Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-07-11, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Men hon var ju trots allt där.
Var i domen läser du det?
Citera
2017-07-11, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, man tar inte avstånd från sitt barn för den händelse som varit enligt domen. Dumheter.

Inte? Och på vilket sätt är det dumheter? Fettot verkar sakna en hel del både vad gäller omdöme och uppfostran.
Citera
2017-07-11, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Jag håller, i princip, med dig. Men i det här specifika fallet handlar det om en våldtäktsman som har en mamma som levt i offentligheten i över 30 år.
Lägg därtill att mamman tar varje tillfälle att synas i media. Det är allt från att det gråts ut om en hårsnodd som fastnat i barret till att hon tar pw-promenader i ett tempo snabbare än OS-gångare eller hånar IKEA-kunder för att sedan skylla på att någon okänd hade tagit sig in i hennes bil och olovligen använt telefonen. Listan kan göras lång.
Som löken på laxen försvarar hon nu det hennes son dömts för och skuldbelägger våldtäktsoffret.
Sammantaget gör det henne till en relevant person i diskussionen, varesig vi vill eller ej.

Det undrar jag också. Jag kan inte minnas att jag tidigare sett att namnet på en dömd GM har maskats i ämnesrubriken.

Beror väl på att han är under 18 år?
Citera
2017-07-11, 23:02
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieCheron
finns tidigare i tråden
Även jag har missat (och sökt) i tråden efter FUPen men bara sett domen.
Du (eller någon annan) har inte lust att länka igen?
Citera
2017-07-11, 23:02
Medlem
Mooons avatar
Uppenbart är du inte förälder och dessutom har du inte mycket vett heller. Att (vuxna) barn kan göra hemska saker det är självklart men som förälder är det alltid ens barn och man älskar dem. För familjen är det en tragedi och det är inte konstigt att en mamma försvarar sitt barn. Man får väl hoppas att din mamma tycker om dig trots allt.

Men killen är ett svin och Anna skulle inte torgföra sig på sociala media, det blir ju bara värre. Men nöj er med att spotta på honom och inte på hans familj.

Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Inte? Och på vilket sätt är det dumheter? Fettot verkar sakna en hel del både vad gäller omdöme och uppfostran.
Citera
2017-07-11, 23:18
Medlem
Har någon kollat om det stämmer att domen är överklagad, eller är det enbart Anna Books egna påståenden som ligger till grund för den uppgiften?

Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Beror väl på att han är under 18 år?
Likväl är han straffmyndig och dömd.
Citera
2017-07-11, 23:33
Medlem
RektNOUGATs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Sprit, sex och barn. 13- och 15-åringar. Den som köpte ut spriten kan ju fundera på sin roll i detta. Att hänga ut ett barn på Flashback tycker jag är sjukare än handlingen i sig, som ju är under all kritik. Nu är ju AB ett barn och barn saknar konsekvenstänk, samtidigt som flickan uppenbarligen inte kan dra några gränser eller hantera alkohol. Inte så konstigt.

Håll barn borta från alkohol. Idiotiska föräldrar.

Det är en 16-årig man och en brottsling som var medveten om vad han gjorde men ändå gjorde så GTFO hoe.
Citera
2017-07-11, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flipperfludder
Jag med, varfør maskas namnet?? Vems/vilkas beslut ær det??

Det undrar jag med!

Detta är en fruktansvärd vidrig sak, att våldta ett barn, och våldtäktsmannen är ju straffmyndig och har blivit dömd. VARFÖR då maskera....vill man "mörka"..

Ang Anna Book så måste väl den kvinnan inse att det är nånting som inte stämmer i deras liv och leverne...Borde nog rannsaka sig själv istället för att "gråta" och ha offerkoftan på i alla sammanhang.
Såg henne i Arga Snickaren VIP...och det var det djä.....igaste hur hon bar sig åt. VEM tror hon att hon är: Jo Sveriges Gråterska numero uno!!
Citera
2017-07-11, 23:55
Medlem
Tråkig historia på flera plan men man kan ju fråga sig om folk här inte själv har haft ett sexliv innan de fyllde 25? När man själv växte upp så var det ju en hel del vilda spritfyllda fester där saker hände minst sagt och ofta var det unga tjejer typ "oskulder" som var drivande och kåtast. Lätt att säga att man ska vara ansvarsfull och respektfull men inte lätt att leva upp till när alkoholen flödar.
Citera
2017-07-12, 00:04
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Hur kommer det sig att Flashback mörkar namnet på brottslingen?

Har det någonsin skett förut?
Fråga moderatorn. Hen kanske kan utveckla resonemanget.

Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Rubrik justerad
//Mod

En sida av mig tycker att det kan vara rimligt att *-a namnet på en så pass ung person, men en annan tycker att det är bra att informera om att denne unge man ska man undvika.

Det fanns en länk till något VIP-progtram med Anna Book (hans mamma) tidigare i tråden, som jag började titta på. Jag tror jag orkade med 5-6 minuter innan jag stängde ner programmet. Det kan inte direkt vara bra för ett barn att ha en sådan mamma. Man funderar på om hon är överkänslig eller manipulerande. Överkänslighet ska man ha respekt för, men manipulerande tycker jag väldigt illa om.

Frågan är om Antånio (å istället för * då) har någon slags störning, eller om det är uppväxtförhållanden som gjort att han har hamnat i trubbel?
Senast redigerad av 80231 2017-07-12 kl. 00:14.
Citera
2017-07-12, 00:06
Medlem
JudisktOckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Tråkig historia på flera plan men man kan ju fråga sig om folk här inte själv har haft ett sexliv innan de fyllde 25? När man själv växte upp så var det ju en hel del vilda spritfyllda fester där saker hände minst sagt och ofta var det unga tjejer typ "oskulder" som var drivande och kåtast. Lätt att säga att man ska vara ansvarsfull och respektfull men inte lätt att leva upp till när alkoholen flödar.

Enligt domen så verkar ju Antonio Book ha varit i det närmaste nykter. Ingen flödande alkohol som påverkat omdömet alltså.
Citera
2017-07-12, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JudisktOcker
Enligt domen så verkar ju Antonio Book ha varit i det närmaste nykter. Ingen flödande alkohol som påverkat omdömet alltså.
I det närmaste nykter? Han var alltså berusad? Har du haft en kåt onykter tjej efter dig någon gång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in