2017-07-14, 01:11
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
MR nämndes mycket tidigt i tråden. Som gm eller medhjälpare. Får lov att säga att jag tolkade det som avundsjuka, ryktena alltså.

Jag har också fascinerats av hur han lyckats manipulera användarna här. Vissa slickar nästan fötterna på M.R. Han besitter en sån auktoritet att ingen ifrågasätter honom. Högst få som har gjort det. De här i maktposition ses upp till, och behandlas alltid som mest trovärdiga. Han lurar poliser,åklagare etc etc... Vi måste lära oss att dessa också är vanliga människor. Det finns pyromener som tuttar på för att sen hjälpa till att släcka. Dom misstänks inte i första taget. Så detta med skallgångarna har ju gjort att han blivit immun från misstankar. Hemskt. Jag såg ju folk som skrev "Jamen han höll ju i skallgångarna",,, Och....
Citera
2017-07-14, 01:14
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
inlägg 1310, frågan är bara om det stämmer. Och humorn i inlägget ter sig i denna stund riktigt jävla obehaglig.

Precis vad jag reagerade på då. Hur fan kan man skämta i ett sånt läge...
Citera
2017-07-14, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickeR
Oj, här spekuleras det hej vilt ser jag !!

Men jag ska svara på era frågor igen....och de flesta svaren hittar ni tidigare i tråden...

1 Nej, jag var inte på Statt den kvällen. Jag var ledig och hemma med min familj.

2 Jag kan inte minnas vad för sorts solglasögon jag använde på den tiden.....på 70-80 talet hade jag däremot sådana pilotglasögon med spegelglas som var moderna då och på senare tid använder jag uteslutande solglasögon av "biker-modell" (förutom pilotglasögon som jag införskaffat till när jag flyger)

3 Nej, jag hade ingen vit bil då, utan en mörkblå Sierra som jag köpte när äldsta tösen var relativt nyfödd, dvs runt 88-89.

4 Nej, jag är inte den ni kallar för "pilot". Jag har aldrig vare sig häktats, anhållits eller delgivits misstanke. "Pilot" beskrivs ju dessutom i media som 175-180cm och vältränad då samt som tärd nu.
Jag är 193cm och direkt vältränad har jag aldrig varit, dock bra mycket smalare än vad jag är nu.

5 Nej, polisen har aldrig gjort någon grävning på min "gård" (som för övrigt inte var en gård utan en villatomt)

6 Mitt "förhör" skedde vid något av de (många) tillfällena jag var inne på polisstationen och redovisade hur lång vi kommit med skallgångarna, när en av utredarna frågade "förresten, har du blivit hörd?"

7 Nej, jag kände inte någon i familjen Andersson på den tiden.

8 Nej, jag vet inte vem "glasögonmannen" är....det figurerar en väldans massa namn både här och "på stan", men inget bekräftat.....än.

9 Nej, jag försvarar inte någon som har blivit omnämnd som "pilot" här....jag har däremot sagt att jag pratat med TS och att han förnekar att det är han (vilket jag både tror och hoppas), samt att BB inte heller passar in i beskrivningen "175-180cm och vältränad"

Det är milt uttryckt förbaskat tråkigt att rykten och "trådsanningar" tar så mycket plats och flyttar fokus.

Och åter igen......det är bara en tidsfråga innan det kommer fram vem som är "glasögonmannen" som anhölls nyligen....och jag hoppas att det blir mycket snart så alla vi som blivit oskyldigt utpekade de senaste dagarna slipper detta nåt mer.

Sedan till er som tror att det är jag som är "glasögonmannen" och nyligen anhållits och blivit delgiven misstanke för mord (som alltså fortfarande är misstänkt men på fri fot)...
Ni som känner mig vet ju att jag fortfarande knäcker lite extra som förordnad ordningsvakt, främst sommartid på festivaler och konserter...
Om en förordnad Ordningsvakt blir misstänkt för ett brott, dras förordnandet in med omedelbar verkan, dvs, man får inte jobba förrän utredningen är klar eller att man blir avförd.....
Jag är hemkommen idag efter att ha varit på kusten och jobbat några dagar som ordningsvakt, alltså har fortfarande ett giltigt förordnande.

Och som Pernilla W har sagt "mannen med pilotglasögon har aldrig blivit nämnd här"....vilket ju jag har blivit tidigare, då någon trott att jag är inblandad...och även nu då någon smartskalle sett att jag har pilotglasögon på min profilbild på Facebook och då lagt ihop ett plus ett. Och det är av den enkla anledningen att jag nyligen tagit flygcert och bilden är en selfie när jag är ute och flyger...
Även om jag kanske är ensam om det här så måste jag säga att jag tror dig. Tror inte på särskilt mycket här men du tillhör faktiskt en av de få. Det går inte ihop att det skulle vara du. Bara en sådan sak som Stadt, varför ljuga om något som så fantastiskt lätt kan motbevisas? Nä, så dum tror jag inte att du är.

