Citat:
Ursprungligen postat av
evaveva
Om du har tänkt pã det., sá är ofta laddningssladden typ Alltid en aning för kort när man skall ladda i eluttaget uppe i tågvagnens tak, minns att det hände mig att den stackars mobilen hängde medans den laddades,med rädsla för att mobilens vikt skulle göra så att allt skulle släppa från taket
. Helt plötsligt ringde min kille för att höra om jag var på väg (ressträcka Örebro-Motala), och då var jag givetvis tvungen att dra ur sladden för att kunna prata med han.Hade ju sett jäkligt töntigtt ut med nágon som halvstår för att få luren mot örat
.Tänk om det nu var så att Patriks musikintresse gjort så att all batterienergi gått åt till att lyssna på musik på vägen ner, ett antal timmar.
. Sen ringer oroliga mamman och vill höra så allt är bra. Även om han är medveten om mobilens behov av laddning blir läget skarpt.....Han väljer att prata med henne utan att laddaren sitter i och där står han med low battery just pá Hallsbergs station , illa illa ,,,,
,Det absolut bästa han kunde ha gjort då för sitt eget livs skull ( verkar det ju som nu efterhand) var att efter han lånat den där kvinnans mobil, tagit sig till station för att fråga efter laddmöjligheter. Hur/var gör man det, någon som vet? Hmm
Men som sagt, han hade ju ett tåg att passa enligt honom själv...som vi vet inte var fallet...så stressen som infann sig gjorde att mobilladdning inte gick att prioritera i det läget. Kontentan utav det är ju som vi vet =.... sök,sök och ännu mera sök utav Patrik.
Antar att han tänkte stoppa i mobilen i laddkontakten på nästa tåg (märk,det han INTE skulle åka med ;det som inte ens befann sig där) , för att då kunna ringa sin mamma som var överrenskommet.
Kan ju faktiskt tänkas att Patrik typ lider utav nágon slags disträ problematik som gör att när han hamnar i stressade situationer blir han en aning paralyserad och gör inte allt som tänkas bör göras. ,hmm....spekulation från min sida.
Jag tror det var så att han pratade med sin mor under en stor del av resan fram till Hallsberg.
Om han hade laddare med sig, eller kunde låna någon sådan, eller om det ens gick att ladda mobilen ombord på tåget, har diskuterats. Det har inte framkommit exakt hur det var.
Citat:
Ursprungligen postat av
AlterEgo69
Jag vet precis hur det ser ut och tror varken på psykos eller självmord men visst finns det platser att begå det på men då borde han ha hittats vid det här laget. Nej, jag tror ryggsäcken kastades i irritation. Han vill komma bort men ändå visa att han varit på plats så att han inte helt "gick upp i rök". Antar att polisen kollat upp passet vilket vi aldrig kommer få veta som så mycket annat i det här mysteriet 🤔
Jag tror
psykotisk depression med ångest
och slutligen självmord. Allt kändes så svårt att det inte gick att vara kvar på tåget eller ens på stationsområdet.
Han söker sig till ett avskilt område och fortsätter betydligt längre, utan sina väskor, i terrängen och på småvägar någonstans där man ännu inte har letat.
Jag tror att man haft en tendens att underskatta hur långt han kan ha gått. Det som är komplicerat är bristen på vittnen, trots att det finns flera tätorter och vägar inom 1-2 timmars gångväg. Han kan ha setts i Sannahed. Om han fortsatt vidare kan det ha varit pga sen kväll/natt som ingen sett honom.
Sökandet borde utsträckas till åtminstone 20 km. Långsökt att han skulle hålla sig undan frivilligt i veckor. Då verkar död pga självmord eller olycka mer troligt.
Kan brott uteslutas? Påkörd någonstans varefter föraren fått panik och undanröjt kroppen?