2017-07-14, 23:49
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serephina
Om det visar sig att det bara är detta syskon som sett MR och ingen annan, kan man ju undra om det inte handlar om någon bitter fejd mellan Tviggygirl och MR. Hämnd alltså.

Ja vem vet? med tanke på att det är så många misstänkta i det här fallet så kan man utgå ifrån att det finns x-antal användare i tråden som har en agenda och en personlig anledning att vilseleda och rikta misstankarna åt fel håll. Det stora problemet är att det är i stort sett omöjligt att veta vilka dessa är. Nyreggade dyker upp hela tiden och PM'n haglar i tråden.
Citera
2017-07-15, 00:17
Medlem
Kan någon tala om vilka dagar denna personen satt i häktet?

Det här med att inte kunna arbeta som ordningsvakt för att man är misstänkt för ett brott. Det beror ju på hur misstänkt man är och vilka bevis som finns. Man måste ju nångång bli anhållen och häktad samt ett åtal måste ju väckas annars kan man ju vara misstänkt hela livet och aldrig jobba inom polis och väktaryrke.
Citera
2017-07-15, 00:22
Medlem
Se där ja !!
Då har jag i alla fall bevis för att en person medvetet sprider lögner i tråden.

Är det för att rikta blickarna från sig själv eller någon annan ?

För jag var inte ute den kvällen, vare sig på Statt eller på stan.

Och precis som flera konstaterat, borde ju folk ha sett mig om så hade varit fallet.

Och dessutom skulle mitt förtroendekapital vara nere på minus om det skulle komma fram om att jag ljög om en sådan lättkontrolletad sak...
Citera
2017-07-15, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Kan någon tala om vilka dagar denna personen satt i häktet?

Det här med att inte kunna arbeta som ordningsvakt för att man är misstänkt för ett brott. Det beror ju på hur misstänkt man är och vilka bevis som finns. Man måste ju nångång bli anhållen och häktad samt ett åtal måste ju väckas annars kan man ju vara misstänkt hela livet och aldrig jobba inom polis och väktaryrke.

Du kan ringa rättscentrum väst på polisen i Gbg och kontrollera om du vill, men om en ordningsvakt blir misstänkt för ett grovt brott söndras förordnandet in. Och "glasögonmannen" är ju delgiven som "skäligen misstänkt för mord", dvs ett av de allvarligaste brotten som finns.

Förordnandet är indraget så länge som utredning pågår eller misstanke finns kvar. Blir sen OV dömd så dras det in permanent. Avskrivs OV så återfår han/hon förordnandet.

Det dras alltså inte in för ett förhör som någon påstod att jag sagt, för en OV kallas titt som tätt på förhör, oftast som vittne eller målsägande, men även som misstänkt då en person som blivit omhändertagen eller gripen inte allt för sällan gör en motanmälan mot ordningsvakten.

En sådan motanmälan brukar ofta vara av typen "misshandel" då den omhändertagna/gripna blivit nerbrottad och belagd med handfängsel.

Vid en sådan "misstanke" brukar sällan ett förordnande dras in tillfälligt, då det är "standard" att det händer, om det inte är något grovt som skett.

Men som sagt, detta kan du få bekräftat med ett telefonsamtal.
Citera
2017-07-15, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Kom att undra en sak angående den i tråden STARKT misstänkte "Läraren som äger en amerikanare".

Hans familj. Hustru och barn MÅSTE ju bara veta att han misstänks/utpekas för mordet. Han har ju suttit i förhör. Om inte annat så borde de ha hört något ryktesvägen. De måste ju frågat honom om detta stämmer och hur det kommer sig att just deras pappa/man misstänks för detta.

Även uppgifter om hans hemliga förhållande med Helena borde under dessa år nått hans fru/barn. Eller litade de blint på när han kanske en gång svarade dem att: Jag har inte gjort det och slog sedan "dövörat" till och har sedan dess kategoriskt avfärdat ALLA rykten, påståenden o dyl som falska ?.
=detta spår icke inress i utredn längre-----inte hört el läst om denna peron på mkt länge. Efters han var mkt äldre H,borde han vara i pension num !
Citera
2017-07-15, 00:47
Medlem
Jag tycker detta känns som att det lösningen finns, men att det verkar som att de sista bitarna är svåra.
Micke R har varit mer än snäll och bemötande även om vi anklagar honom för att ha suttit anhållen.

