Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-07-12, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetAss
Mysigt att skylla på offret. Skylla på offret är vidrigt!

Tjejen kanske repar sig, eller kanske inte. Ett övergrepp/en våldtäkt är inget man "repar" sig efter bara sådär. Kan gå många år oavsett hur pass "lite" det var etc.

Och du varken förstår ironi eller varit ung o kåt.
Citera
2017-07-12, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Han var nykter och hade fixat sprit åt tjejen. Jag har varit både full och i hans ålder utan att göra något som skulle få mig fälld för våldtäkt. Varför vill du förminska det hela?

Men om du hade varit attraktiv när du var ung och tvingade ner spriten i halsen på henne..... vem vet....?
Citera
2017-07-12, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Be-Fast-Or-Be-LasT
Du måste förstå att de som hatar är inget annat än WT-känslovarelser.
Ingen respektabel individ från ett övre samhällsbärarskikt eller varför inte någon snygg, reserverad, elegant kvinna från överklassen skulle sitta och skriva massa elaka hat-kommentarer under en lets-dance-morsas instagram.

Tänk dig, det är samma människor som röstar på MP och delar Aftonbladet-artiklar på facebook, samt taggar sina vänner i Katten-bajsade-på-soffan-Du-kommer-inte-tro-vad-som-hände-sedan-videos osv. Sveriges motsvarighet till Walmart White Trash i USA alltså. Låt dem vara. Det är synd om dem.

Jo, jag förstår ju det. Men låter man dom vara hela tiden så kanske unga människor går in o läser o tror att hela vuxenvärlden är totalt obalanserad.
Citera
2017-07-12, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Okej, jag ska göra det. Men vi pratar inte om en 83-årig farbror bosse här. Vi pratar som om du går i nian och är med en brud i sjuan. Det är kids som knullar och beter sig illa. Vad är grejen?

Vad är det du inte fattar? Ålder spelar ingen roll när det rör sig om våldtäkt. Ungdjävulen utnyttjade tjejen sexuellt medan hon var full och inte hade kontroll och samtyckt till det hela, det räknas som våldtäkt. Läs domen innan du kommenterar.
Citera
2017-07-12, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Våldtäkt är nog bland de vidrigaste brotten som finns jämte pedofili. Men ärligt talat.... skummade bara igenom domen men hur många ggr har inte vem som helst av oss varit 20, tjejen 18 dvs 2 år yngre eller så.. och det blev lite mycket fylla. Fan va alla ska lipa idag. Helt sjukt.
Han tog brännvin från mammas medicinskåp och söp alla fulla utom sig själv. Verkar nästan planerat eller varför gör man så? Han är impulsiv eller beräknande då det inte är normalt att ha sex med en redlös person.
Citera
2017-07-12, 01:56
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Men om du hade varit attraktiv när du var ung och tvingade ner spriten i halsen på henne..... vem vet....?
Vad försöker du få sagt? Formulera dig så man förstår vad du menar.
Citera
2017-07-12, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisMcCandless
Så varje gång du gör något - stort som litet misstag/fel - ska dina föräldrar dras in. Nu har du satt nivån.
Lev som du lär.

Ja, ungen är ju under 18 så självfallet!
Citera
2017-07-12, 02:00
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Jo, jag förstår ju det. Men låter man dom vara hela tiden så kanske unga människor går in o läser o tror att hela vuxenvärlden är totalt obalanserad.

Håller med. Det är för mycket anonymt hat i alla läger.
Mamma Book har varit väldigt mediaglad och samtidigt inte den vassaste kniven i lådan. Det har resulterat i mycket plumpt och pinsamma uttalanden och reportage.

Men nu är det allvar och hennes son har dömts. Det är inte ett lekprogram i TV, en dans- eller bantningstävling. Detta är verkligheten och handlar om sonens liv och framtid.

Då måste man coola ner sig, uppträda som målsman, diskutera med advokater och bete sig rätt. Man diskuterar inte detta på instagramm, man hänvisar till lovad tystnad och advokat - punkt.
Man tar inte risken att sladdra för mycket och bli missförstådd - man kniper igen.

Det verkar som domen är överklagad och då har den inte vunnit laga kraft. Då får vi alla avvakta slutgiltig dom i HR. Men gossen är ändå fortfarande bara ett barn på 16 år och det är rätt hårt att hans liv för all framtid ska vara märkt av detta i sociala medier. Han är ju ingen kändis, han kanske till och med hatar sin mors mediesug. Så lämna honom i fred tills slutgiltig dom avkunnats
och ge honom respit i hatträsket, tycker jag.

Jag har svårt att utan FUP tycka att det är en adekvat dom - enda vittnet är hans ex - hon kan ju ha sina skäl att sätta dit honom. Dessutom är hon inte helt säker på vad hon sett. För övrigt finns inga andra vittnen, ingen teknisk bevisning och offret minns inte ens att det hänt.

Dessutom verkar TR helt frångått att någon annan verkligen hade sex med 13-åringen och att hon dessutom fått langat en massa sprit från någon (AB?)
Citera
2017-07-12, 02:10
Medlem
Man kan inte låta bli att undra hur tingsrätten överhuvudtaget är funtade.

Endast en person påstår att Anna Books son begått gärningen, vare sig målsäganden eller någon annan har vare sig i förundersökningen eller på något annat sätt. Någon teknisk bevisning finns inte heller.

