2017-07-13, 17:27
Medlem
Jaggermeisters avatar
BROMAZOLAM! Ger denna utslag på Sticka?
Om JA: Finns det NÅGON RC benz som inte syns på UP sticka?
Citera
2017-07-13, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inte-Igen
30-60 dagar skulle jag hålla mig clean.

En vän till mig kissade positivt i närmare 3månader.. Har inte hört någon i närheten, närmare 2månader var det längsta jag hört innan.
Hade inte hans prov varit frivilligt och utan risk för påföljder hade enligt vännen läkaren varit säker på återfall. Har för mig att halterna inte gick ner konstant heller trots att han inte rökte, vid något tillfälle tror jag det hade gått upp lite.

Nästan 3 jävla månader..
Citera
2017-07-14, 05:02
Medlem
Sjukskrivning, försäkringskassan = pisseprov?

Jag fick en ny sjukskrivning nyss från psykiatrin pga ångest och sånt som dom flesta lider av.
Men jag har vägrat äta mediciner som dom gett mig utan hållt mig till att röka gräs.
Och i denna sjukskrivningen skrev läkaren att jag hade haft ett missbruk förr men förnekar det nu.
Och då skrev försäkringskassan ett brev till psykiatrin om det fanns misstanke om pågende missbruk och hur det följs upp. Kan försäkringskassan tvinga mig att lämna prover för att få sjukpenning? Kan psykiatrin tvinga mig lämna urinprov även fast jag inte äter deras mediciner?

Tack på förhand.

edit. vill lägga till att jag är i psykiatrin för att jag behöver någon att tala med. Är inte ute efter några mediciner och dylikt.
Senast redigerad av babyloon 2017-07-14 kl. 05:07.
Citera
2017-07-14, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babyloon
Jag fick en ny sjukskrivning nyss från psykiatrin pga ångest och sånt som dom flesta lider av.
Men jag har vägrat äta mediciner som dom gett mig utan hållt mig till att röka gräs.
Och i denna sjukskrivningen skrev läkaren att jag hade haft ett missbruk förr men förnekar det nu.
Och då skrev försäkringskassan ett brev till psykiatrin om det fanns misstanke om pågende missbruk och hur det följs upp. Kan försäkringskassan tvinga mig att lämna prover för att få sjukpenning? Kan psykiatrin tvinga mig lämna urinprov även fast jag inte äter deras mediciner?

Tack på förhand.

edit. vill lägga till att jag är i psykiatrin för att jag behöver någon att tala med. Är inte ute efter några mediciner och dylikt.

Jag har i alla fall aldrig tidigare hört talas om någon som måste lämna urinprov som led i sjukförsäkringen.

Urinprov lämnar du i regel som del i avvänjning från narkotika. Men man ska aldrig säga aldrig, det låter inte helt omöjligt att Försäkringskassan med hårdare tyglar skulle kunna hindra utbetalning om rätt medicinska åtgärder inte görs.

Gött o vara sjukskriven för sällskapssjuka.
Citera
2017-07-14, 06:45
Medlem
cacas avatar
Du bidrar inte till att du ska tillfriskna då du inte följer läkares råd och mediciner utan röker gräs istället.

FK frågar hur ditt missbruk följs upp, läkaren kommer sen svara på den frågan och hur den bedömer det hela, så FK kommer inte tvinga dig göra någon drogtest, däremot kanske din läkare vill kolla det. FK bedömer med hjälp av läkarens ord din rätt till sjukpenning.

Summan är att du vill ha läkarintyg och sjukpenning på skattebetalarnas bekostnad för "ångest" där du vägrar läkares ordination utan ska självhjälpa dig med gräs,

Jag hoppas att du får ett surt brev från FK att de inte bedömer dig vara sjuk och därmed slut på sjukpenning.
Citera
2017-07-14, 09:31
Medlem
Inte-Igens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
En vän till mig kissade positivt i närmare 3månader.. Har inte hört någon i närheten, närmare 2månader var det längsta jag hört innan.
Hade inte hans prov varit frivilligt och utan risk för påföljder hade enligt vännen läkaren varit säker på återfall. Har för mig att halterna inte gick ner konstant heller trots att han inte rökte, vid något tillfälle tror jag det hade gått upp lite.

Nästan 3 jävla månader..