Jag vet inte vem som gjort vad, men detta är ett ställe för funderingar och tankar. Jag tror bortom allt rimligt tvivel att den vita bilen har med Helenas försvinnande och den som körde den tog hennes liv.

Jumanji skrev att han visste vem det var som suttit anhållen, men har inte fått något svar från den användaren.

Micke R Ljuger twiggys syrra?
Citera
2017-07-15, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickeR
Du kan ringa rättscentrum väst på polisen i Gbg och kontrollera om du vill, men om en ordningsvakt blir misstänkt för ett grovt brott söndras förordnandet in. Och "glasögonmannen" är ju delgiven som "skäligen misstänkt för mord", dvs ett av de allvarligaste brotten som finns.

Förordnandet är indraget så länge som utredning pågår eller misstanke finns kvar. Blir sen OV dömd så dras det in permanent. Avskrivs OV så återfår han/hon förordnandet.

Det dras alltså inte in för ett förhör som någon påstod att jag sagt, för en OV kallas titt som tätt på förhör, oftast som vittne eller målsägande, men även som misstänkt då en person som blivit omhändertagen eller gripen inte allt för sällan gör en motanmälan mot ordningsvakten.

En sådan motanmälan brukar ofta vara av typen "misshandel" då den omhändertagna/gripna blivit nerbrottad och belagd med handfängsel.

Vid en sådan "misstanke" brukar sällan ett förordnande dras in tillfälligt, då det är "standard" att det händer, om det inte är något grovt som skett.

Men som sagt, detta kan du få bekräftat med ett telefonsamtal.

Så med andra ord enligt dig, den personen som suttit anhållen nu senast för Helenas försvinnande får inte jobba som ordningsvakt?
Citera
2017-07-15, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Så med andra ord enligt dig, den personen som suttit anhållen nu senast för Helenas försvinnande får inte jobba som ordningsvakt?

Om den personen är OV så skulle jag bli oerhört förvånad om inte hans förordnande dragits in.

Att myndigheten skulle anse att en person som är "skäligen misstänkt för mord" fortfarande är lämplig att jobba som OV, dvs myndighetsperson finns inte på min karta.

En OV går ju under Polismyndigheten och polisen är dess förman (även om personen är anställd av vaktbolag eller krog eller liknande), alltså, Polismyndigheten är chef och lönen betalas av uppdragsgivaren.
Citera
2017-07-15, 03:53
Medlem
Jag tycker att det verkar som att vi ny reggade inte är så välkomna av många! Ja visst! Tycker själv att många verkar skriva och styra bort ifrån vissa som nämns. Men det gäller även såna som har varit med i tråden länge eller ett år ..
För övrigt tycker jag att vissa behöver se över sitt språkbruk här inne ( och jag pratar om ett fåtal absolut inte alla ) när man talar direkt om Helena.
Nyregistrerade kan ha mycket att tillföra Helena var en mycket god vän till mig.

Helena skulle som ni och jag kunnat ha njutit av denna vackra sommarkväll! Kanske gått ner till hamnen och njutit av vackra Mariestad! Men den chansen fick inte hon för att någon/ några bestämde sig för annat en dag i juni för 25 år sedan.
Nu är det din tur eller er tur att ta era ansvar för det är ERA ansvar för det finns alltid anhöriga till GM som vet något!!
Behövde bara få skriva av mig,
Citera
2017-07-15, 04:08
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Twiggygirl, kan du vara snäll och svara på det fetstilta?!

