2017-07-13, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Nej, jag vet inte med säkerhet vem "pilot" är. Jag lägger bara ihop ett och ett och får det till två. Sen är jag uppväxt i Mariestad och minns mycket väl när hon försvann. Genom alla år har en enda person cirkulerat i rykten. BARA en. Ju mer som kommer fram om "pilot" ju säkrare är jag på att det är rätt man. Ni som aldrig hört det ryktet tillhör en yngre generation skulle jag kunna tänka mej. ALLA man har pratat med under 25 år, säger samma namn. Spelar ingen roll vilken kategori av folk man pratar med i detta ämne, så har samtliga samma namn på gm. Jag vill inte vara den som droppar namnet. Ifall det är fel (Inte troligt). Antagligen har ingen av dom Maristadsborna i 50-65 årsåldern konto på flasch-back. Jag hoppas att någon av dessa kommer in och ger sin syn om vad dom vet, eller vad dom "tror". Och varför.
Kan du vara snäll och skicka ett PM till mig om vad denne har för initialer. Mina källor tycks komma med osanningar.. tråkigt i så fall men då vet man vilka man inte ska lita på..
Citera
2017-07-13, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Ska bli intressant och se vad användaren fdmariestadsbo kommer med för info från sin kompisträff.

Jag har varit i kontakt med min vän nu idag.
Allt han fick höra då.för 25 år sen talade han om för polisen. Fattade att allt detta kollades upp.
Han tror också att han "vet" vem GM är....eller den här personen betedde sig iallafall väldigt underligt (på flera olika sätt)dagarna efter HA försvann.
Han tror sig också veta vem det är som suttit anhållen nyss. Det har han hört från flera olika håll så det måste vara fler i Mariestad som också vet.
Och den personen är omtalad i tråden.
Kan säga att den personen som satt anhållen nyligen och den han misstänker vara GM Där INTE samma person.
Citera
2017-07-13, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FdMariestadsbo
Allt han fick höra då.för 25 år sen talade han om för polisen. Fattade att allt detta kollades upp.
Han tror också att han "vet" vem GM är....eller den här personen betedde sig iallafall väldigt underligt (på flera olika sätt)dagarna efter HA försvann.
Han tror sig också veta vem det är som suttit anhållen nyss. Det har han hört från flera olika håll så det måste vara fler i Mariestad som också vet.
Kan säga att den personen som satt anhållen nyligen och den han misstänker vara GM Där INTE samma person.

JP?
Citera
2017-07-13, 21:03
Medlem
Jag har följt tråden en månad och har många frågor o funderingar. Kanske kan någon ge svar.

Undrar om ingen annan hörde skriket från Helena. Det var den 14 juni och en fin sommar dag. Är det inte många som sover med öppet fönster? Om någon skriker förtvivlat -Så här får ni inte göra.! Nej. Nej! Detta borde ju flera höra.
En undran är också om det är så Helena skulle uttrycka sig? Själv skulle jag skrika sluta, Hjälp!! Jag skulle Inte säga, så hör får ni inte göra.
Citera
2017-07-13, 21:13
Medlem
Nu droppas det namn i PM.. fick precis ett tips om initialerna JL. Ska ha bott på lockerud. Nyreggad som skickat. Känns som det kommer väldigt många nya in i tråden nu och skickas mycket PM. Funderar på om det är någon som är rädd??
Citera
2017-07-13, 21:23
Medlem
Citat:

Frågade du något om Sandviken?
Citera
2017-07-13, 21:24
Medlem
lugnåss avatar
Citat:

Varför då inte delge denna information till oss andra, ska även du "sitta" på egen information?
För en stund trodde jag att nu jävlar är han/dom fast, fast det blir bara mer personlig info som vi andra ej har nytta av, förklara detta!

Själv har jag ej bidragit med nytta i tråden mer än att jag känner till alla hittills som figurerat och kan verifiera bilder och namn.

ja, jag bor i staden och är uppväxt här!

//lugnås
Citera
2017-07-13, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Nej, jag vet inte med säkerhet vem "pilot" är. Jag lägger bara ihop ett och ett och får det till två. Sen är jag uppväxt i Mariestad och minns mycket väl när hon försvann. Genom alla år har en enda person cirkulerat i rykten. BARA en. Ju mer som kommer fram om "pilot" ju säkrare är jag på att det är rätt man. Ni som aldrig hört det ryktet tillhör en yngre generation skulle jag kunna tänka mej. ALLA man har pratat med under 25 år, säger samma namn. Spelar ingen roll vilken kategori av folk man pratar med i detta ämne, så har samtliga samma namn på gm. Jag vill inte vara den som droppar namnet. Ifall det är fel (Inte troligt). Antagligen har ingen av dom Maristadsborna i 50-65 årsåldern konto på flasch-back. Jag hoppas att någon av dessa kommer in och ger sin syn om vad dom vet, eller vad dom "tror". Och varför.
Tack för svar - jag har under 92 jobbat med Arne o har aldrig sett någon med den "tomheten" i blicken förrut
Citera
2017-07-13, 21:31
Medlem
lugnåss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Tack för svar - jag har under 92 jobbat med Arne o har aldrig sett någon med den "tomheten" i blicken förrut

Arne ?
Citera
2017-07-13, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugnås
Arne ?
Helenas Pappa
Citera
2017-07-13, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Helenas Pappa

Det hettar till, igen.
Citera
2017-07-13, 21:49
Medlem
lugnåss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Det hettar till, igen.

Nja dom var väl inte hemma den kvällen/natten, eller har jag missat något?

//lugnås
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in