Citat:
Exakt
Folk i det här landet är så totalt insnöade och bortskämda att "äh, jag köper en lgh för +1,2,3 miljoner!" är det enda absoluta svaret på problemet "efterblivet långa bostadsköer".Jag lämnar hellre landet permanent än att "tvingas" ta lån på flera miljoner för att få äran att bo i ett blivande U-land med världens högsta skattetryck.
Citat:
Nu arbetar jag i ett land och bor i ett helt annat. Jag hade inte turen att kunna casha in på en bostad som vissa andra har gjort men jag ska snart köpa en bostad med kontanter, nu mest p.g.a. att jag har en arbetsform som gör lån besvärligt. Även om man är riktigt välavlönad i Sverige, vem kan köpa en riktig bostad med kontanter? Vill tillägga att det är ett höginkomstland enl. världsbankens definition, så inget Thailandskyffe här inte.
Sålänge du inte har lån är det inga problem med köp av lägenhet, även om det så kostar flera miljoner. Problemet är att folk köper lägenheter för lånade fantasisummor som de knappt amorterar på alls.
Även om priserna skulle gå ner med 90% så äger du fortfarande din bostad, tillskillnad från bolånetorsken som blir sittande med +xx% ränta, miljonskuld samt får huset tvångsförsålt av banken.
Du får gärna skicka PM på vad din blivande bostad kostar samt vilket land, skulle vara intressant att veta!
Citat:
Men att jag flyttade beror mest på att man inte kan skaffa en familj i våldtäktsmecka där allt mitt arbete skattas sönder för att betala till en ny adel + så gillar jag sjukvård, skola och polis - det verkar svensken ge blanka fan i nuförtin 
Jag har ingen förklaring till varför svensken accepterar detta, jag kan bara gissa på låg intelligens, hive-mind och lathet.

Jag har ingen förklaring till varför svensken accepterar detta, jag kan bara gissa på låg intelligens, hive-mind och lathet.
Håller med helt, kund inte sagt det bättre själv!
Så du är inte bara otrevlig, du visar också hur korkad du är.