2017-07-11, 21:47
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Ja skall du sätta alla dem på bänken/läktaren/sjukstugan.. alt. Muller på topp, 4-4-2 med diamant på mitten.

Tror inte han går ifrån Bayern grundspel de senaste decenniet så mycket.
Nej, men vad menade du då? Tycker du att Bayern har många bra yttrar för tillfället? Det tycker inte jag.

Vi kanske har olika definitioner av "många" och "bra". Müller kan jag gå med på, men utöver honom har man alltså en ung och fortfarande ganska valpig Coman som inte har fått särskilt mycket speltid samt en skadedrabbad duo i Robben & Ribéry där man egentligen borde räkna de två som totalt en spelare (med tanke på hur lite de oftast kan spela sett över en hel säsong).
Citera
2017-07-11, 21:56
Medlem
Mastodontishs avatar
Costa i princip klar för Juve nu. Juventus officiella Twitter livesände ankomsten till Turin nyss.
Citera
2017-07-11, 22:25
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Nej, men vad menade du då? Tycker du att Bayern har många bra yttrar för tillfället? Det tycker inte jag.

Vi kanske har olika definitioner av "många" och "bra". Müller kan jag gå med på, men utöver honom har man alltså en ung och fortfarande ganska valpig Coman som inte har fått särskilt mycket speltid samt en skadedrabbad duo i Robben & Ribéry där man egentligen borde räkna de två som totalt en spelare (med tanke på hur lite de oftast kan spela sett över en hel säsong).

Jag håller inte med dig helt enkelt men det var lite konstigt att man släppte Douglas Costa.

Jag är ganska övertygad att jag kan bra mycket mer fotboll än dig. Det säger ju ändå något att Costa och Coman inte har lyckats konkurrera ut Robbery de senaste 2 åren.. det kanske kommer nu men då sticker ju Costa... Ribery var en av världens bästa året han var topp 3 i mellan 08-13 och hade en liten renässans senaste 1.5 åren, och Robben håller fortfarande enorm klass.

Ribery och Robben har alltid varit bland mina favoriter och när man inte upp i deras klass så konkurrerar man inte ut dom om de är skadefria helt enkelt.. Lite otacksam uppgift kanske. Det krävs Bale-ytternivå nästan. Och då tröttnar man kanske tillslut och sticker som Costa... du måste värva en topp 10 ytter i världen som accepterar att sitta på bänken.. inte helt enkelt. Och han kommer inte att dumpa dem helt enkelt för att gå över till mittfälts-diamant.

Coman var halva europa ute efter för 1 säsong sedan, en halvtaskig säsong gör inte en karriär.
Senast redigerad av foool13 2017-07-11 kl. 22:37.
Citera
2017-07-11, 22:25
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auuni
Om de här priserna stämmer så har Bayern precis snytit fram en mittfältare av världsklass för en spottstyver. Helt otroligt om RM gick med på den dealen. Bara att gratulera FCB till en mer än väl genomförd "värvning".

Har RM möjlighet att neka utköp när det nu beger sig, eller är det redan klart att det blir 2 år lån, och sedan permanent transfer?

Bayern kan köpa loss honom (om James vill om två år då) men de måste inte. Inget Real Madrid kan göra i så fall.
Citera
2017-07-11, 22:43
Medlem
Scrip7s avatar
Ser ut som att Dani Alves är på väg att nobba City och gå till PSG
https://www.theguardian.com/football/2017/jul/11/dani-alves-psg-manchester-city
Citera
2017-07-11, 22:46
Medlem
foool13s avatar
Jack Cork är nu presenterad för Burnley
https://twitter.com/BurnleyOfficial/status/884846805355298817

Och det här är ganska intressant..
Citat:
Sky sources understand Southampton want to sign Luciano Vietto and are in talks with his club Atletico Madrid.

Kanske får vi får se Vietto i PL! då är han långt ner i frysen med Atleticos-transfer ban och allt.. släpper han ändå.
Citera
2017-07-11, 22:54
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Jag är ganska övertygad att jag kan bra mycket mer fotboll än dig.
Okej.
Citat:
Det säger ju ändå något att Costa och Coman inte har lyckats konkurrera ut Robbery de senaste 2 åren.. det kanske kommer nu men då sticker ju Costa... Ribery var en av världens bästa året han var topp 3 i mellan 08-13 och hade en liten renässans senaste 1.5 åren, och Robben håller fortfarande enorm klass.
Jag har som sagt inte påstått att Robben och Ribéry inte skulle vara bra, däremot har jag ifrågasatt ditt påstående om att Bayern har många bra yttrar.
Citat:
Coman var halva europa ute efter för 1 säsong sedan, en halvtaskig säsong gör inte en karriär.
Nej, karriären är knappast över - inte heller något jag över huvud taget insinuerat, däremot är han i nuläget inte en spelare av högsta kvalitet. I framtiden kan han mycket väl bli det.

Så som jag räknar, du får gärna invända mot detta, har Bayern ungefär tre yttrar: Müller, Coman samt en av Robben/Ribéry (med tanke på skador då). Bra? Ja. Många? Nej.
Citera
2017-07-12, 00:02
Medlem
Citat:
Jag håller inte med dig helt enkelt men det var lite konstigt att man släppte Douglas Costa.

Jag är ganska övertygad att jag kan bra mycket mer fotboll än dig. Det säger ju ändå något att Costa och Coman inte har lyckats konkurrera ut Robbery de senaste 2 åren.. det kanske kommer nu men då sticker ju Costa... Ribery var en av världens bästa året han var topp 3 i mellan 08-13 och hade en liten renässans senaste 1.5 åren, och Robben håller fortfarande enorm klass.

Ribery och Robben har alltid varit bland mina favoriter och när man inte upp i deras klass så konkurrerar man inte ut dom om de är skadefria helt enkelt.. Lite otacksam uppgift kanske. Det krävs Bale-ytternivå nästan. Och då tröttnar man kanske tillslut och sticker som Costa... du måste värva en topp 10 ytter i världen som accepterar att sitta på bänken.. inte helt enkelt. Och han kommer inte att dumpa dem helt enkelt för att gå över till mittfälts-diamant.

Läs igenom dina inlägg så man kan läsa skiten.
Citera
2017-07-12, 00:09
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Ser ut som att Dani Alves är på väg att nobba City och gå till PSG
https://www.theguardian.com/football/2017/jul/11/dani-alves-psg-manchester-city

Lite märkligt. Jag trodde att han ville spela under Guardiola igen och därför bröt kontraktet i förtid men det kanske var bättre pröjs han var ute efter i första hand efter att ha bevisat sig med råge under CL-slutspelet. Annars ser jag inte vad som gör PSG speciellt intressant i dagsläget.
Citera
2017-07-12, 00:39
Medlem
Giggsys avatar
Vad är dealen då, Bayern betalar halva lönen i två år eller?
Citera
2017-07-12, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Vad är dealen då, Bayern betalar halva lönen i två år eller?
Hela lönen får man väl ändå förmoda. Real är väl inte dumma i huvudet?
Citera
2017-07-12, 10:27
Medlem
Hur kan James kosta över 600 miljoner i transfer? killen är kallare än fiskpinnar som ligger i frysen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in