underscores how the bill would cut taxes for the rich to take health care away from the less well-off.
The A.C.A. is not perfect, and improvements to it would be welcome. But it worked in many respects and would have worked much better had Congress been a faithful guardian of the law.
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Angående utbildning (som jag kritiserat Trump för i hans orginala tråd som stängts nu), får du lite specifiera dig : Har han försämrat något där ?
GOP lawmaker proposes abolishing Department of Education
On the same day the Senate confirmed President Trump’s secretary of Education pick by a historically narrow margin, a House Republican introduced legislation to abolish the entire department Betsy DeVos will lead.
Teachers unions and liberal groups rallied against DeVos, whose family has donated extensively to GOP lawmakers, for her support for charter schools and lack of experience in public education.
Trump Pulls Back Obama-Era Protections For Women Workers
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
(jag antar att du, likaså som jag inte : "andas" amerikansk politik 24/7, dvs man har även ett vanligt liv. Därför frågar jag)
Man behöver knappast "andas amerikansk politik" men vad det faktiskt handlar om är att sätta sig in i ämnet för diskussionen och tråden! Jag tycker det är lite sorgligt att man måste förklara vad som faktiskt sker i det amerikanska samhället, och hur USA som nation påverkas av Donalds katastrofala och direkt skadliga presidentskap, i något som ska föreställa en diskussion om landets faktiska tillstånd? För att se människor som tycks vara helt ointresserade av att varken ta in det amerikanska perspektivet, eller bry sig om ämnet de har åsikter om, blir nästan lite deprimerande i längden.
Inte minst medans man ser hur sekten med fastnitade skygglappar fortsätta idogt rabbla fanatiska lovsånger för den bisarre Jesus-gestalt de fullständigt identifierar sig med, och med vilka de försöker överrösta alla former av åsikter eller invändningar som kan tänkas vara kritiska mot den allt mer förljugna kuliss-verklighet de väljer att leva i.
Jag menar...
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Allt det här säger att mannen är ett geni (med många fiender). USA First och MAGA står skrivet i sten likt guds budord. Trump är USAs själ personifierad. Han har koll på allt både inom och utom USA
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Hur länge ska överklassmedia hata Trump för han vill kämpa för folkets skull?
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Helt rätt att stänga ute all fake news media. Massmedia har ingen plats i ett fritt och demokratiskt samhälle.
Kontentan är tyvärr att Donald bara är en inkompetent galjonsfigur för republikanernas rovdrift på det amerikanska samhällsbygget och allmänheten.
Han kom inte ihag exakt hur manga personer det var i rummet nar han motte Veselnitskaya, den ryska advokaten.
Nu skriker dom efterblivna libtarderna "Treason"!
Det här oskyldiga "ryssmötet" var bara bra. Nu fick motståndarna lite de skrikit efter. Inget konstigt eller olagligt som sagt. Motståndarna behöver inte ser ut som kompletta idioter (vilket de är). När det är glömt kan man börja arbeta. Trump är som bekant nu internationellt etablerad. Timingen var bra. Inget mer finns självklart. Det har vart allt. Nothingburger.
Han kom inte ihag exakt hur manga personer det var i rummet nar han motte Veselnitskaya, den ryska advokaten.
Nu skriker dom efterblivna libtarderna "Treason"!
Jag frågade för att jag mäktar inte hänga med i alla turer, och när ja kollat så står det att han ljugit och inget annat.
Om vi vrider lite på det, har han påstått att han med säkerhet visste att det inte var någon mer i rummet än de han först nämnde?
Jag antar med ålderns visdom att ingen "collusion" har skett och finner det lite märkligt att trump jr skulle blåljuga och bli påkommen med det.
Det här oskyldiga "ryssmötet" var bara bra. Nu fick motståndarna lite de skrikit efter. Inget konstigt eller olagligt som sagt. Motståndarna behöver inte ser ut som kompletta idioter (vilket de är). När det är glömt kan man börja arbeta. Trump är som bekant nu internationellt etablerad. Timingen var bra. Inget mer finns självklart. Det har vart allt. Nothingburger.
Jag förstår inte resonemanget. Hur kan man bara rycka på axlarna åt att kampanjrepresentanter har försökt att få tag på information om sin motståndare från en främmande statsmakt? Jag är med på att det inte har framkommit att information har getts, men det är väl för helvete inget som helst tvivel om att Trump Jr har försökt att få tag på det? Du är inte amerikansk medborgare, så jag förstår att det inte spelar så stor roll för dig, men för amerikaner borde det vara minst sagt oroande. Vi vet inte om olagligheter skett, men det ljugs väldigt mycket om saken.
Senast redigerad av OldFashioned 2017-07-16 kl. 10:27.
Jag antar med ålderns visdom att ingen "collusion" har skett och finner det lite märkligt att trump jr skulle blåljuga och bli påkommen med det.
