2017-07-12, 22:05
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
MR har berättat vad han uppfattar att JJ berättat om mordet, inte vad han själv upplevt om mordet. Vi har tre personer som hävdar att de är oskyldiga men som inte vill medverka till att utreda det hela. Det gör att de kan anses vara medmisstänkta. Skulle önska att de berättade vad de vet... DB har väl inte en så ljus framtid, tyvärr... Det här bör ju också tära på honom...

En tanke, i förhöret rörande vad JJ sagt till MR om 7/8'15 så nämns "en David", som på plats på G-liden och delaktig.

Det slår mig nu att jag tagit för givet att det var DB som åsyftades.

Nån som direkt känner till vad för kille det rör sig om?
Citera
2017-07-12, 22:15
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
What? Mohammad Rajabi påstår att JJ berättat detta fyra ögon emellan på ett kebabhak utöver det anklagar MR även DB med att ha varit där. JB blir konfronterad med hela MR och DBs konversation och direkt säger hon spontant att detta skulle aldrig rajabi kunnat fixa på svenska. Han ljuger as simple as that och åk utnyttjar detta jävla svammel. Inte medverka till utredningen?! Fhl vägrar ju acceptera deras svar och flyger på med full styrka och förnedrar och kränker med personangrepp. Ta t ex JB när hon för hundrade gången säger att hon inte varit ute på sommarstugan när aki dog då tappar fhl Torbjörn Meisingseth allt sans och regelverk. Först vrålar han att JM också sagt att JB, DB och JJ var där på kvällen när aki dog, JB svarar: "Nej jag har inte varit där" Torbjörn Meisingseth svarar: "Du är upplärd av JM, sådan mor sådan dotter" "okej" svarar JB. Torbjörn Meisingseth tappar det när han bara får ett simpelt "okej" till svar och fortsätter. Denna gång tar Torbjörn Meisingseth i ännu mer. "Du är en gammal missbrukare, du vet hur du skall bete dig"
Helt jävla sjukt att hålla på så här av Torbjörn Meisingseth. Fhl bara fortsätter och fortsätter och vrålar att JB ljuger, den som ljuger och kränker är förhörsledaren himself Torbjörn Meisingseth.
Jamen stackars gullepluttar!

Är det inte bättre att de berättar vad de vet istället? Så slipper de bli misstrodda... man får ju onekligen intrycket av de tre i TR att de, precis, ljuger...
Senast redigerad av EndastJag01 2017-07-12 kl. 22:27. Anledning: x
Citera
2017-07-12, 22:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Vad i h-e säger att JB är inblandad förutom MR??
Hennes svägerska bland annat via DB själv.
Citera
2017-07-12, 22:20
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
En tanke, i förhöret rörande vad JJ sagt till MR om 7/8'15 så nämns "en David", som på plats på G-liden och delaktig.

Det slår mig nu att jag tagit för givet att det var DB som åsyftades.

Nån som direkt känner till vad för kille det rör sig om?

Det kan ju omöjligen vara DB...

Så här lät det i ett förhör med DB 2017-02-15:

Fhl2: Men varför skulle vi ha span på dig för ?
Mt: Jag vet inte (skrattar) det är ju det. Ni satt precis och pratade om det.

Ingen span, eller.... ljuger fhl ? inte, väl ?
Citera
2017-07-12, 22:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Det kan ju omöjligen vara DB...

Så här lät det i ett förhör med DB 2017-02-15:

Fhl2: Men varför skulle vi ha span på dig för ?
Mt: Jag vet inte (skrattar) det är ju det. Ni satt precis och pratade om det.

Ingen span, eller.... ljuger fhl ? inte, väl ?

Men han heter Daniel B väl? Inte David B? Trött nu. Har vart en hård dag.
Citera
2017-07-12, 22:26
Medlem
Pratade med en ssk i går. Hen arbetar på Beroendemottagning/med missbrukare.

Hen menade på att det fanns en del droger som inte syns på prover. Kommer dock inte ihåg namnen på dem. Ssk menade på att en fullständig analys av håret är det enda riktiga.

Bl a var det en hel del spice i omlopp i STHLM under sommaren 2015. reaktionerna var allt från totalt medvetslöshet, krampanfall och kräkningar intill kvävning. Ibland så illa som död och elände.

