Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-07-11, 21:53
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Grejen är väl snarare att hon tar honom i försvar och kommer med skit som att "förövare inte alltid är förövare och offer inte alltid offer".

Spelar ingen roll. Hon var inte med när det skedde och ska därmed inte blandas in.
Citera
2017-07-11, 21:54
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, man tar inte avstånd från sitt barn för den händelse som varit enligt domen. Dumheter.

Inte en sekund försent.

Var nog efter att jag påminde henne om hennes hyckleri när hon grät ut i pressen pga den fiktiva våldtäktsnovellen som hon förekom i. Då var det minsann både kränkande och oacceptabelt, men att hennes son våldtar en redlös 13-åring är helt i sin ordning.

http://www.expressen.se/noje/anna-book---offer-for-porrterror/
Citera
2017-07-11, 21:55
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisMcCandless
Spelar ingen roll. Hon var inte med när det skedde och ska därmed inte blandas in.

Hon är hans mamma och är ansvarig för honom, så jo, det ska hon definitivt.
Citera
2017-07-11, 22:02
Medlem
ChrisMcCandlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Hon är hans mamma och är ansvarig för honom, så jo, det ska hon definitivt.

Så varje gång du gör något - stort som litet misstag/fel - ska dina föräldrar dras in. Nu har du satt nivån.
Lev som du lär.
Citera
2017-07-11, 22:10
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Så varje gång du gör något - stort som litet misstag/fel - ska dina föräldrar dras in. Nu har du satt nivån.
Lev som du lär.

Nej, jag är vuxen och ansvarig för mina egna handlingar. Antonio är minderårig.
Citera
2017-07-11, 22:14
Medlem
hashs avatar
Ok, Tingsrätten har nu dömt Antonio Book för detta, trots att bevisläget tycks vara ganska vagt?
Ingen överklagan har inkommit i tid så då kan vi anta att Antonio nöjer sig med domen?
Citera
2017-07-11, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
En annan vidrig sak utöver våldtäkten är att han Antonio tar fram snorren och börjar ha oralsex med en däckad flicka SAMTIDIGT som hans egen syster Vanessa är i samma rum på samma fest!!!

Hon är lika skadad av familjen.

An+onio har tydligen varit föremål för soc flera gånger. Undrar vad han gjort då??
Tur dom har en så fin familj.

Fast dom inte har råd att fixa lägenhet och veranda. Sjukt!
Citera
2017-07-11, 22:24
Medlem
IQ130s avatar
Sprit, sex och barn. 13- och 15-åringar. Den som köpte ut spriten kan ju fundera på sin roll i detta. Att hänga ut ett barn på Flashback tycker jag är sjukare än handlingen i sig, som ju är under all kritik. Nu är ju AB ett barn och barn saknar konsekvenstänk, samtidigt som flickan uppenbarligen inte kan dra några gränser eller hantera alkohol. Inte så konstigt.

Håll barn borta från alkohol. Idiotiska föräldrar.
Senast redigerad av IQ130 2017-07-11 kl. 22:26.
Citera
2017-07-11, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Ja hon har vittnat - om vad som hände och sades när våldtäktsmännen kom från utomhusfesten till lägenheten.
Läs domen.

Edit: Festen hölls på ett ställe som kallas Klotterväggen.

Men hon var ju trots allt där.
Citera
2017-07-11, 22:25
Medlem
Citat:
Lev som du lär.
Så länge som man är minderårig är det föräldrarna som är ansvariga. Har du inte förstått detta? Bra som dåligt, det är föräldrarna som är ansvariga. I detta fallet är det fettot Anna och hennes babbe som är ansvariga. Vilken seriös förälder låter en 16-åring bjuda in en 13-åring och låter tjejen dricka 0.5 liter sprit? Bara WT som familjen Book.
Citera
2017-07-11, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAzzi
Har någon tillgång till FUP

finns tidigare i tråden
Citera
2017-07-11, 22:47
Medlem
Citat:
Rätt tragiskt att läsa här inne.
Alla vevar mot allt och alla, utan rim och reson. Och så klart, anonymt - människan är 2017.
Kom med fakta istället för att slänga skit. Annars kan tråden lika bra stängas ner. Men det förväntar man sig inte av mod. heller. Flathet!

Jag försvarar inte våldtäkt. Men att börja gå på föräldrarna, syster, kusin, syssling, pyssling och fan och hans mormor, är inte sunt någonstans. Håll er till den som utförde brottet istället.

Föräldrarna har säkert gjort allt vad de kan när det kommer till uppfostran. Men ens barn gör inte alltid som man uppfostrar dem, tyvärr!

Jag håller, i princip, med dig. Men i det här specifika fallet handlar det om en våldtäktsman som har en mamma som levt i offentligheten i över 30 år.
Lägg därtill att mamman tar varje tillfälle att synas i media. Det är allt från att det gråts ut om en hårsnodd som fastnat i barret till att hon tar pw-promenader i ett tempo snabbare än OS-gångare eller hånar IKEA-kunder för att sedan skylla på att någon okänd hade tagit sig in i hennes bil och olovligen använt telefonen. Listan kan göras lång.
Som löken på laxen försvarar hon nu det hennes son dömts för och skuldbelägger våldtäktsoffret.
Sammantaget gör det henne till en relevant person i diskussionen, varesig vi vill eller ej.

Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Hur kommer det sig att Flashback mörkar namnet på brottslingen?

Har det någonsin skett förut?
Det undrar jag också. Jag kan inte minnas att jag tidigare sett att namnet på en dömd GM har maskats i ämnesrubriken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in