Jaa, det kan jag. Varför han ( min bror) sa så vet jag inte. MEN jag litar på min brors människokännedom s.a.s. Jag reflekterade inte nämnvärt över det eftersom jag inte visste vem M.R var då. Jag litar även till 100% på det han sa om Rönnlunds erbjudande om skjuts till Helena, Om han såg det själv eller hörde det i andra hand vet jag ej. Jag lyssnade inte på detaljer eftersom jag inte visste vem människan dom pratade om var. Mina syskon pratade alltså. Dom pratar aldrig illa om personer f.ö. Detta är sant. Varför i hela världen skulle dom ljuga om det. Att jag minns namnet beror på skallgångarna han sedan ledde, som det skakades på huvudet åt. Jag vet inte varför folk skrattade bakom hans rygg. Jag står fast vid det jag säger. Det är inga lögner. Rönnlund anklagar mej för lögner såg jag. Ljuger även den som la ut hans namn som den som satt anhållen nu? Ljuger även den som Rönnlund själv sagt till att han följde Helena till bron och sen vände. Det sa han till en "vän" lååångt innan detta med pilot kom fram. Inte lätt att komma ihåg alla lögner kanske. Den som verkligen ljuger är den som skickar runt massa pm med namn på folk. Det är lite som den som ligger och kör mot trafiken, men anklagar alla andra för att köra fel. Det finns två personer som smyger i denna tråd utan att hjälpa till, utan tittar fram endast när dom ser sitt namn nämnas. P.U och M.R. Märkligt.
Citera
2017-07-15, 04:18
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Jaa, det kan jag. Varför han ( min bror) sa så vet jag inte. MEN jag litar på min brors människokännedom s.a.s. Jag reflekterade inte nämnvärt över det eftersom jag inte visste vem M.R var då. Jag litar även till 100% på det han sa om Rönnlunds erbjudande om skjuts till Helena, Om han såg det själv eller hörde det i andra hand vet jag ej. Jag lyssnade inte på detaljer eftersom jag inte visste vem människan dom pratade om var. Mina syskon pratade alltså. Dom pratar aldrig illa om personer f.ö. Detta är sant. Varför i hela världen skulle dom ljuga om det. Att jag minns namnet beror på skallgångarna han sedan ledde, som det skakades på huvudet åt. Jag vet inte varför folk skrattade bakom hans rygg. Jag står fast vid det jag säger. Det är inga lögner. Rönnlund anklagar mej för lögner såg jag. Ljuger även den som la ut hans namn som den som satt anhållen nu? Ljuger även den som Rönnlund själv sagt till att han följde Helena till bron och sen vände. Det sa han till en "vän" lååångt innan detta med pilot kom fram. Inte lätt att komma ihåg alla lögner kanske. Den som verkligen ljuger är den som skickar runt massa pm med namn på folk. Det är lite som den som ligger och kör mot trafiken, men anklagar alla andra för att köra fel. Det finns två personer som smyger i denna tråd utan att hjälpa till, utan tittar fram endast när dom ser sitt namn nämnas. P.U och M.R. Märkligt.
Bravur för att du står på dig!(och att du vågade skriva namn)
Det är nämligen det som behövs för att denna tråd skall komma nån vart!
Tåga i dig med!
Gillas!
Citera
2017-07-15, 05:17
Medlem
Kasuarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Bravur för att du står på dig!(och att du vågade skriva namn)
Det är nämligen det som behövs för att denna tråd skall komma nån vart!
Tåga i dig med!
Gillas!

Denna tråd är död sedan länge. Ni är saftigt knarkande puckos allihop. Herregud, tänk om folk utanför Mariestadskretsen läser denna tråd. Dessa måste ju tro att detta rör sig om någon konstinstallation av astronomiska mått mätt. Ironiskt nog är en av de tidigare huvudmisstänkta (Återvändsgränd) den enda som kan uttrycka sig någorlunda i skrift. Ni andra är fan sämre än Tore Tumör och Pölsa i Smala Sussie.

"duuuööö jag tror det är han med båten som kasta spjut och hade glasögon på sig som grävt ner HA i Hallandsåsen, det har nämligen Saidas ofödda tvillingsyster sagt till min buksvågers ofödda tandläkare som kan prata med hästar som kan prata med andar."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in