När man rökt konstant så kan man säkert vara positiv i 3 månader. Sista veckorna kan värdena gå lite upp och ner. Jag har varit i den sitsen själv. Kunde vara negativ 2 prov sedan mitt i allt hade jag väldigt höga värden igen. Väldigt vanligt på slutet. Är man starkt positiv i 3 månader har man nog dålig ämnesomsättning. Men har man rökt 10 år så skulle jag vara helt ren minst 2 månader. Helst längre men allt beror på ens egen kropp och hur man tar hand om den.
Citera
2017-07-14, 09:34
Medlem
Det är inte bara ångest jag lider av, även deppreision, socialfobi. Och hade jag kunnat jobba så hade hag gjort det. Och vill inte vara en testdocka mer för fick så mycket mediciner emot det som mindre. Och cannabis är den som hjälpt mig bäst. Den disskusionen kommer vi inte längre med här.

Tack för informationen iallafall.
Citera
2017-07-14, 11:28
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Försäkringskassan kan knappast rent formellt ställa så detaljerade krav. Däremot blir det i praktiken så iaf. Man kommer inte godkänna sjukskriviningen om nu inte läkarna engagerar sig stenhårt i att få din sjukskrivning godkänd utan att du behöver lämna urinprov.

Det skulle bygga på något i stil med att man verkligen tycker sig ha en fungerande behandlingsstrategi som ger gott hopp om att du snart kan bli arbetsför. Det skulle behövas att man skriver något om att krav på urinprov skulle bryta "den terapeutiska alliansen" och hota tillfrisknandet eller något annat långsökt. Lätt skulle det inte vara iaf. Du skulle antagligen behöva överklaga nekande av sjukpenning till högre instans och allt möjligt.

I praktiken har jag svårt att tro att läkarna verkligen ser dig som något annat än ett ganska hopplöst fall som inte följer ordinationerna. Ställer du inte upp på urinprov av någon anledning så tänker de väl att "skönt, nu slipper vi skriva en massa jobbiga intyg åt den här hopplösa patienten i förtsättningen".

Om nu cannabis är så bra för ditt mående så kan du väl börja arbeta. Om du inte kan det så kanske du bör ifrågasätta din "egenbehandlings" effektivitet.
Citera
2017-07-14, 13:05
Medlem
Stonedapess avatar
Skulle länna urinprov hos beroendenhet idag men fick inte ut något piss. Sköterskan ville då istället ta ett salivtest som skickas till analys istället för vanlig multisticka.

Tog 450 mg Lyrica för två dagar sen, är jag fucked? Har inte yttrat mig om mitt lyrica bruk tidigare så d finns inte dokumenterat.

Var en bomullstuss man stoppade under tungan, värt att nämna kanske att jag var väldigt torr i munnen och att tussen inte blev helt blå som dem tydligen ska bli.
Citera
2017-07-14, 13:11
Medlem
Rufoss avatar
Visst måste man ha med sig giltig legitimation när man blir kallad till urinprov?

Vad händer om jag blir kallad till prov på min arbetsplats, och jag inte har legitimation med mig? Tar dom provet ändå?
Citera
2017-07-14, 14:10
Medlem
Stonedapess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stonedapes
Skulle länna urinprov hos beroendenhet idag men fick inte ut något piss. Sköterskan ville då istället ta ett salivtest som skickas till analys istället för vanlig multisticka.

Tog 450 mg Lyrica för två dagar sen, är jag fucked? Har inte yttrat mig om mitt lyrica bruk tidigare så d finns inte dokumenterat.

Var en bomullstuss man stoppade under tungan, värt att nämna kanske att jag var väldigt torr i munnen och att tussen inte blev helt blå som dem tydligen ska bli.

Luskat lite online och det var inte ett sådant prov som länken: http://www.prodiagnostics.se/laboratorieanalyser/salivanalyser/ (fyfan det provet ser ju fan allt)

Utan en liten bomullsspade man topsar i munnen, någon med erfarenhet? Han sa att det skulle skickas på analys, döööör av nojjighet
Citera
2017-07-14, 19:59
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Jag tror som fler sagt här. Gör du inte som läkaren uppmanar med mediciner så kommer nog inte f-kassan vara särskilt tillmötagående och i sin tur inte betala ut några pengar öht.
Får du inga pengar så blir det soc. Då kommer du få förklara hela situtation för dom och där kommer du garanterat bli testad för allt möjligt för att kunna få ut något bidrag.

Om du nu verkligen vägrar att ta din medicin. Dra till med att du tar din medicin istället. Har själv gjort det. Läkaren ville att jag skulle ta upp mot 30st tabletter/dag. Sa att jag tog allt och efter 1-2mån sa jag att jag får bara bieffekter och vill sluta med det, alt byta medicin.
Vet om att det inte är rätt väg att gå, ljuga för läkare osv. Men jag vill inte heller att någon ska tvinga i mig massa skit utan att jag själv samtycker..

Hoppas det löser sig för dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in