2017-07-12, 19:55
Medlem
Auunis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Bayern kan köpa loss honom (om James vill om två år då) men de måste inte. Inget Real Madrid kan göra i så fall.

Oki! Efter att ha läst media idag har jag fattat att om James uppnår vissa sportsliga mål innebär det att FCB måste köpa loss honom. Uppnås ej de målen kan man istället välja om köp är aktuellt eller inte.

Hade varit intressant att veta vad det är för typ av mål; starta x antal matcher? Göra y antal mål? Deltaga i z antal matcher? Etc... Tror, oavsett hur dealen ser ut, att FCB har gjort en grymt bra affär. James är ingen dussinlirare, direkt, även om han har fått sporadiskt med speltid i RM.
Citera
2017-07-12, 20:16
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auuni
Oki! Efter att ha läst media idag har jag fattat att om James uppnår vissa sportsliga mål innebär det att FCB måste köpa loss honom. Uppnås ej de målen kan man istället välja om köp är aktuellt eller inte.

Hade varit intressant att veta vad det är för typ av mål; starta x antal matcher? Göra y antal mål? Deltaga i z antal matcher? Etc... Tror, oavsett hur dealen ser ut, att FCB har gjort en grymt bra affär. James är ingen dussinlirare, direkt, även om han har fått sporadiskt med speltid i RM.

Var står det? Det låter märkligt.
Citera
2017-07-12, 21:38
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Adnan Januzaj klar för Real Sociedad.
Citera
2017-07-12, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
Var står det? Det låter märkligt.
Inte alls. Prestationsbaserade avtal är ganska vanliga, och i dessa ingår ibland utbetalning efter vissa milstolpar (vissa nämns ovan). Snarare skulle jag säga att det gör affären något mer logisk för Real då Bayern inte kan köra full blås på James i två år och sedan lämna tillbaka honom, utan att betala en stor klumpsumma, och allt man lagt ut är lön + 10 millar.
Senast redigerad av mushymushy 2017-07-12 kl. 21:46.
Citera
2017-07-12, 21:49
Medlem
foool13s avatar
Vitolo betalade uppenbarligen sin egen utköpsklausul.. (edit: det kanske är det vanliga agerandet)

Citat:
Atletico Madrid announced the signing of Sevilla forward Vitolo after the Spanish international paid his own £33million release fee at La Liga offices on Wednesday, funded by club.
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-4689316/Atletico-Madrid-sign-Vitolo-pays-33m-release-clause.html
https://en.as.com/en/2017/07/12/football/1499884622_031583.html

"Despite the Las Palmas sporting director saying the deal would take place, Vitolo had previously agreed to sign a contract extension with Sevilla, which their president Jose Castro announced on Monday. However, the 27-year-old changed his mind after a phone call from Atletico on Tuesday night."

Ouch...

Han kommer aldrig att vara välkommen i Sevilla igen efter det här.
Senast redigerad av foool13 2017-07-12 kl. 22:01.
Citera
2017-07-12, 21:52
Avstängd
Halloween2s avatar
Stämmer det att Alves näst intill var klar för City och hade fått semester för att gifta sig, för att sedan dra till PSG hoppas jag killen bryter benen i sommar.

Sa innan att det var konstigt att gå för Alves som var äldre (men bättre) än zaba... Nåväl, hoppas på Walker nu, orkar inte se Pep slänga ner en mittfältare som HB denna säsong.
Citera
2017-07-12, 22:32
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Inte alls. Prestationsbaserade avtal är ganska vanliga, och i dessa ingår ibland utbetalning efter vissa milstolpar (vissa nämns ovan). Snarare skulle jag säga att det gör affären något mer logisk för Real då Bayern inte kan köra full blås på James i två år och sedan lämna tillbaka honom, utan att betala en stor klumpsumma, och allt man lagt ut är lön + 10 millar.