Fast det är ju exakt det, det har då vi kan se i mejlkonversationen och även i de senaste uttalen att han hade uppsåt att få information om motståndaren till hans far.
Bara för att man inte fullför ett potentiellt brott så upphör det inte att vara olagligt då det istället faller under uppsåt eller som de så fint heter på engelska "Intention of conspiracy" vilket är vad Trump Jr genuint utreds för just nu om jag har förstått allt rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Jag förstår inte resonemanget. Hur kan man bara rycka på axlarna åt att kampanjrepresentanter har försökt att få tag på information om sin motståndare från en främmande statsmakt? Jag är med på att det inte har framkommit att information har getts, men det är väl för helvete inget som helst tvivel om att Trump Jr har försökt att få tag på det? Du är inte amerikansk medborgare, så jag förstår att det inte spelar så stor roll för dig, men för amerikaner borde det vara minst sagt oroande. Vi vet inte om olagligheter skett, men det ljugs väldigt mycket om saken.
Jag tror det handlar om att man antingen försöker ignorera eller rakt av inte förstår konceptet kring uppsåt.
Nu blev det väldigt mycket republikanska talking points här, för det är egentligen allt partiet har haft att komma med under de senaste sex-sju åren; ACA har representerat allt det medborgarfientliga GOP har avskytt och man har därför rullat ut drivor med propagandakampanjer, av varierande kvalitet, för att föröka bilda någon form av opinion mot programmet.
Man behöver knappast "andas amerikansk politik" men vad det faktiskt handlar om är att sätta sig in i ämnet för diskussionen och tråden! Jag tycker det är lite sorgligt att man måste förklara vad som faktiskt sker i det amerikanska samhället, och hur USA som nation påverkas av Donalds katastrofala och direkt skadliga presidentskap, i något som ska föreställa en diskussion om landets faktiska tillstånd? För att se människor som tycks vara helt ointresserade av att varken ta in det amerikanska perspektivet, eller bry sig om ämnet de har åsikter om, blir nästan lite deprimerande i längden.
Inte minst medans man ser hur sekten med fastnitade skygglappar fortsätta idogt rabbla fanatiska lovsånger för den bisarre Jesus-gestalt de fullständigt identifierar sig med, och med vilka de försöker överrösta alla former av åsikter eller invändningar som kan tänkas vara kritiska mot den allt mer förljugna kuliss-verklighet de väljer att leva i.
Jag menar...
Kontentan är tyvärr att Donald bara är en inkompetent galjonsfigur för republikanernas rovdrift på det amerikanska samhällsbygget och allmänheten.
Skulle tro att det är lite svårt att hänga med i vad som händer när man gått på Trumps fake newstrams så man bara tittar på FOX och bara på de som är för Trump. Att variera sig mellan olika stationer är vettigt och har man kort om tid så går det ju att ögna igenom lite olika texter på internet.
Så det är klart att den ensidiga kosten och konsumtionen gör det svårt att hänga med för somliga. De amerikaner som är frälsta Trumpister funkar ju så och de hoppas ju än på bättre och billigare sjukvård och jobb i kolgruvor och andra enkla jobb och så vidare. Att Japan och EU har ingått ett avtal där de får sälja bilar tillverkade i Japan och i EU billigare till varandra och utesluta andra länder från att göra det drabbar USA. Och detsamma kommer ju att gälla solpaneler och så mycket annat. USA exporterar mycket jordbruksprodukter till Japan som nu väljer att köpa detta från EU. Så USA har tyvärr bara en nedåtgående spiral en bra tid framöver. Att börsen nu går bra anar jag som att de största aktieägarna pushar på för att folk ska se en uppåttrend och därmed få folk att köpa aktier och sen går botten ur.
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Bor man i USA så har det redan hänt och man vill verkligen inte att det ska hända igen så allt arbete med att avslöja detta och utarbeta metoder att se till att valen verkligen funkar så bra som möjligt är mycket välkommet. De som bor i Sverige kanske vill att Ryssland ska bestämma vem som ska bilda regering nästa år? Eller är helt likgiltiga till om Putin blir statsminister i Sverige?
Frankrike och Tyskland jobbar på högtryck för detta och man bör kunna samarbeta kring detta. Men allt fler drar sig undan USA av alla möjliga skäl.
Att det hetsas mot muslimer och mexikanare och kvinnor gör ju att alla som har möjlighet väljer att ta jobb, att forska och att utbilda sig i andra länder än USA. Till och med amerikaner vill utomlands eftersom levnadsvillkoren är bättre och även standard på jobb och utbildning.
Och jag fattar fortfarande inte vad globalism har med saken att göra? Vad är negativt med globalism? Alltså jag fattar inte vad det innebär. Det skrivs så ofta i tråden men vad är det för något som Trump ska råda bot på?
Det är väl bra att Amerikanska folket får veta om främmande makt har information om en Amerikansk Presidentkandidat?