Citat:
Ursprungligen postat av
joannaw
Vad vet man? De allra flesta som har 2.5-åringar sommartid passar nog på att toaletträna beroende på barnens mognad och intresse förstås. Perfekt t ex på landet när man är ute mycket (men man kanske var för upptagen med mordplanering, bedrägerier, urkundsförfalskning mm) Jag skulle iallafall inte lagra på mig fler år för stora. Jag tror halt enkelt att antingen blev det fel bara eller så använder faktiskt den storleken. Men jag tror inte mordvapnet var en blöja så ...
Om jag får gissa vid Akis dödsfall så tror jag åtminstone Jafar var på plats. Om Julia var det gjorde hon säkert något annat som natta barn eller försökte få de andra låta bli/fick veta vad som hänt försent.
Det baserat på att JM säger något i stil med: "Nej, de är inte skyldiga. Särskilt inte Julia" när de tre kom på tal. Kanske inte så uttalat men något åt det hållet. Julia själv säger något liknande: hon har tänkt tanken att det kan vara Jafar som utfört dådet, men själv har hon det absolut inte.
Blöjorna är nog inte mordvapen men å andra sidan vet man inte säkert med JM. Byxblöjor är populära att ta på huvudet på pappa -- och i JM:s sällskap betyder det en onödig blotta.
Men nu kom de väl initialt på tal i en diskussion där det framhölls att de användes som nattblöja för att man ska slippa gå upp och byta på natten, och ju större desto bättre. JM har med all sannolikhet stoppat piller i sina barn så det rimmar gott med en långvarig och ostörd sömn. För barnen. Så att hon kan ägna sig åt sånt som hon är intresserad av.
Reflektion medan jag är igång: finge AP välja och tänka så hade han nog föredragit en kräftskiva utan DB, JB, JJ -- givet att syftet var att lämna dem och konflikten var minst sagt spänd. Å andra sidan är ju en kräftskiva på två vuxna och två småttingar en lite klen fest, och kanske lite onödigt krävande. Så ska man räkna med riktig kräftfest så är de nog fler, men det känns osäkert om det är det som AP har givit klartecken till innan. En annan magkänsla är ju att JM aldrig skulle åka själv med tvillingarna dit, och en ensam natt och påföljande förmiddag är nog det längsta hon skulle sträcka sig. För vad det är värt. Det är svårt att bli av med känslan att det är andra där, och då har hon hjälp, rimligen av JJ.