Ssk menade på att det var problematiskt att upptäcka de här gifterna som ändrade innehåll så snart en möjlig mätmetod upptäcktes.

Tyvärr fanns inte tiden till att analysera om intag/rökning gjorde någon skillnad.

Själv funderar jag på simplare saker än blåa plastsäckar ( vore det plast skulle det kunna analyseras fram).

En halvdrogad man och plastfolie runt ansiktet där han satt i solstolen. Han kräks och andas in.

När det upptäcktes att han dött rullades han ned i vattnet. dock hade likstelheten nå´tt underarmarna, därav den något underliga "hittaställningen". Trots allt så inträder ju likstelhet bitvis.

Sen är jag av naturen skeptisk. Första obduktionen letades tecken på att A*i drunknat, inte mördats. Trots alla "varnngsklockor", så valde man att inte bry sig.

Nästa obduktion, drygt ett år senare så letar man fynd på en kropp som förmultnat på "månge måtter". Då letar man bevis för mord.

Tror det finns en viss diskrepans i hur man obducerar i de olika fallen. Samt att utgångsmaterialet är totalt olika.

Jag tror det hade sett helt annorlunda ut om man behandlat det som ett mordfall från början.

- Vad fanns på mördarjohannas kropp? Under naglarna på henne? Hårstrån osv.
- Vad var all maten?
- Drickat?
- Om man kollat telefoner, datorer, sociala media osv.

Om inte om fanns...
Citera
2017-07-12, 22:29
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Men han heter Daniel B väl? Inte David B? Trött nu. Har vart en hård dag.

Närå, jorå... han heter D***d... ville väcka dig bara
Citera
2017-07-12, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rundkvist
Vem säger att det inte pågår en "aktiv" förundersökning? Där kan du börja med källa.
Sanningsenlighet är nog inte helt din grej!
Vem säger att han gömmer "sprängstoff"?
Åklagarna har inte med samtliga delar som berör de tre andra medmisstänkta.
Där i kan det också finnas delar som också berör JM men som åklagarna väljer att inte använda.

Du börja snacket om att fhl ljög då han förhörde JM.
Du vet inte om han ljugit eller inte då du inte känner till samtliga delar av en pågående förundersökning.
Tror du verkligen *manda H*kes hade låtit detta vara om hon vetat att fhl ljugit?
Hon som sökte med ljus och lykta i Fup efter bevis på att utredningen var dåligt skött!
Sök i media. Fahlander finns citerad ordagrant i minst 10 artiklar på detta.

Vad fan håller du på med för trams. Klarar du inte diskutera så låt bli. Jag har aldrig sagt att någon fhl ljugit när dom förhör JM. Jag har konstant hänvisat till JB och DB. Fhl ljuger både JB och DB rätt upp i ansiktet, har aldrig varit tal om JM. Däremot har jag sagt att fhl ljuger och säger att JM sagt att JB var med vid G-liden när aki drunknat till JB och det är en stor fet lögn. JM har alltid hävdat att hon var ensam där med tvillingarna och aki. Det finns att läsa både i fup, if och i rättegång. Inlägget nedan är början av diskussionen. Starta där och läs om och du kommer se föloppet så skippa dess jävla kovändningar. Gör ist en pudel!

Citat:
Blöjor det är väl inte det sjukaste förslaget. Här talas om både facesitting och dynboxar som tätas med silikon och sen fylls med 200 liter vatten

Fhl säger till JB efter att dom gett henne fri talan att dom vet att hon "ljuger" och att dom vet med säkerhet att JJ varit på plats. JB blir förskräckt och ifrågasätter om fhl ljuger med han säger att han ABSOLUT inte ljuger utan att dom vet att det är så här, JJ har varit på plats och mördat aki. JB bönar och ber då att fhl inte skall berätta mer för hon klarar inte av att höra detta men fhl fortsätter psyka medans JB ber om nåd "jag vill inte höra, jag klarar det inte" Hon säger också att hon litar på JJ men fhl fortsätter tills hon börjar vackla. I ett svagt ögonblick säger hon att hon frågat JJ om han vet ngt men inte mer än så. Då kontrar fhl och trycker på ännu mer och påstår att DB sagt att både JB och JJ varit där under kvällen den 7/8 -15 när aki mördades av JJ. Det har DB aldrig sagt. Så att säga att JB misstänkliggör JJ är direkt fel! Fhl psykade och ljög henne rätt upp i ansiktet, trots det klarade hon sig galant vill jag påstå.
Citera
2017-07-12, 22:41
Medlem
EndastJag01s avatar
Japp, den snyftande statyn har påbörjar del 2 i den eminenta planen. Nu måste DB och JB rentvås på precis samma sätt som JM tidigare. (Kan det vara en plan från JM, kanske)
Problemet är bara att det kommer att fungera lika bra som då. Hur är det egentligen med solidariteten, stackars JJ som försöker passa in i familjen allt han kan...
Citera
2017-07-12, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hennes svägerska bland annat via DB själv.

