2017-07-13, 18:11
Medlem
Om nu var och varannan människa gick/går med pilotglasögon, varför fokuserar man på just det? Anar för att det inte är alltför utmärkande. En man som varit misstänkt i 19år, det är knappast möjligt att han är missad i denna tråd känner jag. Skulle mkt till. Vore intressant att höra vad polisen ville PU sex år efter försvinnandet. Borde ju vara relaterat helt klart till de misstankar som då riktades mot ngn.
Senast redigerad av lubbe75 2017-07-13 kl. 18:19.
Citera
2017-07-13, 18:30
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Om nu var och varannan människa gick/går med pilotglasögon, varför fokuserar man på just det? Anar för att det inte är alltför utmärkande. En man som varit misstänkt i 19år, det är knappast möjligt att han är missad i denna tråd känner jag. Skulle mkt till. Vore intressant att höra vad polisen ville PU sex år efter försvinnandet. Borde ju vara relaterat helt klart till de misstankar som då riktades mot ngn.

Nä, det är så sjukt allting, man kan inte lita på ngn längre. Så mycket snack!
Finns ingen direkt att lita på! Bara att vänta och se men det kanske tar några månader typ.
Lösningen (kanske) kommer? Vem vet? Inte jag i alla fall.
Citera
2017-07-13, 18:38
Medlem
Citat:

Förvänta dig inget svar från PU, han svarar på dom enkla frågorna bara.
Citera
2017-07-13, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Förvänta dig inget svar från PU, han svarar på dom enkla frågorna bara.

Ok. En hypotes skulle vara att PU förhörs angående relationen till pilot som då kan tänkas vara en vän till honom. PU medveten eller omedveten om att denne är pilot. Vad vet jag. Jag tycker (även om de är svårlästa) att waffen SS gamla inlägg om korvkiosken, stadt och kompisgänget med flera på J är intressant (även PU, BW). Är det någon som har funderingar på detta eller är det helt borta 2017?
Citera
2017-07-13, 19:17
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ok. En hypotes skulle vara att PU förhörs angående relationen till pilot som då kan tänkas vara en vän till honom. PU medveten eller omedveten om att denne är pilot. Vad vet jag. Jag tycker (även om de är svårlästa) att waffen SS gamla inlägg om korvkiosken, stadt och kompisgänget med flera på J är intressant (även PU, BW). Är det någon som har funderingar på detta eller är det helt borta 2017?

Är inte hundra säker men tror ganska säkert det är mot forumets regler att diskutera andras "nick" överlag. Vad beträffar waffen SS inlägg så saknar jag dom då jag fick uppfattningen att han besatt stor kunskap. Mer får nog inte diskuteras tror jag?
Citera
2017-07-13, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Är inte hundra säker men tror ganska säkert det är mot forumets regler att diskutera andras "nick" överlag. Vad beträffar waffen SS inlägg så saknar jag dom då jag fick uppfattningen att han besatt stor kunskap. Mer får nog inte diskuteras tror jag?

Ok sorry, visste inte det.
Citera
2017-07-13, 19:22
Medlem
Ska bli intressant och se vad användaren fdmariestadsbo kommer med för info från sin kompisträff.
Citera
2017-07-13, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Jag har nog aldrig sett så mycket felinformation i ett och samma inlägg.
Om det är "pilot" du pratar om, så bor han kvar ( i omgivningarna får jag tillägga).
Att Mariestadsborna inte känner till honom är ologiskt med tanke på att han redan 98 var rädd att hans namn skulle komma ut.
Och varför skulle han låta sej bli intervjuad på en rastplats utanför Mariestad? Han har inte "flytt". Jag tror att han njuter av hela situationen. Därför är det så tragiskt. F.ö tror jag att han själv bad om den intervjun. Det stämmer med att han vill stå i fokus under alla omständigheter. ( Min teori) Även tyvärr när det handlar om mord. Så det där tror jag inte ett dugg på.

Visst ligger det något i det du säger, att han vill stå i fokus. Men jag tror också att detta var ett sätt för honom att ha kvar sin anonymitet och även förklara att han ät oskyldig OM hans namn skulle läcka ut.

Däremot Pilot, eftersom att du läser denna tråd, så vill jag säga att din medverkan i radioprogrammet och det du sa, gör dig
ÄNNU mer intressant.
Citera
2017-07-13, 19:30
Medlem
Citat:
PU finns ju i tråden så vi hoppas att han själv svarar på din fråga, men jag kan tänka mig att det hade med PK information att göra. Enligt PK berättade han nån gång -97 om PU besök hemma hos honom natten då HA försvann. Så antingen bör det vara PK info eller brovittnet uppgifter som gjorde att de kallade PU.
Citera
2017-07-13, 19:43
Medlem
Jag är nyfiken på om GW ska ta med Helena fallet i sin serie i höst. Eller är det ändrat pga utredningen av den senast anhållne? Han hävdade direkt att de hade fel ang pilot.
Jag hoppas han hugger in. Övertygad att han är väl insatt, framförallt objektiv.
Citera
2017-07-13, 20:20
Medlem
Hade Jon*s Pr*tz pilotglasögon ?
Citera
2017-07-13, 20:33
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Otroligt hur vi kan sitta och skriva / spekulera när du VET ALLT vem pilot är?? Sedan Ha mage att kritiserna alla som skulle ha fel - Hur tänker du?

Nej, jag vet inte med säkerhet vem "pilot" är. Jag lägger bara ihop ett och ett och får det till två. Sen är jag uppväxt i Mariestad och minns mycket väl när hon försvann. Genom alla år har en enda person cirkulerat i rykten. BARA en. Ju mer som kommer fram om "pilot" ju säkrare är jag på att det är rätt man. Ni som aldrig hört det ryktet tillhör en yngre generation skulle jag kunna tänka mej. ALLA man har pratat med under 25 år, säger samma namn. Spelar ingen roll vilken kategori av folk man pratar med i detta ämne, så har samtliga samma namn på gm. Jag vill inte vara den som droppar namnet. Ifall det är fel (Inte troligt). Antagligen har ingen av dom Maristadsborna i 50-65 årsåldern konto på flasch-back. Jag hoppas att någon av dessa kommer in och ger sin syn om vad dom vet, eller vad dom "tror". Och varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in