2017-07-13, 19:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Hey OY.Säg inte att vi skriver speciellt många hjärtan eller utropstecken.

Jag vet inte vilka som avses med vi, och jag har inte kritiserat en enskild person, du förstår säkert vad jag syftar på.

P SKA HITTAS NU!!!

Hjärta!

AlterEgo69 påstår att hen har kollat av områden kring Rala, Sannahed och Kumlaby. Så varför har Egot inte redovisat vilka områden det handlar om och vilken typ av koll som har gjorts. Det torde vara av synnerligen stor betydelse att allmänheten får den informationen så att folk kan lägga krutet på områden som inte är kollade över huvud taget. Kaka på kaka är inte vad som behövs just nu, särskilt inte när intresset för att söka dalar.

Hur har det förresten gått med drönarflygningarna, hittat något? Eller resultatet är som med allt annat i den här världsstoryn, top secret?
Citera
2017-07-13, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Skallgång är inte ett måste, det beror på terräng och vad man söker efter, person eller don tillhörande person.

Den som känner till terrängen i detalj kan mot ovanstående göra en reell insats genom att söka på vissa utvalda platser, till exempel utmed ledstänger, bättre än att hänga på facebook och posta hjärtan och utropstecken.
Det håller jag med dig om. De som har något viktigt att komma med försvinner bland alla hjärtan och utropstecken. Därför tog jag min "tillflykt" hit 🙄
Citera
2017-07-13, 19:36
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
-Är det första gången du e här nu?

-Ja, eh,,, det är första gången vi har, ehhh,,, eller jag har känt att man liksom orkar åka opp, åhh,,,,på plats se liksom där han försvann.

När P inte kom med sista tåget så orkade man inte genast åka opp till Hallsberg och leta som en galning trots P:s sinnestillstånd. Men efter en och en halv månad så är man redo, nu orkar de,,,ehhhh, han åka opp....... Det känns rätt nu.

Det måste vara väldigt knäckande att vara med om det här, så till den grad att man avvaktar med att åka till den plats där sonen påstås ha försvunnit.

Varför har det inte känts rätt tidigare, och känner han till var P försvann så borde han kanske berätta det, ingen annan tycks veta.

"Vad hoppas du på idag?"
"Att vi får hit riktigt mycket folk...."

Jisses, jag hade ju direkt svarat: "Att vi hittar Patrik!" Men det är ju jag det....
Citera
2017-07-13, 19:36
Medlem
Är inlägget i gruppen som handlade om privatspan i sthlm, borta nu? Jag ser inget.
Citera
2017-07-13, 19:38
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
What? Det var helt ny info för mig, trots att jag följt gruppen från start. Och folk undrar varför det blir så mycket spekulationer.

Men i faktarutan hos gruppen stod det/står det (inte kollat på sistone) att resväskan hittades 500 m från stationen!

PS Kan säga att det börjar bli riktigt spänt i inlägget av pappan där han vill ha inkvartering för två från Hallsberg i Stockholm. De behövs ju i Hallsberg. Och varför inte gå ut med info var Patrik då sågs i Stockholm så att alla kan spana? Flera relevanta frågor som försöks tystas. 😮😠

Ett geni föreslog, att De, som skall till Stockholm tar in på hotell!
Citera
2017-07-13, 19:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
"Vad hoppas du på idag?"
"Att vi får hit riktigt mycket folk...."

Jisses, jag hade ju direkt svarat: "Att vi hittar Patrik!" Men det är ju jag det....

Jag reagerade också på det, men tyckte att det var alldeles självklart att det låter märkligt, så självklart att det inte fanns någon mening med att uppmärksamma just det uttalandet.

Beträffande dykningar.

Var ska det dykas, hur många månader ska de hålla på?

Det enklaste och snabbaste sättet är att en eller flera likhundar sniffar kring aktuella vattendrag, dammar, diken och sjöar. Ingen markering --> Ingen anledning att dyka.
Citera
2017-07-13, 19:44
Medlem
Citat:
Jag vet inte vilka som avses med vi, och jag har inte kritiserat en enskild person, du förstår säkert vad jag syftar på.

P SKA HITTAS NU!!!

Hjärta!

AlterEgo69 påstår att hen har kollat av områden kring Rala, Sannahed och Kumlaby. Så varför har Egot inte redovisat vilka områden det handlar om och vilken typ av koll som har gjorts. Det torde vara av synnerligen stor betydelse att allmänheten får den informationen så att folk kan lägga krutet på områden som inte är kollade över huvud taget. Kaka på kaka är inte vad som behövs just nu, särskilt inte när intresset för att söka dalar.

Hur har det förresten gått med drönarflygningarna, hittat något? Eller resultatet är som med allt annat i den här världsstoryn, top secret?
Ja du, OY, om du har sån koll på området så borde du veta att man inte kan genomsöka det ensam. Jag har besökt delar av områdena jag nämnde och det är mer än de flesta kunnat göra. Därmed inte sagt att de är 100% genomsökta. Vad har du själv bidragit med? Ödmjukhet är sannerligen inte din starka sida.
Citera
2017-07-13, 19:45
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan678
Men! Den stora Väskan har väl hela tiden sagts varit upphittad 500 m från stationen?!?
Har aldrig läst att den hittades på perrongen.
KAN ju vara en felcitering av tidningen.

Väldigt mysko att de mitt i en stor sökinsats med flera resurser i Hallsberg, ska skicka folk till Stockholm?!
Varför detta undrar man ju?
Det känns som om föräldrar och admin liksom bestämmer var han kan vara, vill inte höra på det som är mest sannolikt.

Läs om! Läs rätt! Det står, att det gäller "privatspanare!"
Det står dock inte vilka "privatspanare" det gäller.
Citera
2017-07-13, 19:45
Medlem
[quote=NinaBe|61207183]Ett geni föreslog, att De, som skall till Stockholm tar in på hotell!

Oj! Kan bli dyrt detta ...hmm, deckarjakt med hotellvistelse,medans andra stretat fram i snårskogen runt Hallsberg
Citera
2017-07-13, 19:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
Ja du, OY, om du har sån koll på området så borde du veta att man inte kan genomsöka det ensam. Jag har besökt delar av områdena jag nämnde och det är mer än de flesta kunnat göra. Därmed inte sagt att de är 100% genomsökta. Vad har du själv bidragit med? Ödmjukhet är sannerligen inte din starka sida.

Av vilken anledning kan man inte genomsöka aktuella områden ensam, finns det rövare och banditer där eller är det så att folk har svårt för att orientera sig, måste vara något unikt för Hallsberg och enstaka Malmöbor?
Citera
2017-07-13, 19:47
Medlem
NinaBes avatar
[quote=evaveva|61207248]
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Ett geni föreslog, att De, som skall till Stockholm tar in på hotell!

Oj! Kan bli dyrt detta ...hmm, deckarjakt med hotellvistelse,medans andra stretat fram i snårskogen runt Hallsberg

Geniets förslag varken godtogs eller avfärdades av J!
Citera
2017-07-13, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69

Alterego69, ska du o jag kolla den där jäkla lekstugan,tänk om han ligger där,alldeles avmagrad och uttorkad, brrr,,,bara det att jag är en typiskt sådan som kan gå vilse, med min diabetes i värmen, så i.värsta fall får du ta hand om ett lik +en svimmfärdig virrpanna, vet inte om det känns komfortabelt ? Men spåret går ju mot saftfabriken så vi kanske klarar oss, who knows?

Saft e gott .
Senast redigerad av evaveva 2017-07-13 kl. 19:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in