2017-07-04, 14:54
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Tycker inte att det där passar i den tråden. Kollar man omdömena på onlinepizza.se så förstår man lätt varför det blir fel med beställningarna:

https://onlinepizza.se/boden/restaurang-milano-1/#menu

Slarviga restauranger ska exponeras. Sedan kan jag tänka mig att utbudet av restauranger inte är sådär överdrivet stort i Boden.

Kollade på min app för OnlinePizza. Just nu är 7 öppna och 3 stängda i Boden. Men sen beror det ju på om han bor i upptagningsområdet för de flesta.
Citera
2017-07-04, 16:14
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Kollade på min app för OnlinePizza. Just nu är 7 öppna och 3 stängda i Boden. Men sen beror det ju på om han bor i upptagningsområdet för de flesta.

Sedan brukar de flesta pizzerior i små hålor som Boden vara helt otroligt dåliga så Milano är kanske det minst sämsta alternativet.
Citera
2017-07-04, 19:12
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
En kvinnlig konstnär som fått en tavla skadad under transporten mellan Tyskland och Sverige.

Klagade hos PostNord,

Hon tror alltså att det på något sätt skulle kunna löna sig för ett enormt stort företag, att försäkra sig hos ett försäkringsbolag, jämfört med att själva betala ut ersättning, när de har gjort fel...

Sen ska man klaga hos det bolag där försändelsen lämnades in, dessutom av just den part som lämnade in paketet, vilket jag inte vet om hon gjorde...

http://www.expressen.se/gt/lillemors-konst-forstordes-postnord-vagrar-ersatta/

Det måste dom ha? Enligt vem då? Försäkringar köper man till och det är avsändaren som fixar detta.Dessutom kanske hon kanske skulle läsa avtalet där det regleras vilken ersättning man får för en förstörd vara och uppmana avsändaren att packa därefter för även om Postnord skulle ersätta varan så är det långt ifrån varans riktiga värde.
Citera
2017-07-04, 21:56
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
En kvinnlig konstnär som fått en tavla skadad under transporten mellan Tyskland och Sverige.

Klagade hos PostNord,

Hon tror alltså att det på något sätt skulle kunna löna sig för ett enormt stort företag, att försäkra sig hos ett försäkringsbolag, jämfört med att själva betala ut ersättning, när de har gjort fel...

Sen ska man klaga hos det bolag där försändelsen lämnades in, dessutom av just den part som lämnade in paketet, vilket jag inte vet om hon gjorde...

http://www.expressen.se/gt/lillemors-konst-forstordes-postnord-vagrar-ersatta/

Varför är hon en idiot? Hon är förbannad för att Postnord levererar en trasig försändelse och vägrar betala ersättning. Det är vad det hela handlar om, och hennes klagomål är fullt rimligt.
Citera
2017-07-04, 23:13
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Varför är hon en idiot? Hon är förbannad för att Postnord levererar en trasig försändelse och vägrar betala ersättning. Det är vad det hela handlar om, och hennes klagomål är fullt rimligt.
Nej det är det inte, hon ska klaga på avsändaren och inte postnord.
Citera
2017-07-04, 23:21
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII

Det är inte ett rimligt krav att fraktföretaget ska ha en försäkring, det är dock rimligt att en vara värd 10 000 antingen försäkras av kunden eller emballeras så att skador inte uppstår, vilket uppenbarligen inte har skett här. Och varför kommer en tavla separat kan man undra?
Det är heller inte rimligt att anta att Postnord förstört paketet när det varit en annan aktör inblandad så hon inte bara tror fel utan gör fel och klagar sedan i media.

Citat:
Frakten av tavlorna hade till en början skötts av ett tyskt företag som Postnord hade ett avtal lastades någonstans på vägen om då Postnord tog över frakten

Med tanke på hur reportern stavar så betvivlar jag starkt på att all information kommit fram.
Citera
2017-07-05, 12:15
Medlem
Demokraturdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Danno skulle köpa pizza på restaurang Milano i Boden via Onlinepizza men pizzerian vägrade ta emot deras beställning på grund av ett omdöme han tidigare gjort om pizzerian.

"Vi fick höra att vi var blockade, berättar Danno Hedelius".

Bakgrunden är en recension på onlinepizza där Danno klagade på att det ofta blir fel med tillvalen. Han uppskattar det blivit fel minst 14 gånger – troligen oftare än så. Enligt Danno Hedelius hänvisade chefen till recensionen och uppmanade paret att köpa sin mat någon annanstans.

Om det nu blir fel så ofta, varför då nödvändigtvis fortsätta handla där och när även pizzerian börjar tröttna och väljer bort en kund så är det väl bara att gå vidare och handla någon annanstans och inte böla ut i pressen.

http://www.expressen.se/nyheter/danno-skulle-kopa-pizza-blockades-efter-omdomet/

Smågrej, men det intressanta är att folk vågar klaga öppet i sitt eget namn och sedan fortsätta vara kunder. Eller att tidningen inte vinklar det som brist på konkurrens, för det borde rymmas ett antal konkurrenter i Boden.

