Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-07-12, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnDodTiger
Anna Books inblandning kan du diskutera här;
(FB) Den stora skvallertråden om Anna Book!

GM är identifierad och diskuteras i denna tråd. Det är det vidriga brottet som upprör mig, vilken bakgrund och släktskap hen har är inte intressant.

Det ovanliga och mer intressanta är väl dock att man har (rätt så ofrivillig) insyn i GMs familj efter allt valsande i diverse slaskmedier - plus Book-tantens infantila kommentarer i sociala medier.
Citera
2017-07-12, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Lyssna nu din pappskalle. Jag skulle aldrig våldta någon. Men om någon tjej i mitt onyktra tillstånd skulle försöka leka med min snopp skulle jag inte precis anmäla henne för våldtäkt alldeles oavsett vad du eller dina hen-kompisar säger. Uppfattat?
Tro mig, du hade mått vidrigt om det hänt på riktigt i ditt 13-åriga jags liv. Även om något sådsnt hänt idag hade du mått skit.

Nu är du bara porrskadad och tänker att det är en snygg sexig brud som i porrfilmerna som kåtar upp, en redan uppkåtad dig på henne.

Verkligheten är ljusår ifrån.
Citera
2017-07-12, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
En persons kön är föga relevant för förekomsten av misogyna åsikter. Dina hämndfantasier vittnar om en primitiv människosyn, så är det bara. Dina barn är inte dina ägodelar.

Visst kan en kvinna vara både macho och misogyn. Dock är det du som bygger halmgubbar här. Du kan fortsätta anklaga mig för machoism och misogyni i oändlighet och jag kan försvara mig och säga "näe, det stämmer inte". Vilket är helt OT och ointressant. Du får både tro och tycka precis vad du vill.

Du förstår dock inte att skilja det ena från det andra. Stor skillnad mellan att vilja skydda sina barn och betrakta dem som ägodelar. Stor skillnad mellan att ha hämndfantasier och göra verklighet av dem (beror förstås på brottet ifråga. Som förälder väger man sitt ansvar som förälder att ej hamna i fängelse och därmed lämna sina barn mot sina hämndbegär. Om mina barn blev mördade - ja då hade jag inget att förlora och skulle jaga förövaren till horisonten. Om du tycker det är primitivt, be my guest!)
Du verkar inte heller förstå skillnaden mellan våldtäkt mot barn vs kvinnor med "egen sexualitet".

Jag lade till detta till föregående inlägg: mycket märkligt att börja snacka om "egen sexualitet" och "låsa in kvinnor" här. Det här var ingen kvinna utan ett barn och detta sexuella umgänge skedde knappast pga barnets "egen sexualitet" utan i allra högsta grad pga misoyni, dvs GM avhumaniserade detta barn såpass mycket att han fann för gott att stoppa in kuken i hennes mun fast hon var i hjälplöst tillstånd. Förstår du skillnaden eller inte?
Senast redigerad av newbiecracker 2017-07-12 kl. 22:39.
Citera
2017-07-12, 22:44
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
Stor skillnad mellan att ha hämndfantasier och göra verklighet av dem

Det hedrar dig att du åtminstone är villig att medge detta. Men även som retorisk utsmyckning är dylika uttalanden högst olämpliga. Du stoltserar med mordhot; det borde du inte göra.

Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
han fann för gott att stoppa in kuken i hennes mun

Detta sägs alltså inte i domen. Det är i princip det som varit min principiella anledning till att skriva i tråden: uppeldade av egna våldtäktsfantasier har folk uppenbart svårt att skilja på vad de vill ska vara sant och vad som skrivits i domen. Och det tycks mig som om de fakta vi har att gå på borde vara det enda som är relevant för denna tråd. Igen kan jag konstatera att ingenting av vad du skriver i din post ovan har något intresse eller relevans för denna tråd.
Citera
2017-07-12, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Ja, det har du.
Jag citerar ordagrant ut domen:

(min fetning)
Hur kunde hon då ha hört 13-åringen säga så till R_bin och vittnat om det?
Citera
2017-07-12, 22:50
Medlem
Citat:
Det hedrar dig att du åtminstone är villig att medge detta. Men även som retorisk utsmyckning är dylika uttalanden högst olämpliga. Du stoltserar med mordhot; det borde du inte göra.

Då har du återigen problem med att göra skillnad på det ena och det andra.
Mordhot måste riktas mot fysisk existerande person för att vara mordhot. Mordhot mot helt uppdiktad person har jag aldrig hört talas om. Har du?
Jag talade helt hypotetiskt, missade du det? Eller har du hittat någon fysisk person som jag riktat mig till? Läs igen: "Utifall detta skulle hända". Detta för att diverse folk i tråden utan barn- och föräldraperspektiv ska förstå det enorma traumat av att utsättas för det som BO med familj utsatts för. Från en som är förälder.
Det är mycket god retorik, anser jag, och du är återigen helt fri att tycka annorlunda.