Nu hittar du väl på? Det är "pålitliga" Tove som överhört och "skvallrat" med DB
Citera
2017-07-12, 22:49
Medlem
Citat:
Sök i media. Fahlander finns citerad ordagrant i minst 10 artiklar på detta.

Vad fan håller du på med för trams. Klarar du inte diskutera så låt bli. Jag har aldrig sagt att någon fhl ljugit när dom förhör JM. Jag har konstant hänvisat till JB och DB. Fhl ljuger både JB och DB rätt upp i ansiktet, har aldrig varit tal om JM. Däremot har jag sagt att fhl ljuger och säger att JM sagt att JB var med vid G-liden när aki drunknat till JB och det är en stor fet lögn. JM har alltid hävdat att hon var ensam där med tvillingarna och aki. Det finns att läsa både i fup, if och i rättegång. Inlägget nedan är början av diskussionen. Starta där och läs om och du kommer se föloppet så skippa dess jävla kovändningar. Gör ist en pudel!

Nä nu tröttna ja på att använda samma snack mot dig som du gör mot samtliga på detta forumet förutom den stela! Frustrerande eller hur!?
Prova läs om Fup så kanske du kommer fram till något vettigt! Gör om gör rätt!
Citera
2017-07-12, 22:56
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Kokain är centralstimulantia, dvs drogeffekten piggar upp snarare än söver, vilket i sammanhanget är kontraproduktivt. Om inte en tillförlitlig test kunnat utföras (för vanligt förekommande droger) så öppnas det ju upp ett helt smörgåsbord av möjligheter. Jag tror Aki var satt ur spel med en kombination av alkohol samt något annat som kraftigt förstärker alkoholens sövande effekt.
Pling! Så är man tillbaka till en fråga som var uppe för länge sen: Fanns det vävnadsprover sparade från den första obduktionen (som är praxis) eller hann de destraueras av RMV? Eller fanns de bara i en sådan ringa mängd att tillförlitliga drogtester inte kunnat göras? Fup ger inga konkreta svar på dessa frågor. Obduktion nr 2 gav ju svar på att Aki inte var missbrukare genom hårtestning (som lagrar längre missbruksförlopp), men samtidigt så återstår ju frågan om Aki drogats vid tillfället. Detta har inte kunnat fastställas, och det är högst oklart på vilken grund. Har man helt enkelt inte kunnat testa pga av att man inte gjorde det vid första obduktionen så finns det noll bevisning för eller emot att Aki blev drogad. Vilket han med all sannolikhet blev.

Jag undrar varför det inte är angett om de tester som gjorts är baserade på prover från första obduktion eller från andra obduktion? Det har ju viss betydelse.

Alkoholhalten i protokollet daterat 2016-10-24 är exakt samma som den som fastställdes i augusti 2015. I övrigt anges (ursäkta upprepningen):

"påvisats
l ,36 promille etanol i lårblod,
2,04 promille etanol i urin,
<0,3 miE humant insulin (koncentration som indikerar att insulin-
koncentrationen inte varit förhöjd i nära anslutning till döden) per liter ögonvätska,

ej påvisats
metanol, aceton, isopropanol, barbiturater, salicylsyra, läkemedel, droger,
fenetylaminer, piperaziner, katinoner, butan, digoxin eller kloroform i lårblod,

metanol, aceton, isopropanol, amfetaminer, opiater, cannabis, bensodiazepiner, kokainmetaboliter, buprenorfin, MDMA-analoger eller gamma-hydroxy-butyrat (GHB) i urin,"

Tilla_ggsprotokoll_I_2017-04-13__del_1__3_.pdf, sod 28 enligt paginering.

–
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in