Vilket elände.
Citera
2017-07-14, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braxxilax
Publicerade min familjs teori angående Helenas försvinnande. Efter en lång diskussion med anhöriga samt andra medlemmar på FB så bestämde jag mig att publicera information kring vart brunnarna i fråga fanns. Tyvärr har jobb och andra oväntade händelser kommit emellan för att jag skulle ha tid att publicera detta.

Ifall det fortfarande finns intresse kring vad jag har att publicera finns det en zippad fil med bilder, filmer och en grov sammanfattning om vad som jag har fått fram från mina anhöriga angående Helenas försvinnande.

https://minfil.org/m9CfV3beb2/HelenaFalletBrunnar.zip

Hade så gärna tagit mig en närmare titt på dedär brunnarna men kan inte öppna bilderna. Har bara tillgång till iPhone, någon annan som lyckas?
Annars får hemskt gärna någon bara beskriva vart de finns någonstans, har mycket god kännedom om området!
Tack!
Citera
2017-07-14, 01:35
Medlem
det är ju sekretess om det inte väcks åtal
Citera
2017-07-14, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poolplasker
Hade så gärna tagit mig en närmare titt på dedär brunnarna men kan inte öppna bilderna. Har bara tillgång till iPhone, någon annan som lyckas?
Annars får hemskt gärna någon bara beskriva vart de finns någonstans, har mycket god kännedom om området!
Tack!
I hörnet Lockerudsvägen och Västra vägen, bara en liten bit in. Ser ut att vara mycket och tät vegetation.
Citera
2017-07-14, 02:30
Medlem
Intressant iakttagelse, TS har numera dolt vilka vänner han har. Kan det vara så att hans agerande har med hans figurerande i denna tråden att göra...
Senast redigerad av divadnil 2017-07-14 kl. 02:36.
Citera
2017-07-14, 02:47
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Precis vad jag reagerade på då. Hur fan kan man skämta i ett sånt läge...

Tja, jag själv hade kunnat gjort det! Tänk efter lite så....Inget märkvärdigt alls...
Vad beträffar MR så ställ dig frågan om han kan tänkas ha "fiender"?
Har man en krog och/eller är krogvakt lär man vart tvungen slänga ut folk emellanåt.

Så det kan nog finnas en hel del folk som gärna (filosofi) spär på och saltar grytan.
Citera
2017-07-14, 03:57
Medlem
Rudges avatar
Att Mi*ke snackar strunt eller möjligtvis KAN snacka strunt, det ska man ha med i beräkningarna MEN att det är skitsnack att pilot inte figurerat i denna tråd som en gärningsman, det stirrar man blint på?
Ingen kan med säkerhet lita på någon eller nåt annat än fakta.
Mi*ke kanske lurar alla men det finns en stor risk att han inte gör det också...
Hur var det med fakta?
Det må hända att det var elände att ett fåtal ska styra och ställa men det är ju bara möjligt om folk går med på det. Gällande när Bickan gjorde det så var det bara en enda som faktiskt tyckte att Bickan var att ifrågesätta.....
Det är ingen skillnad nu gällande styret stort set. Der är många ömma tår "i leken" som samtliga inte vill att just deras vänner ska ifrågasättas.
Det är trist att se vad som hänt med tråden den senaste tiden....
Citera
2017-07-14, 04:23
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Att Mi*ke snackar strunt eller möjligtvis KAN snacka strunt, det ska man ha med i beräkningarna MEN att det är skitsnack att pilot inte figurerat i denna tråd som en gärningsman, det stirrar man blint på?
Ingen kan med säkerhet lita på någon eller nåt annat än fakta.
Mi*ke kanske lurar alla men det finns en stor risk att han inte gör det också...
Hur var det med fakta?
Det må hända att det var elände att ett fåtal ska styra och ställa men det är ju bara möjligt om folk går med på det. Gällande när Bickan gjorde det så var det bara en enda som faktiskt tyckte att Bickan var att ifrågesätta.....
Det är ingen skillnad nu gällande styret stort set. Der är många ömma tår "i leken" som samtliga inte vill att just deras vänner ska ifrågasättas.
Det är trist att se vad som hänt med tråden den senaste tiden....
Exakt:Styra går bara om folk låter ex Micke R ,Prinzzezan styra.
Så det är ju bara att välja och kanske visa lite stake!
Citera
2017-07-14, 07:53
Medlem
Har en fråga till dig MR.
Du äger fortfarande Hjorten eller?
OM du nu gör det hade du stängt ett par dagar i juni?
Citera
2017-07-14, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jojje48
Det är ju för fan Micke R som har suttit anhållen.

Vet du det eller är det vad du tror?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in