Citat:
Ursprungligen postat av
newbiecracker
Ehh, det var du som snömosade diverse OT-trams om både mordhot och div mentala hangups? Har du problem med minnet?
Jo, det stämmer att det var jag som kände mig nödgad att kommentera ditt synnerligen opassande uttalande:
Citat:
Ursprungligen postat av
newbiecracker
Vore det min flicka hade jag inte nöjt mig med åtal. Jag hade skipat rättvisa på egen hand, med slöast möjliga sax.
Men efter det har jag hela tiden skrivit mycket kort, och just betonat att dylika hämndfantasier är just OT, medan du har brett på i stycke efter stycke. Men jag medger att det var jag som först kommenterade detta. Men eftersom vi båda förstår att det är OT kan ju den diskussionen avslutas nu.
Jag försöker alltså argumentera angående ett par detaljer utifrån vad som står i domen. Tex hävdade du att han "stoppade in kuken i hennes mun", varvid jag invände att detta inte står i den information vi har. På detta fick jag dock inget svar, utan bara ovan nämnda utsvävningar om dödsstraffen i USA och dylikt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
Det verkar som TR drar slutsatsen enbart baserat på Em*as vittnesmål. Å ena sidan är 13-åringen helt utslagen, å andra sidan är det hon som är aktiv och rör sig i det uppgivna orala sexet.
Ja, detta är vad jag huvudsakligen velat peka på. Det tycks mig som om det är en rätt uppenbar motsägelse medan dessa båda utsagor. Men kanske har inte domen på ett adekvat sätt sammanfattat vad som framkommit under rättegången.
Detta, och det faktum att ett vittne som "varit något osäker på sina minnesbilder" (domens ord) räckt som bevisning trots GMs nekande.