Anna Books son beskrivs dessutom av flera personer ha hjälpt målsäganden, på uppmaning av målsägandens vänner efter att pojken som frias utfört sexuella gärningar på henne. Sistnämnnda pojke har Tomas Bodström som ombud vilket sannolitk påverkat utgången i målet. Inte för att han är skicklig jurist, för det är han inte. Han har monterat ned rättssäkerheten i det här landet under sin tid som justitieminsiter. Och det faktum att han varit justitieminister betyder tyvärr att rätten är aningens mer benägen att lyssa på honom än om ett annat ombud hade framfört exakt samma försvar.

Utifrån det som redogjorts för i domen, den bevisnings om enligt tingsrätten förekommit vid huvudförhandlingen är min uppfattning att tingsrätten friat förövaren och fällt den person som kommit till målsägandens undsättning.

Hoppas verligen att denna dom överklagas. Det ska inte vara möjligt att en ung person på in princip ingen bevising alls ska bli stigmatiserad i 10 års tid. Bevisningen, ett vitten som kände målsäganden väldigt bra då, som ingen frågor hur full hon själv var den aktuella kvällen, som inte har någon kontakt med dem idag, och som dessutom inte sett något ska omöjligen kunna ligga till grund för en fällande dom. Tvenne vittnen äro full bevis avskaffades när rättegångsbalken infördes på 1940-talet eftersom den ansågs för rättsosäker. Här verkar tingsrätten ha tillämpat en princip om mindre än ett halvt vittne äro fullt bevis om vittnet var redigigt berusat.
Senast redigerad av Jbeach 2017-07-12 kl. 02:14.
Citera
2017-07-12, 02:41
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jbeach

...
Utifrån det som redogjorts för i domen, den bevisnings om enligt tingsrätten förekommit vid huvudförhandlingen är min uppfattning att tingsrätten friat förövaren och fällt den person som kommit till målsägandens undsättning.

Håller med om ovanstående. Där man läser domen på ca 25 sidor talar de första 23 sidorna om vilken bakgrund och bevisning det finns för att den andre gossen hade sex med 13-åringen och hur Antonio B tillkallades för att avbryta det hela. Man förväntar sig slutklämmen av en dom mot den andre gossen. Men till sin förvåning läser man att han frias och Antonio istället ensam fälls. Jättekonstigt!

Antingen finns det betydligt mer i FUP eller så måste denne Antonio, till skillnad från den andre gossen RN, gjort ett väldigt negativt intryck på rätten som gjorde att han ansågs ha gjort det extremt fula.
Citera
2017-07-12, 03:00
Medlem
SacreSaints avatar
ATB är en person man skrämmer barnen med här i Frösunda. Han har alltid varit konstig, verkar översexuell (överhörde en konversation mellan honom och ett par av hans kompisar på en buss för några år sedan, inte nådigt vad ful han är i munnen, säkerligen porrskadad/felprogrammerad).

Han har ett antal polisanmälningar på sig, står säkert för mycket av klotter, och annan skadegörelse på skolgårdar här i området. Han snattar på det lokala Hemköpet (andra barn har tipsat kassören då han härjar i hyllorna).

Det verkar vara något fel som är trasigt hos honom, blir mest förvånad att han alls haft några som vill hänga med honom.

Jag tycker att de kunde flytta härifrån så att det blev ett problem mindre, hade det varit min son hade jag varit förtvivlad.

Annars trivs vi bra här....om det inte vore för den lokale gangstern...
Citera
2017-07-12, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jbeach

Endast en person påstår att Anna Books son begått gärningen, vare sig målsäganden eller någon annan har vare sig i förundersökningen eller på något annat sätt. Någon teknisk bevisning finns inte heller.

Anna Books son beskrivs dessutom av flera personer ha hjälpt målsäganden, på uppmaning av målsägandens vänner efter att pojken som frias utfört sexuella gärningar på henne. Sistnämnnda pojke har Tomas Bodström som ombud vilket sannolitk påverkat utgången i målet. Inte för att han är skicklig jurist, för det är han inte. Han har monterat ned rättssäkerheten i det här landet under sin tid som justitieminsiter. Och det faktum att han varit justitieminister betyder tyvärr att rätten är aningens mer benägen att lyssa på honom än om ett annat ombud hade framfört exakt samma försvar.

Hoppas verligen att denna dom överklagas. Det ska inte vara möjligt att en ung person på in princip ingen bevising alls ska bli stigmatiserad i 10 års tid. Bevisningen, ett vitten som kände målsäganden väldigt bra då, som ingen frågor hur full hon själv var den aktuella kvällen, som inte har någon kontakt med dem idag, och som dessutom inte sett något ska omöjligen kunna ligga till grund för en fällande dom. Tvenne vittnen äro full bevis avskaffades när rättegångsbalken infördes på 1940-talet eftersom den ansågs för rättsosäker. Här verkar tingsrätten ha tillämpat en princip om mindre än ett halvt vittne äro fullt bevis om vittnet var redigigt berusat.
Hade han varit så oskyldig som du hoppas skulle Anna Took blivit helt galen och jag lovar att varenda tidning hade varit fylld av henne och förnekelse. En tingsrätt kan inte döma på lösa boliner och i det här fallet litar jag mer på den än på dina teorier. Den stackars grabben är nog tyvärr väldigt skadad av hemmiljön och att inte socialtjänsten agerat tidigare är obegripligt. Hon är en skam och borde genomgå en undersökning om det står rätt till i huvudet. Även gubbäcklet som hon är gift med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in