Det finns ett par bolag som producerar nyproducerade HR med presumtionshyror, 9900 kr för en 2a på 56m2 och en 4a på 85 m2 för 14000 kr, i långt-bortistan Uppsala.
Dom ligger ute nu och ingen har anmält intresse på flertalet lägenheter. Riktigt härligt att dom får stå med outhyrda lägenheter med OCKERHYRA ingen vill betala skräpet
Ps. Jag väntar fortfarande på svar från det värdelösa missfostret kurt-sune ang vilka bidrag jag får i en 100 år gammal hyresrätt med dräglig bruksvärdeshyra resp hur han kommit fram till (artiklar? fakta? uträkningar?) bruksvärdeshyror drar upp bopriserna trots samma uppgång i Norge som har marknadshyror.
Det är snarare tvärtom, att vi mycket höga marknadshyror och presumtionshyror på hela beståndet, hade drivkraften blivit att man köper borätt för få låga kostnader och priserna stuckit iväg ännu mer. Det är bara gå till mig själv, så hade jag gjort iallfall och dom flesta brukar göra som jag eller tycka om det jag tycker om på standarder i lägenheter och lägen, likaså filmer på imdb och filmbetyg.
Bruksvärdeshyror har hållt nere bopriserna då det funnit så många billiga bra hyresrätter för samma kostnad, därför kostade borätter ingenting förut varken på 80-talet, 60-talet, 1996 eller år 2005. Det visste borgarna om och dubblerade invandringen samtididigt dom ombildade 1/3 del av allmänyttan för att skapa den brist vi ser på bruksvärdeshyresrätter.
Lösningen för att lösa bostadsköerna: gör tvärtom som borgarna gjorde.