Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-15, 00:09
Medlem
Det blir intressant att veta om tullen går igenom sonens resväskor när han anländer till Sverige.
Kommer de att kontrollera om han har alkohol i väskorna?
Själv har jag en misstanke om att han har olagligt för sin ålder smugglat ner alkohol i sina resväskor förra året 2016.
För de kom hem före 1 augusti 2016.
Så dessa två vodkaflaskor till 6 augusti 2016 var från hans Spanien-resa?
För de hade kommit hem några dagar innan detta datum.
Citera
2017-07-15, 00:13
Medlem
Det finns bilder på Annas instagram som hon har tagit bort.
Där sonen och den yngsta dottern på femton eller fjorton år sitter med stora alkoholdrycker.
Citera
2017-07-15, 00:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Rena kalabaliken då poliserna landar hos familjen B. Nästan så att polisen inte ville att mamman ska medverka eftersom hon kunde påverka utredningen.
Låter som rena tattarkraschet .. och givetvis ville inte polisen ha en hysterisk gråterska med på förhör .. det krävs dock en del för att neka föräldern att närvara -- i synnerhet om gråterskans son ville ha henne där .

Vilka jävla packfasoner .. är det där verkligen ett utdrag ur FUP?
Citera
2017-07-15, 00:32
Medlem
Om jag inte missminner mig fel så är åldern för alkohol i Spanien 16 år.
Tillsammans med föräldrar ingen gräns.
Det sistnämnda får man se mellan fingrarna.
Men, har man en son som har langat alkohol till minderåriga. Så lägger man inte ut bilder på sina barn där de intar alkohol.
I synnerhet när det finns en dom på vad sonen har gjort.
Jag måste ruska på huvudet hur dumma de är.
Citera
2017-07-15, 00:46
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Nej, rubriken till denna tråd är helt missvisande, det är ju fråga om en gruppvåldtäkt, och det borde framgå av rubriken

Absolut.. Fruktansvärt övergrepp på tjejen. Det hade ju varit något helt annat om tjejen ”skrikit” o bett om att få suga kuk o knulla.

Endast i Svedala ..
Citera
2017-07-15, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag läste domen och detta är ett justitiemord. Hoppas de inkvoterade vildvittrorna är nöjda med att få sparka unga killar på pungen.
Offret visste inte ens att hon våldtagits och det var hon som skrek att hon ville knulla.
För helvete! Alla var dessutom fulla, men pojkarna förväntas ta ansvar, flickan har total ansvarsfrihet. Hade de använt lagen rätt, hade "hon" varit den som våldtog pojkarna med munnen, (påstått, men inte sett), så hade hon inte varit straffmyndig och man hade kunnat lagt ner hela åtalet, men aldrig att man missar en chans att döma 15-16-åriga pojkar om en kvinna, efter lite påtryckningar från kompisarna 'kanske kan vara ett offer'.
Jag vill minnas att jag läste att alla inte var fulla Antonio hade intagit 6cl brukar du bli så full av den mängden att du inte vet var du har kuken någonstans?
Hur ställer du dig till facebook våldtäkten då, har du samma åsikt när det gäller den?
Citera
2017-07-15, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Det blir intressant att veta om tullen går igenom sonens resväskor när han anländer till Sverige.
Kommer de att kontrollera om han har alkohol i väskorna?
Själv har jag en misstanke om att han har olagligt för sin ålder smugglat ner alkohol i sina resväskor förra året 2016.
För de kom hem före 1 augusti 2016.
Så dessa två vodkaflaskor till 6 augusti 2016 var från hans Spanien-resa?
För de hade kommit hem några dagar innan detta datum.
Det skulle också vara intressant att veta varför tingsrätten inte tog någon notis som det verkar att han försåg dem med sprit.
Citera
2017-07-15, 00:54
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Låter som rena tattarkraschet .. och givetvis ville inte polisen ha en hysterisk gråterska med på förhör .. det krävs dock en del för att neka föräldern att närvara -- i synnerhet om gråterskans son ville ha henne där .

