2017-07-14, 17:00
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IfIWereAGirl
Kyle Walker klar för Man City.
Citat:
If Man City wrap up the signings of Walker (£50m) and Mendy (£40m), that'll be £267.6m spent on defenders and keepers alone since 2014/15.
https://twitter.com/MatchoftheDave/status/885504515587420162
Citera
2017-07-14, 17:13
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Lite lustigt ändå och se pep i city. Vet inte hur många gånger man sett pep beundrare kalla mou för checkbook manager och klagat på hans spenderande och att han är 0 utan det. Vad är då inte pep. Det kommer vara 3 miljarder spenderat totalt när han är klar med detta fönster. Vinner man inte ligan eller CL i år är det en superflopp.

Sen tycker jag som vanligt att klubbar gör rätt när dem säljer för överpris. Oavsett hur viktig spelaren är eller om det är till en rival. 54 m pund kan man inte bara ersätta honom på högerbacken utan ha pengar över till ytterligare förstärkningar. Förutsatt att man har en bra ledning som vet vad dem gör på marknaden. Och det är väl iochförsig tveksamt om tottenham har. Varit mycket fågel (ali) fisk (jansen) senaste säsongerna.
Citera
2017-07-14, 17:22
Medlem
Smurfffs avatar
Real Madrid fortsätter värva ungt. Dani Ceballos blev idag officiellt klar för klubben.

http://www.realmadrid.com/en/news/2017/07/official-announcement-dani-ceballos
Citera
2017-07-14, 17:35
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Lite lustigt ändå och se pep i city. Vet inte hur många gånger man sett pep beundrare kalla mou för checkbook manager och klagat på hans spenderande och att han är 0 utan det. Vad är då inte pep. Det kommer vara 3 miljarder spenderat totalt när han är klar med detta fönster. Vinner man inte ligan eller CL i år är det en superflopp.

Sen tycker jag som vanligt att klubbar gör rätt när dem säljer för överpris. Oavsett hur viktig spelaren är eller om det är till en rival. 54 m pund kan man inte bara ersätta honom på högerbacken utan ha pengar över till ytterligare förstärkningar. Förutsatt att man har en bra ledning som vet vad dem gör på marknaden. Och det är väl iochförsig tveksamt om tottenham har. Varit mycket fågel (ali) fisk (jansen) senaste säsongerna.

Med den logiken så kan man köpa tex Sunderland spelare för samma summa och förvänta sig att vinna det mesta, ju mer pengar man lägger desto mer vinner eller ursäkta ska man vinna?
Citera
2017-07-14, 17:54
Medlem
Ferry31s avatar
Feyenoord lånar ut Simon Gustafsson till Roda JC i ett år.
Citera
2017-07-14, 19:19
Medlem
Helt sjukt att en så medioker och skadebenägen spelare som Walker är värd mer 100 miljoner kronor mer än en av världens bästa backar.
Citera
2017-07-14, 19:25
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Med den logiken så kan man köpa tex Sunderland spelare för samma summa och förvänta sig att vinna det mesta, ju mer pengar man lägger desto mer vinner eller ursäkta ska man vinna?
Ja jag ser inget direkt fel i den logiken. Ju dyrare något är desto högre kvalite håller det. Ju dyrare ett fotbollslag är desto högre krav ska man ha på dem. Sen måste man ju bedöma alla situationer var för sig och använda lite vanligt vett ochså. Tittar man på city är det ett lag som redan var i miljardklassen innan pep kom. Nu har dem hämtat in ytterligare 3 miljarder av klass (och nej det är inga spelare från sunderland man värvat). Med en tränare som sagts vara den bästa av dem alla så är det inga orimliga krav att dem ska ta hem en stor titel nästa säsong. Men det är väl bra att pep supportrar och city fansen redan börjar komma med ursäkter ifall den allsmäktiga fotbollsguden inte vinner någon titel nästa säsong.
Citera
2017-07-14, 19:33
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Ja jag ser inget direkt fel i den logiken. Ju dyrare något är desto högre kvalite håller det. Ju dyrare ett fotbollslag är desto högre krav ska man ha på dem. Sen måste man ju bedöma alla situationer var för sig och använda lite vanligt vett ochså. Tittar man på city är det ett lag som redan var i miljardklassen innan pep kom. Nu har dem hämtat in ytterligare 3 miljarder av klass (och nej det är inga spelare från sunderland man värvat). Med en tränare som sagts vara den bästa av dem alla så är det inga orimliga krav att dem ska ta hem en stor titel nästa säsong. Men det är väl bra att pep supportrar och city fansen redan börjar komma med ursäkter ifall den allsmäktiga fotbollsguden inte vinner någon titel nästa säsong.

Du som klagar på Pep, borde inte Mou haft det busenkelt och vunnit ligan innan december då man köpte Pogba? Nej man ska inte ha krav att vinna allt, det är sjukt löjligt med dessa priser men som med exakt allt annat i världen så kostar allt mer och mer nu för tiden.. Tyvärr. Jag förväntade mig inte att ligan eller CL skulle vinnas på direkten när Pep kom, han hade Englands äldsta trupp om jag inte heller minns fel. Conte vann ligan på direkten men då slapp man även CL och EL.

Nu kommer jag dock ha som ett krav att minst ligan och FA ska vinnans.
Citera
2017-07-14, 20:17
Medlem
NirvanAs avatar
Kan nån förklara Walker till City för mig? Det finns så många andra minst lika bra och bättre ytterbackar - för billigare pris, varför vill City överbetala? Får man verkligen några kommersiella fördelar av att skaffa spelare med brittiska pass? eller vad är det frågan om?
Citera
2017-07-14, 20:57
Medlem
Tenedors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kan nån förklara Walker till City för mig? Det finns så många andra minst lika bra och bättre ytterbackar - för billigare pris, varför vill City överbetala? Får man verkligen några kommersiella fördelar av att skaffa spelare med brittiska pass? eller vad är det frågan om?

Ta gärna tre exempel som skulle platsat bättre i City till samma pris.

Sjukt bra affär av City (och Spurs, givetvis).

City verkar vinna den här sommaren, åtminstone i England. De kommer vinna PL också.
Citera
2017-07-14, 21:02
Medlem
City har alltid varit okända för att betala överpriser, både när det kommer till transfers och löner. Klubben spenderar ju mer pengar än Real och Barcelona på transfers och löner. Trots detta spenderande är man flera nivåer under klubbar som Juventus, PSG och Atletico Madrid.

Jag trodde det skulle bli bättre under Pep och Txiki Begiristain. Men tvärtom har det bara blivit värre, värre än någonsin: 100 miljoner pund på Stones och Walker. Mike Tyson framstår ju som ekonomiskt ansvarsfull i jämförelse med City.
Citera
2017-07-14, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

Home grown.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in