Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Möjligen. Eller kanske det blir som med Michael Richards från Seinfeld efter hans rasism
Alltså. Låt oss inte överdriva sakerna här.
Michael Richards höll på att skrika "nigger, nigger" under sin show. Shia LaBeouf var packad och snackade massa goja.
När man läser Huffington Posts rubrik om "Shia LaBeouf’s Shockingly Racist Behavior" tror man fan killen definitivt kallad någon "a fucking nigger" eller nått liknande. Istället har han mest käftat emot och varit allmänt dryg.
Citat:
“You’re going to hell, straight to hell, bro,” LaBeouf said to a black officer after his arrest for drunkenness, disorderly conduct and obstruction. LaBeouf also said the officer “arrest[ed him] for being white”.
Tror de frågade honom "why?" efter han sagt “You’re going to hell, straight to hell, bro,” och han svarade "because you’re black". Ok, så säger man inte. Men va fan. I grunden var killen bara aspackad och betedde sig svinigt.
Om man ska dra någon Hollywood-parallell så är det väl Mel Gibson och hans utbrott om judar, också då när han var full, vill jag minnas.
Detta är dock mildare. En ursäkt, och allt borde vara ok.
Sen vill jag betona att jag tycker hans anti-Trump grejer är rejält löjliga. Och förhoppningsvis kommer det upphöra nu. Men som skådis tror jag säkert han kan fortsätta. Tycker han är rätt ok.