Ja, benämnd som en husrannsakan typ. Det är inte det enda utan mamsen ringer också till polisen och vill att dom ska höra syster V för hon har info om vittnet E.

I alla fall så framkommer det att målsägande är en trasig flicka med problem sedan innan. Ännu värre tycker jag då att man utnyttjar henne.
Citera
2017-07-15, 02:23
Medlem
carass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

FUP är irrelevant för tingsrättsdomen. Tingsrätten har inte tagit del av den utan endast av muntliga utsagor från vittne/n och ATB själv. Och ATB måste haft en usel försvarsadvokat till synes.

Det som stör är att den andra killen som friades, som sågs tydligt av vittnen haft sex med målsägande, frias av tingsrätten - eftersom denne uppgett att han inte visste att målsägande var under 15 år. Medan ATB som sågs otydligt av ett vittne döms av tingsrätten - eftersom denne uppgett att han trodde att målsägande var under 15 år. Alla tre går i samma skola.
Citera
2017-07-15, 02:49
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ja den totala ansvarsfriheten för BO kommer av att hon bara var 13 år.
Om hon varit 15 fyllda hade situationen mellan alla inblandade sett helt annorlunda ut.

Icke byxmyndiga barn är absolut noli me tangere - skall icke sexuellt beröras.
Så ser lagen på det hela, oavsett om barnet tjuter efter sex, klär av sig, är stor för sin ålder eller förförisk. Många äro de straffade som åkt dit på detta.
Vi snackar jämnåriga eller ungefär jämnåriga i ett kompisgäng här och inte nån predator som rövar barn från dagis. Jag var själv inte femton fyllda när jag blev av med oskulden. Det är ganska vanligt faktiskt, men nu när hennes kompisar mindes att hon kanske haft lite sex, så tar vi chansen och dömer ut några hundra tusen till att börja med och sen lite stämplar för dessa unga män.

Tror du att det är den sortens våldtäktsmän, lagen var ämnad för?

Mitt råd till unga män, håller er borta så långt ifrån kvinnor ni bara kan. De kan ångra sig flera dagar senare och anmäla för våldtäkt, fast de själva startat alltihop. Och domstolen dömer gärna. De oeniga ville döma ännu hårdare.
Citera
2017-07-15, 02:56
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gur
Jag vill minnas att jag läste att alla inte var fulla Antonio hade intagit 6cl brukar du bli så full av den mängden att du inte vet var du har kuken någonstans?
Hur ställer du dig till facebook våldtäkten då, har du samma åsikt när det gäller den?
Du vill minnas?
Har du nånsin hört att alla kunnat redogöra för hur mycket de druckit och dessutom kunnat säga hur mycket de varit påverkade? Kom ihåg att ingen av dem rimligen är särskilt rutinerade med sprit, oavsett vad de själva säger.

Ingen verkar riktigt minnas vad som hänt eller i vilken ordning, ingen verkar heller ha sett något och flickan själv hade inget minne av en våldtäkt, men självklart var det det ändå.

När lagen inte är längre till för att stävja brott eller brottslingar, utan blir ett vapen man slår i varje ung mans skalle varje gång man får chansen. Detta är inte längre en rättsstat, detta är en travesti.

Hur ställer jag mig till facebook särskrivet våldtäkten? Vad i helvete babblar du om?
Tips, är man inte helt pantad har man en åsikt om varje enskild händelse ungefär. Så även om den.
Vet du hur många parametrar som är helt olika i det fallet? Hur fan ska man kunna ha samma åsikt om den?
Senast redigerad av Pansarvecket 2017-07-15 kl. 02:59.
Citera
2017-07-15, 03:10
Bannlyst
Motvilligt måste jag erkänna att babben verkar oskyldig. Ex-tjej som anklagar honom. Men han åker säkert fast för något dumt inom några år. Ge honom tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in