2017-07-12, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Allt verkade bra med Patrik enligt folk som hade sett honom på tåget.

Tror faktiskt mer på att han har blivit utsatt för ett brott. Hallsberg är en skithåla nu för tiden.

Blattar och negrer runt varje hörn. Speciellt vid stationen, där Patrik senast ska ha setts.

Ursãkta mig,men jag håller faktiskt med,har själv blivit utsatt utav dem...
Vad säger du Alterego69 , har du någon erfarenhet av skithålebeteendet,känns det igen.?
Det var därför jag funderade på att P. kunde ha droppat väskorna om han blev jagad och kanske även nerbrottad, och bortförd i en bil,efter att något blev fel....hmm.
Senast redigerad av evaveva 2017-07-12 kl. 15:44.
Citera
2017-07-12, 15:44
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Ja men du, var det i bostadsområdet typ nära Eskilstuna djurpark ?För isf kan det mycket väl varit han
.Kan du inte ta en sväng dit där du såg honom (var det i en affär eller på en trottoar eller gräsmatta,såg han trött och förvirrad ut, eller nöjd och glad.)
Synd du inte lyckades ta foto på honom.Men vem vågar göra det,man kan ju bli anmäld för stalking.Det tänker inte admins på.
Men det hade ju varit härligt att kunna bevisa för dem att du" inte pratade i nattmössan ", som de verkar tro.

Det här var vid centrum men det ligger i närheten av parken zoo. Jag och avstånd men kanske 500m.
Den killen jag såg, såg målmedveten och nöjd ut. Lite drömmandes bakom solglasögonen.
I.o.m att jag satt i bil med bilar både bakom och framför så kunde jag inte stanna.

Dock fick jag en rysning när jag såg killen för dom var väldigt lika. Lite som bilden P har i sitt album när han står vid någon klippa/Stenbakgrund.
Citera
2017-07-12, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Det här var vid centrum men det ligger i närheten av parken zoo. Jag och avstånd men kanske 500m.
Den killen jag såg, såg målmedveten och nöjd ut. Lite drömmandes bakom solglasögonen.
I.o.m att jag satt i bil med bilar både bakom och framför så kunde jag inte stanna.

Dock fick jag en rysning när jag såg killen för dom var väldigt lika. Lite som bilden P har i sitt album när han står vid någon klippa/Stenbakgrund.

Ja men tänk,då kan han ju vara lycklig "på semester"hos sin skolkompis I*ma S*e*sson, som bor på Vasavägen i E-tuna, vad tror du om det?
Citera
2017-07-12, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jag tror inte det är P själv som kastat ryggsäcken där. Är i så fall mer inne på OY's teori om att någon kastat den från en bil.

Ryggsäcken kan ha varit där resväskan var från början.

Jag tror han tog med sig ryggsäcken först och lämnade resväskan. Det är enklare att få lift utan packning. Sen ändrade han sig och slängde iväg ryggsäcken. Datorn kanske var gammal och musiken fanns lagrad på fler ställen. Du kan lagra musik i molnet. Gogle har såna tjänster. Jag kan inte det där, men det ska gå att lagra massor i molnet.

Han kan ha försökt få lift med ryggsäcken, men misslyckats och då slängde han den i ilskan.
Citera
2017-07-12, 15:56
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ja men tänk,då kan han ju vara lycklig "på semester"hos sin skolkompis I*ma S*e*sson, som bor på Vasavägen i E-tuna, vad tror du om det?

Absolut. Är han fortfarande vid liv så.
Han gick åt det hållet.

Men den där I*ma har väl föräldrarna haft kontakt med?

Det finns ganska många som har gått på samma skola som P som bor här i E-Tuna.

Men som sagt, innan hans kropp dyker upp så får man räkna in att han kanske håller sig undan.
Citera
2017-07-12, 15:58
Medlem
Citat:
Vad säger du Alterego69 , har du någon erfarenhet av skithålebeteendet,känns det igen.?
Det var därför jag funderade på att P. kunde ha droppat väskorna om han blev jagad och kanske även nerbrottad, och bortförd i en bil,efter att något blev fel....hmm.
Bor i grannkommunen men besöker Hallsberg så gott som varje vecka, bl.a. Dollarstore titt som tätt. Åker också en hel del tåg från Hallsberg men har aldrig varit med om nåt olustigt eller brottsligt. Mest folk som står och pillar på sina mobiler på perrongen. Om det håller till gäng i glasövergången har jag ingen aning om. Brukar gå till perrongen från stationshållet.
Citera
2017-07-12, 16:25
Medlem
[quote=Livingmyownlife|61196744]Det här var vid centrum men det ligger i närheten av parken zoo. Jag och avstånd men kanske 500m.

Dock fick jag en rysning när jag såg killen för dom var väldigt lika. Lite som bilden P har i sitt album när han står vid någon klippa/Stenbakgrund.[/QUO

Tittade på den nyss,jao om han var lik till mångt och mycket, så var det nog han ,han är inte så lång va?Typ 173, tror jag det stod skrivet...
Citera
2017-07-12, 16:33
Medlem
Citat:

Om så hade varit fallet kan jag garantera dig att väskorna hade blivit länsade
Citera
2017-07-12, 16:46
Medlem
Cocinellas avatar
Nu börjar det bli väldigt långsökta teorier.

Själv tror jag inte han lever.

Han mådde dåligt och pratade som jag förstår mycket med sin mor på vägen ned vilket indikerar att de hade ett nära förhållande.

Tycker hans föräldrar gjorde helt rätt i detta läge när de inte hade helt koll på hur han mådde. Såg till att han fick åka hem och prata mycket med honom under resan, peppa honom och prata om roliga saker de skulle göra under sommaren.

Att han skulle hålla sig borta 1,5 månad från sin familj inkl syskon tror jag inte alls på. Tror de var en ganska ordinär familj och varför skulle han vilja göra dem ledsna och oroliga?

Det rimligaste är dessvärre att grabben är död, för egen hand eller via brott/olycka.
Citera
2017-07-12, 16:47
Medlem
Citat:

Jag bodde på norr i Hallsberg tills för några år sedan. Bor nu i grannkommunen. Jag har åtskilliga gånger gått från järnvägsstationen med rullväska till mitt hem i Regnbågen och det har varit sent på kvällarna. Jag har aldrig blivit attackerad eller sett några andra som har blivit det. Visst är Hallsberg på många sätt en håla, men att det skulle stå blattar och negrer i varenda gatuhörn är skitsnack.
Citera
2017-07-12, 16:51
Medlem
Citat:
Det vore ju underbart om Patrik tog sig till Eskilstuna via Hallsberg, Sannahed och Köping för att vila upp sig i Italien. Kanske är vi en liten bit närmare sanningen i alla fall.
Citera
2017-07-12, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Jag bodde på norr i Hallsberg tills för några år sedan. Bor nu i grannkommunen. Jag har åtskilliga gånger gått från järnvägsstationen med rullväska till mitt hem i Regnbågen och det har varit sent på kvällarna. Jag har aldrig blivit attackerad eller sett några andra som har blivit det. Visst är Hallsberg på många sätt en håla, men att det skulle stå blattar och negrer i varenda gatuhörn är skitsnack.
Känner inte heller igen den bilden. Ganska tråkigt och intetsägande samhälle med tanke på att det är en järnvägsknut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in