2017-07-12, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Jag tror det var så att han pratade med sin mor under en stor del av resan fram till Hallsberg.

Om han hade laddare med sig, eller kunde låna någon sådan, eller om det ens gick att ladda mobilen ombord på tåget, har diskuterats. Det har inte framkommit exakt hur det var.

Jag tror psykotisk depression med ångest
och slutligen självmord. Allt kändes så svårt att det inte gick att vara kvar på tåget eller ens på stationsområdet.

Han söker sig till ett avskilt område och fortsätter betydligt längre, utan sina väskor, i terrängen och på småvägar någonstans där man ännu inte har letat.

Jag tror att man haft en tendens att underskatta hur långt han kan ha gått. Det som är komplicerat är bristen på vittnen, trots att det finns flera tätorter och vägar inom 1-2 timmars gångväg. Han kan ha setts i Sannahed. Om han fortsatt vidare kan det ha varit pga sen kväll/natt som ingen sett honom.

Sökandet borde utsträckas till åtminstone 20 km. Långsökt att han skulle hålla sig undan frivilligt i veckor. Då verkar död pga självmord eller olycka mer troligt.

Kan brott uteslutas? Påkörd någonstans varefter föraren fått panik och undanröjt kroppen?
Jag vet att tanken är långsökt men försöker se det här ur olika perspektiv. Jag har tänkt mycket på det som du skriver om angående psykosen och vart han kan ha gått. Självmord är naturligtvis fruktansvärt men tanken på att han irrat omkring alldeles ensam och gått vilse på en främmande plats och avlidit är outhärdlig. Hoppas verkligen det blir ett slut på det här snart.
Citera
2017-07-12, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
Jag vet precis hur det ser ut och tror varken på psykos eller självmord men visst finns det platser att begå det på men då borde han ha hittats vid det här laget. Nej, jag tror ryggsäcken kastades i irritation. Han vill komma bort men ändå visa att han varit på plats så att han inte helt "gick upp i rök". Antar att polisen kollat upp passet vilket vi aldrig kommer få veta som så mycket annat i det här mysteriet 🤔

Ett litet inlägg, bara för att ....en av hans kvinnliga vänner skulle preciiiis då,ner till Italien...sammanträffande,eller...?Hon bor förövrigt i Strängnäs...bara som ett litet info...
Citera
2017-07-12, 14:06
Medlem
Citat:
Jag tror att det går att gå till höger om Woody och längs järnvägen och ta av på vägen mot Dollarstore där ryggsäcken hittades. Om han blev upplockad kan det ju egentligen skett var som helst men Dollarstore är ju ett vettigt riktmärke. Enelly's hamburgerbar ligger för övrigt precis bredvid 🤔 Min första tanke i början av försvinnandet var att han gett sig in i skogen norr om Dollarstore och dumpat väskorna längs vägen men det området borde vara kollat nu.

Ja hamburgare hade han väl råd med just då, med ca 400 i plånboken ,och det verkar han ju gilla enligt alla observationer.
Eftersom han verkar ha stoppat på sig det viktigaste som mobil och plånboken ,så tyckte han kanske att det kändes överflödigt att släpa runt på en tom "rygga"....
Citera
2017-07-12, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Jag tror det var så att han pratade med sin mor under en stor del av resan fram till Hallsberg.

Om han hade laddare med sig, eller kunde låna någon sådan, eller om det ens gick att ladda mobilen ombord på tåget, har diskuterats. Det har inte framkommit exakt hur det var.

Jag tror psykotisk depression med ångest
och slutligen självmord. Allt kändes så svårt att det inte gick att vara kvar på tåget eller ens på stationsområdet.

Han söker sig till ett avskilt område och fortsätter betydligt längre, utan sina väskor, i terrängen och på småvägar någonstans där man ännu inte har letat.

Jag tror att man haft en tendens att underskatta hur långt han kan ha gått. Det som är komplicerat är bristen på vittnen, trots att det finns flera tätorter och vägar inom 1-2 timmars gångväg. Han kan ha setts i Sannahed. Om han fortsatt vidare kan det ha varit pga sen kväll/natt som ingen sett honom.

Sökandet borde utsträckas till åtminstone 20 km. Långsökt att han skulle hålla sig undan frivilligt i veckor. Då verkar död pga självmord eller olycka mer troligt.

Kan brott uteslutas? Påkörd någonstans varefter föraren fått panik och undanröjt kroppen?

Jo det kan du ha rätt i,påkörning är ju något som vi alla kan råka ut för även om vi inte har en psykos, så det kan vara mycket troligt.
Tokigt nog så skrev jag med en L*na Mei*er när det var som mest sök i Köping,och hennes beskrivning utav killens gångsätt, hans smala kropp,hans aningens större nya ryggsäck (som hon fick för sig att han köpt på Dollars istället för att ha resväskan och den lilla ryggan. Typ ett hopplock utav de två väskornas innehåll.
Detta gjorde att jag faktiskt tror att det var han,som hon såg gå stretandes mot Köping,utmed just Köpingsvägen, när hon var på väg till sitt jobb,sittandes i bilen, på väg mot samma stad.
Men tråkigt nog bojkottades hennes observation från föräldrarna, med kommentaren att Patrik hade ljusa byxor på sig, INTE jeans som denna stretandes kille hade. Märk !Hur var det på fotot,hmm...var det inte slitna blåjeans han hade....
Senast redigerad av evaveva 2017-07-12 kl. 14:22.
Citera
2017-07-12, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Ett litet inlägg, bara för att ....en av hans kvinnliga vänner skulle preciiiis då,ner till Italien...sammanträffande,eller...?Hon bor förövrigt i Strängnäs...bara som ett litet info...
Bästa jag läst på länge 👏😊
Citera
2017-07-12, 14:24
Medlem
Citat:
Ja hamburgare hade han väl råd med just då, med ca 400 i plånboken ,och det verkar han ju gilla enligt alla observationer.
Eftersom han verkar ha stoppat på sig det viktigaste som mobil och plånboken ,så tyckte han kanske att det kändes överflödigt att släpa runt på en tom "rygga"....
Precis, om han valt att gå under jorden frivilligt så behövde han inte mer och ingen vet ju egentligen säkert hur mycket pengar han hade🤔
Citera
2017-07-12, 14:32
Medlem
Verkar som om han hade börjat "gymma"så han kanske är/var, en seg en som säkert, likt de där sportsmännen som utövar "gång" , säkert lyckas promenera en mil om dagen.
Senast redigerad av evaveva 2017-07-12 kl. 14:49.
Citera
2017-07-12, 14:38
Medlem
Citat:
Bästa jag läst på länge 👏😊

Det är helt sant till råga på allt, IRL : all inclusive !...
Ett utropstecken kostade jag på mig här,hehe....

Hoppas nu med den otur som han verkar ha , att inte passet gått ut nu i dagarna....eh?
Citera
2017-07-12, 14:42
Medlem
Citat:
Fast den kan han ju ha lagrat på annat sätt.

Ja en usb eller 2, behöver man nog ingen ryggsäck till
Citera
2017-07-12, 14:43
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:

Det är helt sant till råga på allt, IRL : all inclusive !...
Ett utropstecken kostade jag på mig här,hehe....

Hoppas nu med den otur som han verkar ha , att inte passet gått ut nu i dagarna....eh?

Du tror inte polisen kollat om hans pass har använt?

Tror knappast de missar en sån sak när de kollat bankhavanden mm.

De har säkert en checklist i fall med försvunna.
Citera
2017-07-12, 14:44
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ja en usb eller 2, behöver man nog ingen ryggsäck till

Du kan inte lagra så mycket musik på en usb. Den här killen studerade musik, datorn måste ha varit knökfull.
Citera
2017-07-12, 14:50
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Man får inte ställa några frågor i gruppen för då tas dom bort och skriver man till flera admins så får man förhoppningsvis svar efter nån timma och svaren är ganska nonchalanta.

Jag såg en kille för ca 1,5h sen med trasiga jeans på knäna och vita hörlurar. Jag ville veta om det var något som P hade i sin ägo såklart.

Fick svaret att han kan ha vad som helst på sig...!

Känns ganska meningslöst att ens fråga tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in