Skulle inte klaga som han gjorde. Kanske en styrka med övre Norrland. Som övriga Sverige på 80-talet.

Får mig att tänka på det här inlägget från 2014 om Finland. (Undrar om media kontaktades!)

Citat:
Som exempel kan jag nämna en bilresa från Österbotten till Nyland. Vi stannade vid en bensinstation i en liten kommun som heter Aura för att äta. I.o.m. att jag hade en fem år gammal son framkom att jag talar svenska till honom. Salen var tom utom vi och en försäljare som hoppade till och fick ett klurigt flin på sina läppar.

a) Vi fick höra spydigheter och fördomar från försäljaren. Han klagade på sin karriär och uttryckte sedvanlig avund — på min Toyota?
b) Han försökte debitera tiofalt på kreditkortet!
c) Pojken ville inte äta. Då jag senare smakade på hans pommes frites smakade de piss. Jag menar bokstavligen urin.
d) Då vi gick från baren ropade nån hotelser.
f) Ena bakdäcket på bilen hade ett halvtomt däck.
g) En SUV följde efter oss mycket nära ungefär i 2 mil och tutade lite. Allt medan vår femåring kastade upp i bilen och klagade på smärtor i levern.
h) polisen sa senare att om du inte kan bevisa nåt så kan vi inte göra nåt
Citera
2017-07-13, 18:43
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Båtresenären Sanna började tänka på våldtäkter och övergrepp när hon såg kondomer med nån fjantig text i fartygsbutiken, klagade och fick rederiet att ta bort dem. Vet inte om det är Sanna eller rederiet som är mest idiotisk?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MVWpM/kondomer-forsvinner-fran-farjan-efter-kritik
Citera
2017-07-13, 18:51
Medlem
Citat:

Klagade hos PostNord,

Om man inte klarar av att leverera vanlig post till sina kunder eller när de mest värdefulla försvinner så klarar man inte att leverera en tavla. Man ska sluta anlita Postnord om man kan. Verkar som kommunister inte tycker om när folk klagar och har sett til att kommunisterna på Google blockerar tråden. Kanske dags att skapa en ny tråd?
Citera
2017-07-14, 23:21
Medlem
rogerks avatar
Wt-snubbe med taget namn(?) köper antikvitet och låter den skickas hem med post från Holland till Sverige. När innehållet pajjat skyller han på post-nord.

Namn japp
Bild. Japp

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KVkM4/rasar-mot-postnord--antikvaran-forstord
Citera
2017-07-14, 23:34
Medlem
Superstefans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Wt-snubbe med taget namn(?) köper antikvitet och låter den skickas hem med post från Holland till Sverige. När innehållet pajjat skyller han på post-nord.
Namn japp
Bild. Japp
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KVkM4/rasar-mot-postnord--antikvaran-forstord
Om gunghästen är gjord i ett hårt träslag och den har spruckit som på bilden på grund av ovarsam frakt så bör det ha synts på fraktemballaget/kartongen, men i texten får man intrycket av att han inte såg skadorna förrän bubbelplasten åkte av. Känns som att antingen "journalisten" har förskönat historien eller som att gunghästen aldrig riktigt var i det skick som det sades när den skickades.

Hursomhelst förvånansvärt att man använder Postnord för saker man är rädd om, även om man såklart borde kunna förvänta sig bättre av dem... Inte riktigt idiotbeteende i mina ögon, snarare blåögt.

Noterar även att offret för Postnord-behandlingen har en egen flashbacktråd och att aftonbladet.se valt en bild med lite Gollum-känsla.
Citera
2017-07-15, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superstefan
Om gunghästen är gjord i ett hårt träslag och den har spruckit som på bilden på grund av ovarsam frakt så bör det ha synts på fraktemballaget/kartongen, men i texten får man intrycket av att han inte såg skadorna förrän bubbelplasten åkte av. Känns som att antingen "journalisten" har förskönat historien eller som att gunghästen aldrig riktigt var i det skick som det sades när den skickades.

Hursomhelst förvånansvärt att man använder Postnord för saker man är rädd om, även om man såklart borde kunna förvänta sig bättre av dem... Inte riktigt idiotbeteende i mina ögon, snarare blåögt.

Noterar även att offret för Postnord-behandlingen har en egen flashbacktråd och att aftonbladet.se valt en bild med lite Gollum-känsla.

Tror inte heller att hela historien finns med i artikeln. Inget försvar av postnord men skickar man en ömtålig sak så ser man till att paketera den ordentligt och inte skicka som ekonomi (450:- från Nederländerna i den storleken måste vara ekonomi). Med den formen på föremålet skulle jag rekommendera en trälåda alternativt åtminstone en träram runt hela gunghästen istället för bubbelplast och sedan rulla kartong runt den efter gunghästen former.
Folk måste inse att den kommer att lastas om ett antal gånger (4-6 gånger) samt gå runt i maskiner och på paketband och då är lustiga former en ökad risk för skada.

Sedan är postnord ett gäng klåpare, men man får vad man betalar för och vill man betala så lite som möjligt för frakten så ökar riskerna för skador.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in