• 1
  • 2
2017-07-12, 03:44
Medlem
När flickan skulle klappa hunden så bet Rottweilern av stora köttstycken från flickans ben, lår och bak

https://www.nrk.no/ostlandssendingen...ige-1.13597738
Citera
2017-07-12, 04:00
Medlem
MoaLjungs avatar
Kamphundar och barn ska aldrig vara ihop. Fattar inte att folk inte har lärt sig detta numera. Hoppas hon inte kommer ha alltför tydliga ärr resten av livet.
Citera
2017-07-12, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoaLjung
Kamphundar och barn ska aldrig vara ihop. Fattar inte att folk inte har lärt sig detta numera. Hoppas hon inte kommer ha alltför tydliga ärr resten av livet.
Men det var ju inte en hund av kamphundsras utan vakthund. Dessutom verkar det vara en hel del som sker när det gäller hundvakter. Bristande kunskaper?

Men jag håller med, har sett många hundidioter som ska bevisa hur snälla deras hundar är med barn som klättrar omkring på dem och så. Hundägare ansvarar för Hunden genom att inte utsätta den för situationer den inte kan hantera och föräldrar detsamma med barn.

Jag själv har haft kombination barn med kamhundsras. Men jag lovar att jag aldrig lämnat dem utan uppsyn och då råkade jag få en hund som av sig själv i sin natur avgudade barn. Det gör för fasiken inte hunden till någon barnvakt eller leksak.

Främmande barn ska inte klappa främmande hundar. En barnvan hund som vaktar vissa barn, kan vara otroligt farlig för andra istället eftersom den ser det som en uppgift att hålla vissa på mattan och försvara emot dessa odågor den själv ser det som.
Citera
2017-07-12, 04:22
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Men det var ju inte en hund av kamphundsras utan vakthund

Är inte Rottweiler en kamphund?
Citera
2017-07-12, 04:36
Medlem
Dricksglas55s avatar
Nej den är ingen kamphund. Så jävla löjligt ord för övrigt. Rottweiler klassas som brukshund. Helt underbar ras! Haft en hane själv. Barn ska inte gå fram och klappa främmande hundar överhuvdtaget, oavsett vilken ras. Det gör inte ens jag fast jag levt med dom underbara djuren sen födsel.
Senast redigerad av Dricksglas55 2017-07-12 kl. 04:41.
Citera
2017-07-12, 04:52
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dricksglas55
Barn ska inte gå fram och klappa främmande hundar överhuvdtaget, oavsett vilken ras

Ja. Jag var själv rädd för hundar när jag var liten så jag höll mig automatiskt undan utan att någon hade lärt mig. Men många ungar har ju inte den respekten. Respekt för djur överhuvudtaget känns som föräldrar oftast glömmer bort att lära sina barn. Det måste hända något först oftast.
Citera
2017-07-12, 05:00
Medlem
Lobstrs avatar
Citat:
Ja. Jag var själv rädd för hundar när jag var liten så jag höll mig automatiskt undan utan att någon hade lärt mig. Men många ungar har ju inte den respekten. Respekt för djur överhuvudtaget känns som föräldrar oftast glömmer bort att lära sina barn. Det måste hända något först oftast.
Så flickan får skylla sig själv?
Citera
2017-07-12, 05:11
Medlem
MoaLjungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobstr
Så flickan får skylla sig själv?

Nej, men man skulle ha lärt henne att hålla avstånd menar jag, det är ingen automatisk kunskap som nödvändigtvis finns där av sig själv. För mig gjorde den som sagt det men det är ingen garanti liksom.
Senast redigerad av MoaLjung 2017-07-12 kl. 05:14.
Citera
2017-07-12, 08:11
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
döda hundjäveln
Oansvarig förälder? Ja. Oansvarig hundägare? Ja. Hundjävel? Aldrig. Det här är absolut inte hundens fel och det är inte hunden som är farlig i sig, det är de vuxna människorna som lät detta ske som är farliga och personen som hade ansvar för hunden är den som borde straffas.
Citera
2017-07-12, 08:28
Medlem
Citat:
https://www.skk.se/sv/hundraser/Rottweiler/#

En kamphund är en hund med framavlad hög kamplust, ej nödvändig aggressiv. Alla hundar har kamplust i varierande grad. Somliga högre andra mycket låg. Men det med att de inte ger sig, lätt triggas och av naturen älskar att kampen är mer kamphundsras. Rottweiler är inte det.
Citera
2017-07-12, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solus
Oansvarig förälder? Ja. Oansvarig hundägare? Ja. Hundjävel? Aldrig. Det här är absolut inte hundens fel och det är inte hunden som är farlig i sig, det är de vuxna människorna som lät detta ske som är farliga och personen som hade ansvar för hunden är den som borde straffas.
Det finns farliga hundar men utöver det har du rätt. Man skyddar både barn och hund från situationer de inte själva kan hantera.
Citera
2017-07-12, 08:43
Medlem
Citat:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Rottweiler
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera