2007-11-09, 16:50
Medlem
Celerons avatar
Vad tror ni om den här tidningsartikeln då ?

http://www.expressen.se/1.140161

Publicerad hösten 2004. Kan det ha varit någon av de inblandade som inte orkade "bära" på sin hemlighet längre ?. Eller var det en "tredje man" inblandad ?.
Citera
2007-11-09, 18:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Vad tror ni om den här tidningsartikeln då ?

http://www.expressen.se/1.140161

Publicerad hösten 2004. Kan det ha varit någon av de inblandade som inte orkade "bära" på sin hemlighet längre ?. Eller var det en "tredje man" inblandad ?.

Jag har faktiskt för ett tag sedan fått helt annan info från en anonym källa. Det ska röra sig om en person som velat "lätta" sitt hjärta på fyllan för några år sedan. Personen i fråga förekommer i utredningen, suttit i långa förhör, hela tiden nekat och har relativt nära kopplingar till Helena. Han bor inte längre i Mariestad. Han ska ha fått sitt liv förstört efter detta och pekades ut av omgivningen, därav flytten. Nu är detta iof inte förstahandsuppgifter...
Citera
2007-11-09, 22:11
Medlem
Celerons avatar
Kom att undra en sak angående den i tråden STARKT misstänkte "Läraren som äger en amerikanare".

Hans familj. Hustru och barn MÅSTE ju bara veta att han misstänks/utpekas för mordet. Han har ju suttit i förhör. Om inte annat så borde de ha hört något ryktesvägen. De måste ju frågat honom om detta stämmer och hur det kommer sig att just deras pappa/man misstänks för detta.

Även uppgifter om hans hemliga förhållande med Helena borde under dessa år nått hans fru/barn. Eller litade de blint på när han kanske en gång svarade dem att: Jag har inte gjort det och slog sedan "dövörat" till och har sedan dess kategoriskt avfärdat ALLA rykten, påståenden o dyl som falska ?.
Citera
2007-11-15, 17:02
Medlem
palibilus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zukiyaki
Jag har faktiskt för ett tag sedan fått helt annan info från en anonym källa. Det ska röra sig om en person som velat "lätta" sitt hjärta på fyllan för några år sedan. Personen i fråga förekommer i utredningen, suttit i långa förhör, hela tiden nekat och har relativt nära kopplingar till Helena. Han bor inte längre i Mariestad. Han ska ha fått sitt liv förstört efter detta och pekades ut av omgivningen, därav flytten. Nu är detta iof inte förstahandsuppgifter...

Var bor personen i fråga nu och vilken koppling har han till mariestad
Citera
2007-12-12, 14:43
Medlem
ölmages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Gärningsmannen är sannolikt inte i sinnestämning för att tänka ut en masterplan att gömma en kropp.
Men hans vän /kollega är nog desto mer klartänkt.
Vad har han att riska ? Medhjälp till mord,alt medhjälp till dråp. Han är liksom läraren i en relation samt familj.
Jag tror dock inte på att man grävt ner kroppen, under alla år i våra skogar med jägare och dess hundar borde någon reagerat. Man kan ju tänka sig att jorden/sanden sjunkit ner lite och bildat en håla. Då ökar också risken för vattenansamling och succesivt spolas kvarlevor fram. En teori, kanske för utsvävande.
Ett mycket knepigt fall, och därmed ytterst sällsynt. Man brukar finna kvarlevor. Det är sällan kroppar/människor försvinner upp i rök.

Den information jag erhållit så är man bestämd på vem det är, men det finns ingen som pekar ut han, finns inga bevis vare sig tekniska eller dyl. Han blev aktuell i utredningen via tips.

Kan du inte säga vad lärarern heter? jävligt nyfiken
Citera
2007-12-12, 15:12
Bannlyst
Quote: Den kvällen, på Stadt i Mariestad, jobbade ett par suspekta personer som dörrvakter/ordningsvakter. En av dem, låt oss kalla honom för Krister, blev 1998 dömd för mordet på taxichaufför. Dådet skedde i Falkenbergsområdet (Bua?). Ett omskrivet fall då han jobbade som väktare, och tog sig an det mordet med sin väktarkollega (kan kallas Ronny men tillför inte Helenafallet ngt) för det facila priset av 15 000 kr, varav endast hälften betalades ut

Krister var/är en skum människa med en våldsfixerad vrklighetsuppfattning. Hade "tänkt" att åka söder ut så fort det skulle "smälla till därnere" eftersom han alltid blev ratad av försvarets FN-antagningar mm.

Det som är skumt är ju att han gjorde sin värnplikt som ngn typ av förrådsman där han hade koll på alla F7 Såtenäs baser och därmed deras tankförråd. Slut quote

Denna "Krister" är fri sen ett par år tillbaks. Han bor i Tibro och är lika dum som vanligt. Mycket märklig människa. Efter dessa uppg på FB skulle jag kolla hans förehavanden under tiden för försvinnandet.
Citera
2007-12-13, 12:22
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
P....... heter han o bodde ett tag på västkusten. Mannen yttrade i flera personers sällskap under fyllan att trots misstankar kunde han aldrig bli fälld.
Alibi saknades eller stakades fram vid tiden för mordet, o jag tror mig veta att han bodde i staden eller i dess omgivningar när mordet skedde.
Han har varit på förhör osv men aldrig blivit häktad. Mkt underlig person enligt mina källor o en trolig kandidat till dådet.
Citera
2007-12-13, 17:01
Medlem
palibilus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
P....... heter han o bodde ett tag på västkusten. Mannen yttrade i flera personers sällskap under fyllan att trots misstankar kunde han aldrig bli fälld.
Alibi saknades eller stakades fram vid tiden för mordet, o jag tror mig veta att han bodde i staden eller i dess omgivningar när mordet skedde.
Han har varit på förhör osv men aldrig blivit häktad. Mkt underlig person enligt mina källor o en trolig kandidat till dådet.

Låter inte som läraren, finns det något namn på personen i fråga och vad gör han nu
Citera
2007-12-13, 17:19
Bannlyst
Citat:

Initialer BW?
Citera
2007-12-16, 09:22
Medlem
palibilus avatar
Mariestad

Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Nu har vi många kandidater i fallet men vem om någon är skyldig.
Citera
2007-12-19, 23:50
Medlem
Detta är ett utav de fall som allas våran Leif GW har nämnt ett flertal ggr.
Detta fallet samt det om en annan mördad kvinna som när hon påfanns död hade en nejlika(eller annan blomma) vid sin döda kropp.Kommer ej ihåg fallet.

Leif påstår att om dessa fall hade utretts bra från början så hade ett åtal med fällande dom blivit realitet.
Tror han sa så här"Hade dessa mord skett i Göteborg så hade dom ej varit oupklarade i dagsläget".
Verkar som att polisen redfan vet vem som gjort det men att bevisningen ej räcker.
Citera
2007-12-20, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAGNUM.75
Detta är ett utav de fall som allas våran Leif GW har nämnt ett flertal ggr.

Detta fallet samt det om en annan mördad kvinna som när hon påfanns död hade en nejlika(eller annan blomma) vid sin döda kropp.Kommer ej ihåg fallet.

Leif påstår att om dessa fall hade utretts bra från början så hade ett åtal med fällande dom blivit realitet.

Du tänker på mordet på Viveka.
http://www.flashback.org/showthread.php?t=529659
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in