Den 6 maj 2016 utbröt ett jätteslagsmål på Norra Grängesbergsgatan mellan vad som verkar vara två grupperingar.
Det hela började med att en grupp män satt samlade i en kafélokal på Norra Grängesbergsgatan, som i huvudsak fungerat som möteslokal för män från Mellanöstern, enligt polisens förundersökning. När sedan ytterligare ett gäng ansluter i bilar så ryker de båda grupperna ihop och ett närmast kaosartat läge uppstår. Nu åtalas en 31-åring för mordförsök.
Började med skottlossningslarm
Redan innan bråket utbröt fick polisen larm om en skottlossning i anslutning till adressen. Flera uppringare larmade senare polis om att ett 40-tal män slogs med tillhyggen.
På övervakningsfilmen kan man se hur 31-åringen gör ett plötsligt utfall på en annan man och skär honom i halsen. Mannen springer från platsen och då går 31-åringen till attack mot en annan man, också med ett hugg mot halsen.
– Jag kan konstatera att den bevisning jag har kan knyta personen som gärningsman och även till platsen. Jag kan även konstatera att någon hugger målsägande i halsen och nacken med en kniv och även knyta honom till platsen, säger Magnus Pettersson.
Bevisningen består bland annat av förhör, övervakningsfilm och att man kartlagt den misstänkte gärningsmannens facebook-konton och telefoner.
Läs mer..........
http://www.expressen.se/kvallsposten/har-urartar-storbrak-vapen-kebabspett/
24 års vänsterstyre Grattis Sverige och Malmö.Det sociala experimentet fortsätter i oförminskad omfattning.