Citat:
Detta sägs alltså inte i domen. Det är i princip det som varit min principiella anledning till att skriva i tråden: uppeldade av egna våldtäktsfantasier har folk uppenbart svårt att skilja på vad de vill ska vara sant och vad som skrivits i domen.

Jag tror som sagt inte på utgångspunkten att rätten är inkompetent. Man kan gärna utgå från hur vanlig den här typen av domar är; dvs ytterst ovanliga. Om brister finns kommer det hela gå vidare till HR. Om inte så står domen fast. Den är oerhört mild pga GMs ålder.
Citera
2017-07-12, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Varför är vi egentligen så fixerade vid kändisar och deras barn samt anhöriga då det gäller brott. Anna är ju bara mamman och det är väl inte hennes fel att det blev som det blev??
Du borde själv kunna svara på detta eftersom du sökte dig hit av någon anledning?
Citera
2017-07-12, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Hur kunde hon då ha hört 13-åringen säga så till R_bin och vittnat om det?
Ingen aning. Var i domen läser du det?
Citera
2017-07-12, 23:04
Medlem
Citat:

Svar 2: F ö är det absolut relevant att tala om hämndbegär i sammanhanget, eftersom det är just hämndbegär hos BO + anhöriga som rätten är till för att stävja. Hämndbegär är högst mänskligt fenomen, lika gammalt som mänskligheten själv och uppkommer vid kränkningar exponentiellt - ju värre kränkning, desto större hämndbegär. Äldre tiders primitiva rättsskipning har ersatts av vår moderna rättvisa. Men grunden är densamma; behovet av att rättvisa skipas och hämndkänslor stillas.
Därav vikten av domar som denna. Om inte Book-sonen fått – eller får*–*sitt straff, då kommer möjligen eller rimligen hämndbegär väckas hos de anhöriga. Book-sonen är då i betydligt större fara än om han tas om hand av rättsväsendet. Kanske går han aldrig säker.
Därför menar jag att de sympatier för Book-sonen som förekommit lite här och var i tråden är rätt missriktade.
Han har fastställts vara skyldig och därför är det absolut bästa för hans eget väl och ve att han får sitt straff.
Det är alldeles för lite fokus på rättviseaspekten i svenska rättsväsendet. Jfr USA där anhöriga får närvara vid avrättningar.
Citera
2017-07-12, 23:07
Medlem
Är det någon som vet om domen har överklagats?
Citera
2017-07-12, 23:09
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnDodTiger
Jodå, det är våldtäkt. Offret är 13 år och detta visste Antonio om, då blir det automatiskt våldtäkt mot barn oavsett om det varit frivilligt eller ej.
Om hon har haft samtycke är juridiskt ointressant.

Nu diskuterade jag inte A.B utan den andre åtalade. I det fallet var av allt att döma sexet troligen frivilligt och ömsesidigt och det rörde sig alltså inte om någon våldtäkt i egentlig mening. Det är förstås riktigt att även frivilliga samlag numera kan klassas juridiskt som våldtäkt eller våldtäkt mot barn.

Att det fanns frivillighet mellan målsägaren och R.N spelade in i domen då det inte gick att fastställa tillfredsställande enligt domstolen att han känt till målsägarens ålder. Även om det gjort det kunde det spelat in med frivilligheten så till vida att det kunde medfört att det bedömdes som sexuellt utnyttjande av barn istället för våldtäkt mot barn.
Citera
2017-07-12, 23:10
Medlem
Citat:
Du försöker ånyo byta ämne. Du skrev att GM "stoppade kuken i munnen på BO". Jag påpekade att detta alltså inte står skrivet i domen.

Snömoset om mordhot är -- återigen -- fullständigt irrelevant för denna tråd, och jag har heller inget intresse att debattera OT grejer med dig. Fine, det var inget precist mordhot, bara en allmän utsaga om att du ska slakta någon. Det är fortfarande ett uttalande som vittnar om en typiskt hämndgiren white trash-mentalitet. Du borde inse att det är patologiskt att skriva på det sättet.

Men igen, jag har absolut inget intresse att diskutera dina mentala hang ups med dig. Om du inte har något konkret och relevant för fallet ifråga borde du heller inte skriva i tråden. Vore inte skvallertråden om Anna Book snarare något för dig?

Ehh, det var du som snömosade diverse OT-trams om både mordhot och div mentala hangups? Har du problem med minnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in