2017-07-13, 23:21
Medlem
McMays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar596
tror dom menar att vävningen var lite unik mot "vanlig" silvertape, men det finns väl drösvis av tillverkare av just silvertape? inga varumärken är ju identiska.

Precis vad jag också tror, tejpen som använts är mer tätvävd, 1mm mellan trådarna.

Länkarna som lagts upp i tråden på silvertejp från bl.a Biltema stämmer dåligt jmf med Polisens bild. En del tittar bara på färg o bredd...
Citera
2017-07-13, 23:30
Medlem
McMays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Tror inte heller en mördare beställer tejp på nätet för att kunna binda sina eventuella offer.

Det tror inte jag heller.
Däremot tror jag många har gammal tejp hemma i t.ex källare, bilen etc.

Den behöver ju inte vara nyinköpt iaf.
Senast redigerad av McMay 2017-07-13 kl. 23:32.
Citera
2017-07-13, 23:32
Medlem
http://www.gp.se/nyheter/sverige/misstänkta-dubbelmördare-häktade-1.879088

Tycker tillvägagångsättet stämmer lite med paret som blev dödade i Alingsås. De bodde på landet, blev bundna med silvertejp och brutalt mördade. Dömda blev två polska hantverkare som var kända förbrytare i sitt hemland. De sitter väl inne fortfarande, bytet blev bara småsummor. Silvertejp och eltejp är sådant hantverkare använder. Hantverkare från öst med massa kriminellt i bagaget sätter jag mina pengar på.
Citera
2017-07-14, 00:04
Medlem
Varning OT
Skulle kolla Facebook och fick MASSOR av reklam för silvertejp!
Citera
2017-07-14, 00:08
Medlem
Mandelbrots avatar
Jag skulle vilja ha ett bättre foto/en bättre beskrivning av fibrerna i tejpen. Den tycks vara förstärkt. Ut med info här snälla politi! Eller vill ni låta det bli som 2004 i Linköping?

Dessa lowlives har alltså knipsat fingrar(?) och liknande, för en maximal belöning på 15 papp? Snälla, säg att jag har fel i detta!

Har jag rätt, så måste vi skydda oss. Polisen klarar det bara inte.

PS. Jävla dårar. Jag är tungt beväpnad.
Senast redigerad av Mandelbrot 2017-07-14 kl. 00:41. Anledning: Jag är tungt beväpnad
Citera
2017-07-14, 00:15
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
..
Förstår ditt resonemang kring Bug Run, men seriöst, skulle en Parkinson-sjuk 70-åring åka dit och dra hem folk? Tror inte det.
Citat:
..
Min tanke är nu att paret retat upp någon rejält. Kanske hade Tor kladdat eller förgripit sig på en sju-åring? Pappan (som kommer från MENA) tog med sig kompis och "straffade" paret? Mycket fantasi och spekulation, men hur ska man annars kunna drabbas av detta?
Förstår ditt resonemang, att det känns lättare ifall offren gjort sig skyldiga till att bli "straffade", men seriöst, polisen (och andra myndighetsutövare) brukar passa sig för att oroa allmänheten, fast i detta fall har de ju varnat för "främmande bilar". "Otur" kan tyvärr inte uteslutas här.
Senast redigerad av linkebodabo 2017-07-14 kl. 01:07.
Citera
2017-07-14, 00:18
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Förstår ditt resonemang, att det känns lättare ifall offren gjort sig skyldiga att bli "straffade", men seriöst, polisen (och andra myndighetsutövare) brukar passa sig för att oroa allmänheten fast i detta fall har de ju varnat för "främmande bilar". "Otur" kan tyvärr inte uteslutas i här.
I vems ögon har de gjort sig sig skyldiga till att bli straffade???

Vem som helst kan få en felaktig stämpel på sig, bara ryktesspridaren önskar det!

Jag tror inte ett skit på detta, i just detta fallet!
Senast redigerad av Mandelbrot 2017-07-14 kl. 00:21. Anledning: Lade till i just detta fallet
Citera
2017-07-14, 00:40
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mylstrupidius2
Tycker tillvägagångsättet stämmer lite med paret som blev dödade i Alingsås. De bodde på landet, blev bundna med silvertejp och brutalt mördade.
Kan det dessutom vara en sådan här bisarr huvudtejpning igen, lika som i Alingsås (Långared) och Kalamarksfallet?
– Det rör som om en ren avrättning, säger Pär Andersson till TT och berättar samtidigt för nyhetsbyrån att mannen och kvinnan tejpats på ett speciellt sätt som han inte vill redogöra exakt för. Han berättar dock att våldet har varit mycket brutalt.
http://linkopingnews.se/ny-uppgifter-om-dubbelmordet/
Senast redigerad av Draifos 2017-07-14 kl. 00:47.
Citera
2017-07-14, 00:46
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Kan det vara en sådan här bisarr huvudtejpning nu igen, lika som i Alingsås (Långared) och Kalamarksfallet?
– Det rör som om en ren avrättning, säger Pär Andersson till TT och berättar samtidigt för nyhetsbyrån att mannen och kvinnan tejpats på ett speciellt sätt som han inte vill redogöra exakt för. Han berättar dock att våldet har varit mycket brutalt.

Till linkopingnews vill jag å det bestämdaste hävda, att tejpen ingalunda är 50mm tjock.

Får Ni Era uppgifter ifrån Linköpingspolisen, eller...?

Till polisen: Ut med riktig info, istället för all den här smörjan!
Senast redigerad av Mandelbrot 2017-07-14 kl. 00:48. Anledning: Ut med riktig info!
Citera
2017-07-14, 01:08
Medlem
linkebodabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
I vems ögon har de gjort sig sig skyldiga till att bli straffade???

Vem som helst kan få en felaktig stämpel på sig, bara ryktesspridaren önskar det!

Jag tror inte ett skit på detta, i just detta fallet!
Har du svårt att läsa citat?
Citera
2017-07-14, 01:29
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Har du svårt att läsa citat?
Nej, jag har inte den minsta svårighet i att läsa citat.

Du skriver att det känns lättare ifall offren gjort sig skyldiga till att bli straffade samt att otur kan tyvärr inte uteslutas här.

Det är detta jag vänder mig emot. Förklara istället på vilket sätt varför detta gamla par gjort sig skyldiga till att bli brutalt mördade på detta viset. Idiot!
Citera
2017-07-14, 01:38
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Kan det dessutom vara en sådan här bisarr huvudtejpning igen, lika som i Alingsås (Långared) och Kalamarksfallet?

Är man säker på att det bara var två GM i Långared? Är lite otäckt om de var tre och en fortfarande är på fri fot och gör "sin grej".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in