Jag vet det är vanligt men inte i samband med att man redan har en köpoption. Att endast få behöva betala fem miljoner euro per säsong för James i några av hans bästa år (fyller 26 idag) gör att Bayern tar en liten risk. Jag har svårt att se de skulle behöva gardera sig ännu mer. Tvärtom borde de ha jublat och tidigarelagt Oktoberfesten.

35 miljoner euro att köpa loss om James uppfyller vissa milstolpar? Då skulle Real om något ha förhandlat fram en större summa och det skulle ha nämnts men det enda vi hört är att det är en köpoption som ska ligga på 35.
Senast redigerad av TKD_1337 2017-07-12 kl. 22:52.
Citera
2017-07-12, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Vitolo betalade uppenbarligen sin egen utköpsklausul.. (edit: det kanske är det vanliga agerandet)

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-4689316/Atletico-Madrid-sign-Vitolo-pays-33m-release-clause.html

"Despite the Las Palmas sporting director saying the deal would take place, Vitolo had previously agreed to sign a contract extension with Sevilla, which their president Jose Castro announced on Monday. However, the 27-year-old changed his mind after a phone call from Atletico on Tuesday night."

Ouch...

Det där låter helknasigt, hur faen kan han betala 33 millar på ett bräde? Nej, det är extremt ovanligt att spelare betalar sina egna övergångssummor (dvs utköpsklausulen) eftersom det är sinnessjukt dyrt och ytterst få spelare skulle ha råd att ens betala över 10 millar.

Det vanliga är att ju att spelare avstår sign-on bonusar, bryter kontraktet och avstår kompensation m.m om dom verkligen vill till en ny klubb men dessa summor är småpotatis i jämförelse med rena övergångssummor.

Något stämmer inte riktigt här.
Senast redigerad av mushymushy 2017-07-12 kl. 22:40.
Citera
2017-07-12, 22:43
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Det där låter helknasigt, hur faen kan han betala 33 millar på ett bräde? Nej, det är extremt ovanligt att spelare betalar sina egna övergångssummor (dvs utköpsklausulen) eftersom det är sinnessjukt dyrt och ytterst få spelare skulle ha råd att ens betala över 10 millar.

Det vanliga är att ju att spelare avstår sign-on bonusar, bryter kontraktet och avstår kompensation m.m om dom verkligen vill till en ny klubb men dessa summor är småpotatis i jämförelse med rena övergångssummor.

Jag tänkte också på det här.. han kanske skrev en check lol, nej men jag antar att man har ngn form av bankganrati eller sådant.. Ingen aning om hur det funkar egentligen.

Någon som kan bättre..

Att "någon" betalar utköpsklausen är ju inte ovanligt i Spanien.
Citera
2017-07-12, 22:55
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Jag tänkte också på det här.. han kanske skrev en check lol, nej men jag antar att man har ngn form av bankganrati eller sådant.. Ingen aning om hur det funkar egentligen.

Någon som kan bättre..

Att "någon" betalar utköpsklausen är ju inte ovanligt i Spanien.
Lär ju knappast ha varit 33M euro cash right up (är väl bara Messi, Ronaldo, Neymar mf.l som kan göra det utan att bli svettig), utan bankgaranti/småutbetalningar över lång tid etc.
Citera
2017-07-12, 22:57
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Lär ju knappast ha varit 33M euro cash right up, utan bankgaranti/småutbetalningar över lång tid etc.

Nja.. är det småutbetalningar under lång tid så triggar det inte utköpsklausen, jag har för mig att det har varit en issue på ngn tidigare övergång i Spanien. Men jag är inte hundra, och vem det var.

Han kanske köpte ut sig ur kontraktet helt enkelt.. men jag vet inte hur det funkar heller så.
Senast redigerad av foool13 2017-07-12 kl. 23:00.
Citera
2017-07-12, 23:07
Medlem
Teskeds avatar
Citat:

Ouch...

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Lär ju knappast ha varit 33M euro cash right up (är väl bara Messi, Ronaldo, Neymar mf.l som kan göra det utan att bli svettig), utan bankgaranti/småutbetalningar över lång tid etc.
Atletico finansierade summan, men Vitolo betalade den personligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in