Citat:
Förstår inte hur du resonerar riktig.
Låter som typiskt "short seller" tänk när man skiter ner sig direkt när man kan misstänka en dipp eller prisfall.
300 000 i skulder men äger en villa som idag är värd 9 miljoner?
Är det ett dåligt läge?
Killen är ju vinnare hursomhelst, han sitter i en guldsits.
Villan är värd 9 miljoner idag, hans "otroligt dåliga" placering har gett honom kanske 2000 kr om dagen i 10 år i värdeökning...
Han har ju för fan en fallhöjd på 8 miljoner innan det blir problem!
Villan kan rasa till hälften, han är ändå vinnare...kan sälja den och frigöra 4-5 miljoner och sticka bara.
Vid ett ras kan sådana som han sörpla åt sig jättefina fastigheter för en spottstyver, och bli ännu större vinnare i framtiden.
Att han inte realiserat vinsten är irrelevant.
En short seller hade sålt för 5 år sedan för 5 miljoner.
Nej, han sitter tryggt i villan och har alltid en väg ut.
Han är en av alla hundratusentals vinnare.
Tjänar han 3 eller 7 miljoner i slutändan ändrar inte det faktumet. Han hamnar ej på gatan.
Loserserna är de som köpter nu när priserna är vansinniga, belånar sig till skorstenen samtidigt som Sverige bara kan gå sämre.
Jag själv sålde och cashade ut och lämnade Sverige då jag ej tror på landet.
Däremot är det larvigt att du räknar en 9-miljoners villan med 300 000 i lån som NOLL på tillgångsidan...🤔
Låter som typiskt "short seller" tänk när man skiter ner sig direkt när man kan misstänka en dipp eller prisfall.
300 000 i skulder men äger en villa som idag är värd 9 miljoner?
Är det ett dåligt läge?
Killen är ju vinnare hursomhelst, han sitter i en guldsits.
Villan är värd 9 miljoner idag, hans "otroligt dåliga" placering har gett honom kanske 2000 kr om dagen i 10 år i värdeökning...
Han har ju för fan en fallhöjd på 8 miljoner innan det blir problem!
Villan kan rasa till hälften, han är ändå vinnare...kan sälja den och frigöra 4-5 miljoner och sticka bara.
Vid ett ras kan sådana som han sörpla åt sig jättefina fastigheter för en spottstyver, och bli ännu större vinnare i framtiden.
Att han inte realiserat vinsten är irrelevant.
En short seller hade sålt för 5 år sedan för 5 miljoner.
Nej, han sitter tryggt i villan och har alltid en väg ut.
Han är en av alla hundratusentals vinnare.
Tjänar han 3 eller 7 miljoner i slutändan ändrar inte det faktumet. Han hamnar ej på gatan.
Loserserna är de som köpter nu när priserna är vansinniga, belånar sig till skorstenen samtidigt som Sverige bara kan gå sämre.
Jag själv sålde och cashade ut och lämnade Sverige då jag ej tror på landet.
Däremot är det larvigt att du räknar en 9-miljoners villan med 300 000 i lån som NOLL på tillgångsidan...🤔
Enkelt. Den som har mest likvida medel på banken eller i madrassen när vi dör vinner.
Allt annat är bara rena spekulationer och drömmar.
Speciellt när det gäller den svenska bobubblan. Det enda vi vet att det kommer rasa, någon gång i framtiden.